ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Αυτός είναι ο μεγάλος δρόμος της Αθήνας που κάποτε λεγόταν… «οδός Δράκου»

Το 1842 η Πειραιώς λιθοστρώθηκε και ταυτόχρονα επιβλήθηκαν και τα πρώτα ιδιαίτερα διόδια που αφορούσαν τις διερχόμενες άμαξες

Αυτός είναι ο μεγάλος δρόμος της Αθήνας που κάποτε λεγόταν… «οδός Δράκου»

Η Παλιά Αθήνα αλλά και συνολικά Αττική, μας είναι οικεία περισσότερο μέσα από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες αλλά και κάποιες διηγήσεις προφορικές και γραπτές, ανάλογα τη δεκαετία.

Πολλές φορές μαθαίνουμε αρκετά ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την πρωτεύουσα, τις περιοχές και τους δρόμους της Αθήνας που ούτε καν τις φανταζόμασταν. Και όσον αφορά τους δρόμους της πρωτεύουσας, σίγουρα εκτός από όψη, πολλοί ήταν εκείνοι που άλλαξαν και όνομα με την πάροδο των ετών.

Ένας από αυτούς τους δρόμους κάποτε λεγόταν «Οδός Δράκου» και υπήρχε λόγος γι΄ αυτό. Ο λόγος για την οδό Πειραιώς που στην πραγματικότητα συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τον Πειραιά.

Η Οδός Πειραιώς αποτελεί έναν από τους παλαιότερους μεγάλους δρόμους της Αττικής και έχει τη δική του ιστορία.

Η Οδός Πειραιώς κάποτε λεγόταν «Οδός Δράκου»

Η Οδός Δράκου ή αλλιώς Πειραιώς αποτελούσε πάντα μια κεντρική και πολυσύχναστη οδό. Ήταν και είναι ο δρόμος που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με το λιμάνι του Πειραιά. Το Πόρτο Δράκο όπως λεγόταν αυτό αντίστοιχα.

Από αυτό -το οποίο λεγόταν και Πόρτο Λεόνε- πήρε το όνομά της και η συγκεκριμένη οδός. Δεν είναι απλώς ένας παλιός δρόμος στην Αττική αλλά είναι χαρακτηριστικό ότι αποτελεί τον πρώτο δρόμο ο οποίος κατασκευάστηκε στην Αθήνα και ένας από τους αρχαιότερους της πόλης. Μάλιστα, τμήμα της Πειραιώς διέσχιζαν ακόμη και οι κάτοικοι της αρχαίας Αθήνας για να φτάσουν στον Πειραιά.

Η κατασκευή της οδού Πειραιώς άρχισε το 1834. Το μήκος της, τότε, ήταν λιγότερο από 10 χιλιόμετρα και φυσικά τότε δεν υπήρχαν αυτοκίνητα.

Εδώ υπάρχει μια λεπτομέρεια που θα σε εκπλήξει. Τα πρώτα δρομολόγια Αθήνα-Πειραιά πραγματοποιούνταν με καμήλες. Και πού βρέθηκαν οι καμήλες στην Αθήνα, θα σκεφτείς. Είναι καμήλες τις οποίες είχαν αφήσει στην Αθήνα οι Τούρκοι.

Όταν ο Όθωνας εγκαταστάθηκε στην Αθήνα οι διαδρομές γινόταν είτε με άλογα είτε με γαϊδούρια. Αργότερα άρχισαν να γίνονται μετακινήσεις με άμαξες αλλά και το ιππήλατο λεωφορείο. Αυτό το τελευταίο ξεκινούσε από την Ερμού και κατέληγε Πειραιά.

Με την έλευση του Όθωνα σχεδιάστηκε και η τότε οδός Δράκου η οποία ήταν και η πρώτη αμαξιτή οδός της πρωτεύουσας. Μάλιστα πολλές άμαξες τη διέσχιζαν καθημερινά μεταφέροντας τους ταξιδιώτες που επισκεπτόταν ή έφευγαν από την πρωτεύουσα.

Κατά το έτος 1842 η Πειραιώς λιθοστρώθηκε. Ταυτόχρονα επιβλήθηκαν και τα πρώτα ιδιαίτερα διόδια. Αφορούσαν τις διερχόμενες άμαξες.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το κόστος για κάθε ζώο που περνούσε ήταν πέντε δραχμές. Κατά μήκος του δρόμου υπήρχαν πολλά δέντρα όπως αγριομουριές, φοίνικες και ευκάλυπτοι. Κάπου εκεί κοντά στην πλατεία Ομονοίας ξεπρόβαλαν μεγάλα αρχοντικά σπίτια πλουσίων Αθηναίων.

Και φυσικά η εικόνα που έχουμε από την Πειραιώς του 1930 είναι πολύ διαφορετική σήμερα. Ο δρόμος με τα χαμηλά σπίτια έχει μετατραπεί σε έναν πολυσύχναστο δρόμο με πολλά κτήρια, πολυκατοικίες και εταιρείες κατά μήκος του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.