Όπως είθισται, κάθε χρόνο τέλη Σεπτεμβρίου, επιστρέφει στις ζωές των οδηγών ο δακτύλιος, ο οποίος και εφαρμόζεται στους δρόμους του αθηναϊκού κέντρου. Ωστόσο όμως, καθώς η πανδημία βρίσκεται σε έξαρση στον Νομό Αττικής, ενδεχομένως να καθυστερήσει για φέτος.
«Κλειδί» η αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς
Ο συνωστισμός που παρατηρείται στα μέσα μαζικής μεταφοράς προβληματίζει την κυβέρνηση γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, προανήγγειλε, κατά το διάγγελμά του την Πέμπτη (24/09), την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων.
Στο ζήτημα του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς εν μέσω της πανδημίας έχει αναφερθεί και ο Στέλιος Πέτσας, κυβερνητικός εκπρόσωπος, προαναγγέλλοντας ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, ο Πέτσας δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης, την Τρίτη, το εξής:
«Το καλοκαίρι είχαμε προχωρήσει σε τριπλό σχέδιο για ενίσχυση στις συγκοινωνίες, αλλά παίρνει χρόνο και ψάχνουμε αναγκαστικά για άλλες λύσεις. Θέλουμε μiα με δύο ημέρες γι’ αυτό. Μας προβληματίζει το τι θα κάνουμε με την πυκνότητα των λεωφορείων. Όσο πυκνώνουν τα λεωφορεία, θα σταματήσει και η πίεση στο μετρό. Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, το ψάχνουμε».
Η τελευταία φορά που ίσχυσε ο δακτύλιος στην Αθήνα
Ο δακτύλιος στην Αθήνα έπαψε να ισχύει με το που άρχισε η σταδιακή εφαρμογή του σχεδίου για την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία, δηλαδή από τα μέσα Μαΐου.
Επίσης, η εφαρμογή του δακτυλίου δεν έγινε την 1η Ιουνίου καθώς, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η αναστολή του παρατάθηκε μέχρι και τη 17η Ιουλίου, όταν και έληγε κανονικά λόγω καλοκαιριού.
Τι ισχύει με τον δακτύλιο
Με το μέτρο του δακτυλίου διευκολύνονται οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. οχημάτων μιας και ρυθμίζεται ο τρόπος κυκλοφορίας τους στους δρόμους του αθηναϊκού κέντρου.
Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα έως και την Πέμπτη (07:00-20:00), καθώς και την Παρασκευή (07:00-15:00) επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.
Αυτό έχει ως εξής:
Ο δακτύλιος, συνήθως, ισχύει για τις εξής λεωφόρους και οδούς: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.
Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ποια αυτοκίνητα εξαιρούνται από τον δακτύλιο
Μερικά οχήματα, παρ’ όλα αυτά, εξαιρούνται από το μέτρο του δακτυλίου και μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους του αθηναϊκού κέντρου.
Αυτά είναι τα εξής:
Επίσης:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.