
Απρόσμενες συνέπειες είχε η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Νέας Υόρκης, καθώς οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι πολλοί έφηβοι αδυνατούν να διαβάσουν τα παραδοσιακά αναλογικά ρολόγια.
Μετά την εφαρμογή της απαγόρευσης στη Νέα Υόρκη, αρκετοί μαθητές βρέθηκαν χωρίς πρόσβαση στα κινητά τους και, κατά συνέπεια, χωρίς τρόπο να ελέγξουν την ώρα – καθώς δεν μπορούν να ερμηνεύσουν τα ρολόγια που υπάρχουν στους τοίχους των σχολικών αιθουσών.
«Η μόνιμη ερώτηση είναι: “Κυρία, τι ώρα είναι;”», δήλωσε η Μάντι Μόρνχινεγκ, καθηγήτρια Αγγλικών σε λύκειο του Μανχάταν, όπως μεταδίδει η New York Post.
«Είναι πηγή εκνευρισμού, γιατί όλοι θέλουν να ξέρουν πόσα λεπτά απομένουν μέχρι να τελειώσει το μάθημα. Έφτασα στο σημείο να λέω: “Πού είναι ο μεγάλος δείκτης και πού ο μικρός;”», πρόσθεσε μιλώντας στο Gothamist.
«Δεν ξέρουν να διαβάζουν τα ρολόγια»
Όπως εξηγούν εκπαιδευτικοί, οι περισσότερες σχολικές αίθουσες διαθέτουν αποκλειστικά αναλογικά ρολόγια, γεγονός που αφήνει πολλούς μαθητές χωρίς σαφή εικόνα της ώρας κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.
«Πρόκειται για μια βασική δεξιότητα που δεν έχουν συνηθίσει καθόλου», ανέφερε η Τιάνα Μίλεν, υποδιευθύντρια στο λύκειο Cardozo στο Κουίνς. «Απλώς δεν ξέρουν να διαβάζουν τα ρολόγια».
Μαθητές παραδέχονται ότι, παρότι έμαθαν να διαβάζουν την ώρα στο δημοτικό, η δεξιότητα αυτή ατόνησε με τα χρόνια, καθώς δεν τη χρησιμοποιούσαν πλέον.
«Απλώς το ξέχασαν, επειδή δεν το χρειάζονταν ποτέ. Πάντα έβγαζαν το κινητό τους», δήλωσε στο Gothamist η 14χρονη Σαϊέν Φράνσις, μαθήτρια στο λύκειο Midwood στο Μπρούκλιν. Η ίδια πάντως σημείωσε: «Ξέρω να διαβάζω το ρολόι. Το μόνο που με δυσκολεύει είναι όταν η ώρα είναι λάθος, γιατί μερικές φορές δεν τα ρυθμίζουν σωστά».
Θετικές επιπτώσεις από την απαγόρευση των smartphones
Η απαγόρευση των smartphones στα σχολεία της Νέας Υόρκης τέθηκε σε ισχύ στις 4 Σεπτεμβρίου για το σχολικό έτος 2025-26. Παρά το συγκεκριμένο πρόβλημα, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι το μέτρο έχει αποδώσει θετικά αποτελέσματα.
Όπως αναφέρουν δάσκαλοι της πόλης, οι μαθητές συγκεντρώνονται περισσότερο στο μάθημα, κοινωνικοποιούνται καλύτερα στα διαλείμματα και κινούνται πιο ομαλά στους διαδρόμους. Παράδοξα, μάλιστα, φτάνουν και πιο έγκαιρα στις αίθουσες – ακόμη κι αν δεν μπορούν να διαβάσουν τα ρολόγια.
Γονείς και εκπαιδευτικοί αποδίδουν εδώ και χρόνια στην τεχνολογία την απώλεια βασικών δεξιοτήτων, από την κακή γραφή έως τη μειωμένη συγκέντρωση, παρότι η Generation Z θεωρείται εξαιρετικά εξοικειωμένη με τα ψηφιακά μέσα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.