Καρβέλα σε «έφαγαν» κι εσένα τα κυκλώματα...

Επιστροφή ενοικίου: Πώς θα πληρωθούν όσοι δεν έχουν ηλεκτρονικό μισθωτήριο

Τα δικαιολογητικά, οι προθεσμίες & τα νέα εισοδηματικά όρια

Επιστροφή ενοικίου: Πώς θα πληρωθούν όσοι δεν έχουν ηλεκτρονικό μισθωτήριο

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του pronews.gr στην Google

Η επιστροφή ενοικίου αναμένεται να καταβληθεί έως το τέλος Νοεμβρίου σε χιλιάδες δικαιούχους, όμως ειδική διαδικασία προβλέπεται και για όσους δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό μισθωτήριο.

Κανονικά, η ύπαρξη ενεργού ηλεκτρονικού μισθωτηρίου αποτελεί βασική προϋπόθεση για την καταβολή της ενίσχυσης.

Ωστόσο, η φορολογική διοίκηση προβλέπει εξαιρέσεις για περιπτώσεις στις οποίες ο ιδιοκτήτης δεν έχει υποχρέωση να υποβάλει ηλεκτρονικά τη δήλωση μίσθωσης.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ενοικιαστής μπορεί να υποβάλει μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στο myAADE αντίγραφο της χειρόγραφης σύμβασης που ήταν σε ισχύ το προηγούμενο έτος, συνοδευόμενο από τα απαραίτητα αποδεικτικά ότι καταβλήθηκαν τα ενοίκια.

Η ίδια διαδικασία εφαρμόζεται όταν η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων της μίσθωσης υποβάλλεται χειρόγραφα από τον εκμισθωτή, όπως μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που ιδιοκτήτης του ακινήτου είναι ανήλικος.

Ποιοι πρέπει να υποβάλουν δικαιολογητικά

Διορθώσεις μπορούν να γίνουν και σε περιπτώσεις όπου ο δικαιούχος αποκλείστηκε επειδή τα στοιχεία σχετικά με την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία υπηρετούσε εμφανίζονται λανθασμένα ή ελλιπή.

Τότε ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προσκομίσει τη σύμβαση μίσθωσης, αποδεικτικά καταβολής του ενοικίου και βεβαίωση από την υπηρεσία του, στην οποία θα αναφέρεται ο τόπος εργασίας.

Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να καταβληθούν οι συγκεκριμένες περιπτώσεις έως το τέλος Νοεμβρίου, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα πρέπει να έχουν υποβληθεί έως τις 20 Οκτωβρίου.

Υπάρχει, ωστόσο, και μεταγενέστερη προθεσμία, καθώς η υποβολή των δικαιολογητικών μπορεί να γίνει έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους καταβολής.

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ

Η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει σε ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των στοιχείων που διαθέτει, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις για την επιστροφή.

Στους ελέγχους θα αξιοποιηθούν, μεταξύ άλλων, τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια, οι δηλώσεις Ε1 και Ε2 τόσο των ενοικιαστών όσο και των ιδιοκτητών, στοιχεία υπεκμισθώσεων, δηλώσεις ανείσπρακτων ενοικίων και άλλα φορολογικά δεδομένα.

Για τον υπολογισμό της επιστροφής λαμβάνεται υπόψη το υψηλότερο ποσό μεταξύ του ενοικίου που αναγράφεται στο ενεργό ηλεκτρονικό μισθωτήριο και εκείνου που έχει δηλώσει ο ιδιοκτήτης στο έντυπο Ε2.

Στην περίπτωση που έχουν δηλωθεί ανείσπρακτα ενοίκια, ο υπολογισμός γίνεται αποκλειστικά με βάση το ποσό που έχει δηλωθεί στο Ε2.

Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη, ενώ δεν συμψηφίζεται με οφειλές προς την εφορία, το Δημόσιο, τους δήμους ή τους ασφαλιστικούς φορείς.

Εάν, πάντως, διαπιστωθεί ότι η επιστροφή καταβλήθηκε αχρεωστήτως εξαιτίας ανακριβών στοιχείων στη φορολογική δήλωση, το ποσό μπορεί να καταλογιστεί με τόκους από την ημερομηνία καταβολής. Παράλληλα, ο δικαιούχος αποκλείεται για τρία χρόνια από τη γενική επιστροφή ενοικίου.

Τα νέα εισοδηματικά κριτήρια

Για τη γενική επιστροφή ενοικίου, η πληρωμή στους δικαιούχους προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Νοεμβρίου.

Τα αυξημένα εισοδηματικά όρια που εφαρμόζονται από το 2026 διαμορφώνονται ως εξής:

  • Άγαμος: έως 25.000 ευρώ.
  • Έγγαμος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης: έως 35.000 ευρώ, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο παιδί.
  • Μονογονεϊκή οικογένεια: έως 39.000 ευρώ, με επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε παιδί πέραν του πρώτου.

Τα συγκεκριμένα όρια ισχύουν για τις επιστροφές του 2026 και των επόμενων ετών και αφορούν ενοίκια που έχουν καταβληθεί από το 2025 και μετά.

Παράλληλα με τη γενική επιστροφή ενός ενοικίου, προβλέπεται ειδική ενίσχυση για εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς που υπηρετούν στην περιφέρεια. Υπό τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, οι συγκεκριμένες κατηγορίες μπορούν να λάβουν συνολικά ενίσχυση που αντιστοιχεί σε δύο ενοίκια.

Δείτε μας ζωντανά στο YouTube, Twitch, X, Telegram

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.