ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Άρση ακινησίας: Όσα πρέπει να ξέρετε για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Πότε κινδυνεύετε με πρόστιμο

Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μια φορά εντός του έτους

Άρση ακινησίας: Όσα πρέπει να ξέρετε για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Πότε κινδυνεύετε με πρόστιμο

Αν σχεδιάζετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές με αυτοκίνητο αλλά έχετε καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός σας, η ΑΑΔΕ σας δίνει τη λύση.

Ειδικότερα, οι κάτοχοι των οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ στην άρση της ακινησίας του αυτοκινήτου τους πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας με το μήνα ανάλογα με το διάστημα που θέλουν να το κυκλοφορήσουν έως το τέλος του έτους πληρώνοντας αναλογικά τέλη.

Δηλαδή μπορούν να πληρώσουν τέλη για ένα μήνα ή για δυο μήνες και μετά τις διακοπές τους να το θέσουν ξανά σε ακινησία για να μην επιβαρυνθούν.

Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μια φορά εντός του έτους ενώ όσοι καθυστερήσουν να θέσουν ξανά σε ακινησία τα οχήματά τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου που ανέρχεται στο διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας.

Όσοι θέλουν να έχουν στις διακοπές τους το αυτοκίνητο για το οποίο κατέθεσαν ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

Οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους 2023, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

Επομένως, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..

Η ανωτέρω επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2023, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή, δεδομένου ότι η δυνατότητα άρσης παρέχεται άπαξ εντός του έτους.

Σε κάθε περίπτωση που ιδιοκτήτης ή κάτοχος επιλέξει να θέσει το όχημά του σε ακινησία πριν την συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, λόγω άρσης της ακινησίας, δεν παρέχεται δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης.

Επισημαίνεται ότι, μόνη περίπτωση, για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος που έχει κάνει χρήση του ως άνω δικαιώματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ηλεκτρονική ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη, για τη Φορολογική Διοίκηση, ημέρα.

Για τα οχήματα των οποίων τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι κατατεθειμένα στη Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου, η άρση ακινησίας πραγματοποιείται στη Δ.Ο.Υ., ενώ η εκ νέου θέση σε ακινησία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.

Ειδικά στην περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου και μόνο εφόσον δεν έχει επέλθει μεταβίβαση του οχήματος στους κληρονόμους, η θέση ή η άρση της ακινησίας πραγματοποιείται αποκλειστικά στη Δ.Ο.Υ.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία, εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε διαφορετικό του αρχικού δηλωθέντος, σημείο, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η εκπρόθεσμη θέση σε ακινησία ή μη θέση σε ακινησία, επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων αυτών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.