
Αναστάτωση επικράτησε στο διεθνές αεροδρόμιο των ΗΠΑ στο Ντένβερ, όταν χάθηκε η επικοινωνία του πύργου ελέγχου.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του Ντένβερ έχασαν την επικοινωνία για 90 δευτερόλεπτα τη Δευτέρα, προκαλώντας χάος στον ουρανό πάνω από τον τεράστιο ταξιδιωτικό κόμβο. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διερευνά τη διακοπή λειτουργίας στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ, την οποία προκάλεσε η διακοπή της επικοινωνίας με τις εισερχόμενες πτήσεις.
Πρόκειται για το τελευταίο περιστατικό σε μια σειρά από διακοπές του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που έχουν πλήξει τον αμερικανικό εναέριο χώρο τις τελευταίες εβδομάδες – συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών διακοπών στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Νιούαρκ.
«Μέρος του Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Ντένβερ (ARTCC) παρουσίασε απώλεια επικοινωνιών για περίπου 90 δευτερόλεπτα γύρω στις 13:50 τοπική ώρα τη Δευτέρα 12 Μαΐου, όταν και οι δύο πομποί που καλύπτουν ένα τμήμα του εναέριου χώρου έπεσαν», ανέφερε ο οργανισμός.
«Οι ελεγκτές χρησιμοποίησαν άλλη συχνότητα για να μεταδώσουν οδηγίες στους πιλότους. Τα αεροσκάφη παρέμειναν ασφαλή και δεν υπήρξαν επιπτώσεις στις διαδικασίες».
Η πραγματικότητα είναι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Daily Mail, ότι μέχρι και 20 πιλότοι που πετούσαν στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο δεν μπόρεσαν να μιλήσουν με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της διακοπής, ανέφερε το Denver7. Πηγές δήλωσαν στο πρακτορείο ότι ένας ελεγκτής κατάφερε να επικοινωνήσει με έναν πιλότο χρησιμοποιώντας μια γραμμή ασφαλείας – η οποία χρησιμοποιείται όταν ένας πιλότος βρίσκεται σε κίνδυνο – και ο εν λόγω πιλότος μπόρεσε να πει στα άλλα αεροσκάφη να αλλάξουν συχνότητα. Τέσσερις συχνότητες από τους δύο κύριους πύργους στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Λόνγκμοντ ήταν ήδη εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας χρησιμοποιούσαν μια εφεδρική πέμπτη συχνότητα για να μιλήσουν με τους πιλότους, η οποία στη συνέχεια έσβησε.
«Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι έχεις αεροπλάνα στα οποία δεν μιλάς. Και τότε, ως εκ τούτου, οι πιλότοι πρέπει να προσπαθήσουν να το καταλάβουν μόνοι τους», δήλωσε στον ειδησεογραφικό σταθμό ο συνταξιούχος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας του Ντένβερ Ντέιβιντ Ράιλι.
«Είναι άλλο πράγμα να χάνεις τα ίχνη ενός αεροπλάνου επειδή δεν μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του, αλλά να χάνεις τα ίχνη όλων των αεροπλάνων με τα οποία είχες επικοινωνία. Και απ’ ό,τι καταλαβαίνω, σε αυτή την περίπτωση, είχαν ακόμη κάλυψη από τα ραντάρ, αλλά αυτό είναι σαν να βλέπεις ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα να συμβαίνει και να μην μπορείς να κάνεις τίποτα γι’ αυτό».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.