ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί φαινόμαστε πιο όμορφοι στον καθρέφτη παρά στις φωτογραφίες;

Όλο αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αντίληψή μας για την ελκυστικότητα

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί φαινόμαστε πιο όμορφοι στον καθρέφτη παρά στις φωτογραφίες;

Ο τρόπος που βλέπουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτες σε σχέση με τον τρόπο που τον βλέπουμε στις φωτογραφίες μπορεί συχνά να είναι ένα σημείο απογοήτευσης για πολλούς ανθρώπους.

Μπορεί να βλέπουμε ότι είμαστε ελκυστικοί και σε καλή σωματική κατάσταση στον καθρέφτη, αλλά όταν βλέπουμε τον εαυτό μας σε μια φωτογραφία, μπορεί να νιώθουμε απογοητευμένοι με την εμφάνισή μας. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Κατανοώντας τον ρόλο του φωτισμού, των γωνιών και της αντίληψης, μπορούμε να μάθουμε να νιώθουμε πιο σίγουροι και άνετα μπροστά στην κάμερα. Όταν κοιταζόμαστε σε έναν καθρέφτη, βλέπουμε μια αντανάκλαση του εαυτού μας, η οποία είναι μια αντίστροφη εικόνα του, την οποία ο εγκέφαλός μας επεξεργάζεται ως μια οικεία και «σωστή» αναπαράσταση της εμφάνισής μας. Ο εγκέφαλός μας την ερμηνεύει ως την πραγματική εικόνα μας.

Ωστόσο, όταν βλέπουμε μια φωτογραφία, κοιτάμε μια δισδιάστατη αναπαράσταση του εαυτού μας, η οποία δεν είναι η αντίστροφη που έχουμε συνηθίσει και σίγουρα φαίνεται διαφορετική από αυτή που βλέπουμε στον καθρέφτη. Και, φυσικά, δεν έχουμε συνηθίσει αυτή την αντίστροφη εκδοχή μας. Κανένας άνθρωπος δεν έχει συμμετρική όψη και είναι λογικό αν αυτή αντιστραφεί να παρουσιάζει διαφορές. Έτσι, μπορεί να κάνει την εμφάνισή μας να φαίνεται άγνωστη ή ακόμα και «λάθος» στον εγκέφαλό μας. Αυτό είναι το λεγόμενο φαινόμενο έκθεσης.

Το φαινόμενο της απλής έκθεσης είναι ένα ψυχολογικό φαινόμενο όπου οι άνθρωποι τείνουν να αναπτύσσουν μια προτίμηση για πράγματα που τους είναι οικεία. Όσο περισσότερο εκτιθέμεθα σε κάτι, τόσο περισσότερο μας αρέσει. Αυτό το αποτέλεσμα έχει παρατηρηθεί σε διάφορα πλαίσια, συμπεριλαμβανομένης της αντίληψης των προσώπων, της μουσικής, ακόμη και των λογότυπων μιας μάρκας.

Όλο αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αντίληψή μας για την ελκυστικότητα. Για παράδειγμα, μπορεί να μας ελκύουν άτομα που βλέπουμε συχνά ή με τα οποία είχαμε θετικές αλληλεπιδράσεις στο παρελθόν. Ομοίως, μπορεί να προτιμήσουμε ορισμένα στυλ ρούχων ή χτενίσματα απλά επειδή έχουμε συνηθίσει να τα βλέπουμε.

Τόσο οι καθρέφτες όσο και οι φωτογραφίες μπορούν να παραμορφώσουν την εμφάνισή μας ανάλογα με διάφορους παράγοντες όπως ο φωτισμός, οι γωνίες και η απόσταση. Όταν κοιταζόμαστε σε έναν καθρέφτη, βλέπουμε μια αντίστροφη εικόνα του εαυτού μας, η οποία μπορεί να μας δώσει μια ελαφρώς διαφορετική οπτική για την εμφάνισή μας. Επιπλέον, οι καθρέφτες μπορούν επίσης να παραμορφώσουν τις αναλογίες του σώματός μας ανάλογα με τη γωνία και την απόσταση που στεκόμαστε από τον καθρέφτη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από την άλλη πλευρά, η αναπαράστασή μας στις φωτογραφίες μπορεί να ισοπεδώσει τα χαρακτηριστικά μας και να παραμορφώσει την εμφάνισή μας ανάλογα με τη γωνία της κάμερας, την απόσταση, το φωτισμό και άλλους παράγοντες. Όσο πιο κοντά είναι η κάμερα στο πρόσωπό μας, τόσο πιο παραμορφωμένο μπορεί να εμφανιστεί το αποτέλεσμα, κάτι που μπορεί να μην είναι κολακευτικό. Η γωνία της κάμερας μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο εμφάνισης των χαρακτηριστικών του προσώπου μας και να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικοί από ότι στον καθρέφτη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.