ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

TikTok: Η «Generation Z» επισκέπτεται σούπερ μάρκετ και διαλέγει την καλύτερη αλυσίδα (βίντεο)

«Εσείς τι σούπερ μάρκετ είστε;»

TikTok: Η «Generation Z» επισκέπτεται σούπερ μάρκετ και διαλέγει την καλύτερη αλυσίδα (βίντεο)

Το hashtag #supermarkethooligan έχει κατακτήσει την πλατφόρμα του TikTok και έχει κεντήσει το ενδιαφέρον της γενιάς «Gen Z».

Εσείς τι σούπερ μάρκετ είστε; Αυτή είναι η ερώτηση που απευθύνουν τα παιδιά γυμνασίου-λυκείου το ένα στο άλλο, με  ΑΒ Βασιλόπουλο, Σκλαβενίτη, Lidl και Μασούτη να υποκαθιστούν την κόντρα Παναθηναϊκού, Ολυμπιακού, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ κτλ. Εκατοντάδες βίντεο πλημμυρίζουν την πλατφόρμα του TikTok με περιεχόμενο από χρήστες που υποστηρίζουν τις γνωστές αλυσίδες τροφίμων.

@_.tsimpinos._

Sklavenitis hools #trend #μπεςφοργιου #μπεςφοργιουγαμω #fy #fyp #sklavenitis #supermarket #hooligans

♬ πρωτότυπος ήχος – _.tsimpinos._

Το πιθανότερο είναι η τάση να έχει ξεκινήσει από το εξωτερικό, ωστόσο μεγάλο μέρος της νέας γενιάς στην Ελλάδα διαχωρίζεται σε διαφορετικές «ομάδες», που υποστηρίζουν σθεναρά τα σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα, πολλά από τα παιδιά της Gen Z περνούν τον χρόνο τους στις αλάνες των σούπερ μάρκετ. Και για να σας προλάβουμε πριν πείτε «αυτή η νέα γενιά είναι περίεργη», θυμηθείτε πόσα πράγματα κάνατε εσείς ως νέοι και οι μεγαλύτεροι τα έβρισκαν ανούσια.

Εμπορικός οπαδισμός

Η εμμονή αυτή με τις μεγάλες μάρκες των σούπερ μάρκετ μοιάζει συνήθως να γίνεται για πλάκα, με τα περισσότερα κλιπάκια να διακωμωδούν αυτή την νέα τάση. Ωστόσο, τα hashtag #masoutis, #basilopoulos και #sklavenitis συγκεντρώνουν 6,3 εκατομμύρια, 2 και 22,7 εκατομμύρια προβολές αντίστοιχα.

Από ένα σημείο και έπειτα η τάση αυτή φαίνεται να γιγαντώνεται και να γίνεται λίγο πιο σοβαρή. Σε πολλά βίντεο παρουσιάζονται νεαροί που φορούν ως μάσκα τις… σακούλες της εκάστοτε αλυσίδας που στηρίζουν, ενώ με ακραίο τρόπο και υβριστικό λεξιλόγιο απειλούν τα μέλη άλλων ομάδων από άλλα σούπερ μάρκετ.

https://www.tiktok.com/@lidl_hooligans/video/7292005428362333472

Οι Zoomers κυκλοφορούν σε ομάδες που δημιουργούν βίντεο έξω ή μέσα στα αγαπημένα τους καταστήματα και αποκαλούνται hooligans, βάζοντας στο πρώτο μέρος της λέξης το συνθετικό κάθε σούπερ μάρκετ, π.χ. sklaventitishooligans.

Πολλοί νέοι δεν αντιλαμβάνονται τελικά αν αυτό που ξεκίνησε όντως σαν ένα αστείο, έχει παραμείνει στα πλαίσια του κωμικού στοιχείου, ή αν έχει επεκταθεί στα όρια του οπαδισμού. Σταδιακά, πάντως, η πλατφόρμα γεμίζει με βίντεο που χρήστες απειλούν μέλη άλλων ομάδων σούπερ μάρκετ, βρίζουν ή τραγουδούν τους ύμνους τους, όπως το τραγούδι του CHEW98, “Oikodomi”, με τον χαρακτηριστικό στίχο “Σκλαβενίτης μόνο, όπλο πολυβόλο, Σκλαβενίτης μόνο”.

Υπάρχουν αυτοκόλλητα με τα σήματα κάθε σούπερ μάρκετ και τα logo κάθε ομάδας, φωτογραφίες με παιδιά να κρατούν τις σημαίες των εμπορικών σημάτων στο πάρκινγκ των καταστημάτων και βίντεο με νέους που κάνουν προκλητικές χειρονομίες μπροστά από τις πινακίδες των σούπερ μάρκετ, που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου. Σε αυτά ακούγονται οι φράσεις “Σκλαβενίτης ή Βασιλόπουλος μόνο”, “Σας ψάχνουμε” και άλλα. Στα βίντεο επίσης οι νέοι φαίνεται να συνδέουν τα σούπερ μάρκετ με πολιτικά κόμματα και πεποιθήσεις της δεξιάς και της αριστεράς, ενώ παράλληλα διαφημίζουν τις “συμμαχίες” που κάνουν οι εταιρείες μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όποιος πίνει Coca Cola πηγαίνει στο τάδε σούπερ μάρκετ, ενώ όποιος πίνει Pepsi στο άλλο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για την ώρα η τάση αυτή φαίνεται να μην ξεφεύγει από τα όρια του TikTok, με πολλούς νέους να την διακωμωδούν και να δημιουργούν περιπαικτικό, συναφές περιεχόμενο. Προφανώς, κανείς δεν πιστεύει ότι πρόκειται να απασχολεί το κοινό για πολύ ακόμα, ενώ τα περισσότερα παιδιά, με τα οποία μιλήσαμε, μας είπαν ότι πρόκειται να ξεχαστεί σε λίγους μήνες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.