ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Ατύχημα στη Λεωφόρο Έκτακτης Ανάγκης: Πώς μπορείτε να το αποφύγετε

Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνεις

Ατύχημα στη Λεωφόρο Έκτακτης Ανάγκης: Πώς μπορείτε να το αποφύγετε
Μετά το σοκαριστικό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από λίγες ώρες στην Ιόνια Οδό, επανέρχεται στο προσκήνιο το ζήτημα της χρήσης της ΛΕΑ. Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί;

Σοκάρει το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε τις πρωινές ώρες της Δευτέρας, 1/8 στην Ιονία Οδό στο ύψος του Τερόβου, στο ρεύμα προς Ιωάννινα.

Ζευγάρι με το ΙΧ του σταμάτησε στη Λεωφόρο Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) για να εξετάσει μηχανική βλάβη, και παρασύρθηκε από άλλο διερχόμενο όχημα, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό και των δύο.

Πρόκειται για ένα περιστατικό που έχει σκορπίσει θλίψη στον πανελλήνιο και έρχεται να προστεθεί στη μακροσκελή μακάβρια λίστα συμβάντων που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα στους δρόμους της ελληνικής επικρατείας.

Πώς μπορείς να αποφύγεις το ατύχημα στη ΛΕΑ;

Για να παύσουμε, επιτέλους, να θρηνούμε ανθρώπινες απώλειες στην άσφαλτο, πέρα από τις συντονισμένες δράσεις της ΕΛΑΣ, αλλά και τον τερματισμό της ιδιαίτερα ασυνείδητης και αντικοινωνικής πρακτικής της χρήσης της ΛΕΑ για την αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτείται και η επίδειξη της μέγιστης δυνατής προσοχής όσων σταματούν στη ΛΕΑ, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ειδικότερα:

– Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. αδιαθεσία ενός οδηγούς), πρέπει να μετακινήσουμε το όχημά σας στη ΛΕΑ, αφού πρώτα γνωστοποιήσουμε – μέσω φωτεινών προειδοποιήσεων – την πρόθεσή σας να σταματήσουμε στη λωρίδα.

Μόλις σταθμεύσουμε στη ΛΕΑ, καλούμαστε να λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (θέση σε λειτουργία των alarm του οχήματός, τοποθέτηση τριγωνικής προειδοποιητικής πινακίδας, ανακλαστικό γιλέκο, κ.ο.κ.).

– Πρέπει να θυμόμαστε ότι για τη μεγαλύτερη ασφάλειά μας θα πρέπει να εξέλθουμε από το όχημά μας από την πλευρά του συνοδηγού και να σταθούμε πίσω από το προστατευτικό στηθαίο ασφαλείας.

– Αφού έχουμε ακολουθήσει τα παραπάνω μέτρα, καλούμε τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης της εκάστοτε παραχωρησιούχου είτε από το κινητό μας είτε από τις τηλεφωνικές συσκευές ώστε να ειδοποιηθεί το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, αναφέροντας το σημείο στο οποίο βρισκόαμστε (δείτε την μικρή πράσινη πλευρική πινακίδα χιλιομετρικής θέσης).

Περιμένουμε την Κινητή Μονάδα Περιπόλου και Άμεσης Επέμβασης της παραχωρησιούχου, που θα σπεύσει σε βοήθειά μας.

– Επιπλέον των παραπάνω, η χρήση της Λ.Ε.Α. για να σταματήσω το αυτοκίνητό μου θα πρέπει να γίνεται με βάση κάποιους συγκεκριμένους κανόνες.

Μόνο στις 3 παρακάτω περιπτώσεις πρέπει να σταματώ στη Λ.Ε.Α.:

– Αν το αυτοκίνητό μου έχει πάθει βλάβη
– Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
– Αν με σταματήσει η Τροχαία

Πότε να μην σταματήσω στη Λ.Ε.Α;

– Εκτός από τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις, δεν σταματώ ποτέ στη Λ.Ε.Α π.χ. για να μελετήσω κάποιο οδικό χάρτη, να δω τη θέα, να μιλήσω στο τηλέφωνο κ.λπ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

– Δεν περπατώ ποτέ πάνω στη Λ.Ε.Α.
– Δεν σταματώ για να βοηθήσω κάποιο άλλο όχημα που είναι ήδη σταματημένο στη – Λ.Ε.Α. Αφήνω τους επαγγελματίες να επέμβουν!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.