ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κασσελάκης θα τα «κουτσοκαταφέρει» στις ευρωκάλπες , ο Κούλης θα μείνει πρωθυπουργός, έτσι ή αλλιώς. Αυτόν τον Ανδρουλάκη λυπάμαι...

Ανησυχητικά ευρήματα έρευνας: Οι οδηγοί εισπνέουν τοξικές ουσίες επικίνδυνες για την υγεία στα αυτοκίνητα

Tα καθίσματα είναι καλυμμένα με επιβραδυντικά φλόγας τα οποία είναι καρκινογόνα

Ανησυχητικά ευρήματα έρευνας: Οι οδηγοί εισπνέουν τοξικές ουσίες επικίνδυνες για την υγεία στα αυτοκίνητα

Επιστήμονες από τις ΗΠΑ αναφέρον ότι οι οδηγοί εισπνέουν τοξικές ουσίες επικίνδυνες για την υγεία στα αυτοκίνητα, καθώς τα καθίσματα είναι καλυμμένα με επιβραδυντικά φλόγας τα οποία είναι καρκινογόνα.

Σε έρευνα που πραγματοποίησαν ανακάλυψαν ότι το 99% των δειγμάτων αέρα από το εσωτερικό αυτοκινήτων περιείχε ατμούς από τουλάχιστον ένα επιβραδυντικό φλόγας. Τα περισσότερα, όμως, είχαν περισσότερα του ενός.

Τα επιβραδυντικά φλόγας προστίθενται υποχρεωτικώς στις ΗΠΑ στον αφρό των καθισμάτων και σε άλλα εξαρτήματα των αυτοκινήτων.

Η νέα έρευνα δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Environmental Science & Technology. Οι ερευνητές ζήτησαν από τους ιδιοκτήτες 101 οχημάτων να κρεμάσουν για μία εβδομάδα στον καθρέφτη του αυτοκινήτου τους έναν συλλέκτη δείγματος αέρα. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν μοντέλα του 2015 ή νεότερα.

Οι αναλύσεις ανίχνευσαν στο 99% των οχημάτων ένα επιβραδυντικό φλόγας που λέγεται TCIPP. Το χημικό αυτό βρίσκεται υπό έρευνα από το αμερικανικό Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας (NTP) ως δυνητικά καρκινογόνο, λένε οι ερευνητές.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν και δύο άλλα επιβραδυντικά φλόγας, που ήδη έχουν χαρακτηριστεί καρκινογόνα στην Καλιφόρνια. Πρόκειται για τα TDCIPP και TCEP. Τα επιβραδυντικά αυτά και ορισμένα άλλα σχετίζονται με νευρολογικά και αναπαραγωγικά προβλήματα.

Ο ρόλος της θερμοκρασίας

Πειράματα που έκαναν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Duke στην Βόρεια Καρολίνα έδειξαν ότι οι συγκεντρώσεις των επιβραδυντικών φλόγας στον αέρα των οχημάτων αυξάνονταν όταν είχε ζέστη.

Αυτό οφείλεται στο ότι η θερμότητα διεγείρει την απελευθέρωση αερίων από τον αφρό των καθισμάτων και άλλα εξαρτήματα στα αυτοκίνητα. Το εσωτερικό των αυτοκινήτων μπορεί να φθάσει σε θερμοκρασία 65 βαθμών μια ζεστή μέρα, λένε οι ερευνητές.

Σε 51 από τα αυτοκίνητα οι ερευνητές συσχέτισαν άμεσα δείγματα από τον αφρό των καθισμάτων με τα αερομεταφερόμενα χημικά εντός των οχημάτων. Τα αυτοκίνητα, λ.χ., που είχαν το επιβραδυντικό TCIPP στον αφρό των καθισμάτων, έτειναν να έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις της ίδιας ουσίας στον αέρα.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, τα επιβραδυντικά φλόγας προστίθενται στα αυτοκίνητα βάσει νομοθεσίας που τέθηκε σε ισχύ την δεκαετία των ’70. Έκτοτε, όμως, δεν έχει αναθεωρηθεί, παρότι εκφράζονται αμφιβολίες για την ασφάλεια των χημικών αυτών.

«Οι πυροσβέστες ανησυχούν ότι τα επιβραδυντικά φλόγας συμβάλλουν στον ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο καρκίνου που διατρέχουν», σχολίασε ο διευθυντής του Τομέος Υγείας, Ασφάλειας και Ιατρικής της Διεθνούς Ένωσης Πυροσβεστών (IAFF).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Η πλήρωση προϊόντων με αυτές τις επιβλαβείς χημικές ουσίες λίγο προλαμβάνει τις φωτιές. Αντιθέτως, καθιστά τις φλόγες πιο πυκνές και πιο τοξικές για τα θύματα και για όσους σπεύδουν πρώτοι να τα βοηθήσουν», πρόσθεσε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.