Η τρόϊκα πριν μοιράσει το χρήμα για τα νέα δημόσια έργα έστειλε ένα “καθαρό”¨μήνυμα στους μεγαλοεργολάβους: “Κομάντο” της επιτροπής Ανταγωνισμού πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία των τεσσάρων μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας αναζητώντας στοιχεία για δημιουργία καρτέλ και μοίρασμα εργολαβιών την τελευταία 20ετία..

Η έρευνα πραγματοποιείται μετά από καταγγελίες ανταγωνιστών κατά των εταιρειών Ελλάκτωρ (συμφερόντων οικογένειας Μπόμπολα), ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (συμφερόντων οικογένειας Περιστέρη), J&P (Ιωάννου – Παρασκευαΐδης) και Μοχλός (συμφερόντων Στέγγου).

Οι αρχές σε μαι συντονισμένη επιχείρηση ζήτησαν και πήραν αντίγραφα σκληρων δίσκων από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ παράλληλα αναζήτησαν έγγραφα από τα αρχεία, μέρος της αλληλογραφίας ακόμη και ιδιόχειρες σημειώσεις στελεχών των συγκεκριμένων εταιρειών.

Να σημειωθεί ότι οι καταγγελίες για την ύπαρξη καρτέλ στο χώρο των μεγάλων κατασκευών είναι παλιές ενώ σήμερα που αποφασίστηκε η διερεύνησή τους είναι ο χρόνος κατά τον οποίο η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα καθώς εξασφαλίστηκε πρόσθετη χρηματοδότηση.

Ειδικότερα,σύμφωνα με πληροφορίες στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών βρίσκονται κυρίως τέσσερις μεγάλες εργολαβίες της ΕΡΓΟΣΕ για σιδηροδρομικά έργα του βόρειου άξονα Πελοποννήσου, στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών.

Πρόκειται για τα έργα σηράγγων και δικτύου στα τμήματα Αιγίου και Πλατάνου, τα οποία σε δύο ξεχωριστές δημοπρασίες ανατέθηκαν με εκπτώσεις της τάξης του 16% σε κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ ΑΤΕ (του ομίλου Μπόμπολα- Καλλιτσάντση), ΤΕΡΝΑ ΑΕ (του ομίλου Περιστέρη-Κάμπα) και J&Ρ ΑΒΑΞ ΑΕ (του ομίλου Παρασκευαΐδη-Ιωάννου). Τα δύο αυτά έργα έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Επίσης, περιλαμβάνονται στη λίστα δύο ακόμη σιδηροδρομικά έργα, στις θέσεις Μελίσσι και Κάτω Ροδοδάφνη (με τους κωδικούς 510 και 511 αντίστοιχα), τα οποία ανατέθηκαν την περίοδο 2008-2009 στη Μηχανική ΑΕ. Οι δύο αυτές εργολαβίες είναι υλοποιημένες σε μικρά ποσοστά. Η ανάδοχος εταιρεία του ομίλου Εμφιετζόγλου κηρύχθηκε προσφάτως έκπτωτη από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου τα δύο αυτά έργα να επαναδημοπρατηθούν.

Η περιβόητη σήραγγα Τυμφρηστού, που ενώνει τη Λαμία με το Καρπενήσι, περιλαμβάνεται επίσης στη λίστα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, έπειτα από πόρισμα των τεχνικών υπηρεσιών της που διαπίστωνε θέματα στατικότητας στο έργο, δημοπράτησε τη συντήρηση και λειτουργία της σήραγγας για 30 μήνες, με προϋπολογισμό 800.000 ευρώ. Η ανάθεση του έργου έγινε τον Δεκέμβριο, με έκπτωση περίπου 10%, ξεσηκώνοντας σάλο αντιδράσεων για «χρυσοφόρο συμβόλαιο».

Παράλληλα, θα διεξαχθεί έρευνα για 12 μεγάλα έργα, μεταξύ των οποίων το μετρό Θεσσαλονίκης και η Εγνατία Οδός.

Ο έλεγχος επεκτάθηκε στα δύο σωματεία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, στον Σύνδεσμο Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) και τον Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr