Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Αυτή είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν σημειώθηκε ούτε ένας θάνατος από τροχαίο – Πώς το κατάφερε

Το Politico μέσα από σχετικό του ρεπορτάζ, εξηγεί πώς η άσφαλτος δεν «λερώθηκε» από αίμα αδικοχαμένων για το 2024

Αυτή είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν σημειώθηκε ούτε ένας θάνατος από τροχαίο – Πώς το κατάφερε

Μπορεί να φαίνεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας για την Ελλάδα, η οποία βλέπει σε ετήσια βάση να χάνονται εκατοντάδες άτομα στην άσφαλτο, ωστόσο στο Ελσίνκι δεν σημειώθηκε ούτε ένας θάνατος από τροχαίο για το 2024, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Politico. 

Σύμφωνα με το ίδιο μέσο, το 2023 σημειώθηκαν 7.807 θάνατοι από τροχαία στις πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το Βερολίνο να καταγράφει 55 νεκρούς και τις Βρυξέλλες εννέα μέσα στον τελευταίο χρόνο.

Σημειώνεται ότι σήμερα Σάββατο (02/08), η ΕΛΑΣ έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία μόνο για τον Ιούλιο, για ολόκληρη την Αττική.

Συνολικά σημειώθηκαν 531 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 11 νεκρούς.

Παρότι το Ελσίνκι είναι μια από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με περίπου 690.000 κατοίκους, ολόκληρη η μητροπολιτική του περιοχή φιλοξενεί περίπου 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους που κινούνται καθημερινά με κάθε μέσο μεταφοράς.

Σύμφωνα με τον Ρόνι Ουτριάνεν, μηχανικό κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, η επιτυχία αυτή οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, με κυρίαρχο όμως «τα όρια ταχύτητας».

Επικαλούμενες δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζού μειώνεται στο μισό, όταν η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου μειώνεται από τα 40 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικές Αρχές επέβαλαν το χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης ήδη από το 2021.

Τα νέα όρια επιβλήθηκαν με την εγκατάσταση 70 νέων καμερών ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική «Vision Zero», που στοχεύει σε μηδενικούς τραυματισμούς και θανάτους από τροχαία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Liikenneturva, του εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας, οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι παρουσιάζουν σταθερή μείωση από τότε.

Οι Αρχές στο Ελσίνκι προσπαθούν τα τελευταία πέντε χρόνια να επαναλάβουν το «θαύμα» που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος πεζού ή ποδηλάτη από τροχαίο με αυτοκίνητο.

Ο Ουτριάνεν τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής βασίζεται σε στρατηγικές αστικής ανάπτυξης μακράς πνοής, βασισμένες σε δεδομένα, οι οποίες έχουν μεταμορφώσει την πρωτεύουσα που κάποτε ήταν προσανατολισμένη στα αυτοκίνητα.

Όπως λέει, σε πολλά σημεία της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με στόχο να προκαλούν ένα ελαφρύ αίσθημα «δυσφορίας» στους οδηγούς, με τη λογική ότι ένα πιο σύνθετο αστικό τοπίο τους αναγκάζει να κινούνται πιο προσεκτικά σε κατοικημένες περιοχές.

Παράλληλα, το Ελσίνκι έχει επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα.

Επιπλέον, έχει ενισχύσει το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών με με οχήματα χωρίς εκπομπές άνθρακα ενώ έλαβε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη δημιουργία νέας γραμμής τραμ.

Ο Ουτριάνεν δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις συνέβαλαν στη «μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και, κατά συνέπεια, του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων».

Οι στατιστικές δείχνουν ότι μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών από τροχαία στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Η επιτυχία της πόλης δεν περνά απαρατήρητη στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για τη μείωση των θανάτων από τροχαία.

Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι τα περισσότερα κράτη-μέλη δεν βρίσκονται σε τροχιά για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ, που τέθηκε το 2018, για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.