ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Έρευνα: Η κόπωση και η υπνηλία των οδηγών βασικές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων

Οι οδηγοί 18-24 ετών είναι πιο πιθανό να κοιμηθούν στο τιμόνι λόγω του τρόπου ζωής τους

Έρευνα: Η κόπωση και η υπνηλία των οδηγών βασικές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων πως οι οδηγοί ηλικίας 35-44 ετών κοιμούνται λιγότερο από το κανονικό, με σχεδόν το 50% να κοιμάται μόνο 5-6 ώρες τη νύχτα.

Μόνο το 33% κοιμάται τις συνιστώμενες 7-8 ώρες, γεγονός που επηρεάζει την ασφάλεια στην οδήγηση.

Επίσης, η ποιότητα του ύπνου έχει χειροτερεύσει, με αποτέλεσμα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες.

Αυτά ήταν μερικά από τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας για την κόπωση των οδηγών που πραγματοποίησε η μεγαλύτερη φιλανθρωπική οργάνωση υγείας της Μ. Βρετανίας, Nuffield Health σε 8.000 ενήλικες.

Διαπιστώθηκε ακόμη χειροτέρευση της ποιότητας του ύπνου στο 74% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ ένας στους 10 κοιμάται μόνον 2-4 ώρες την νύχτα και ένας στους 4 έχει αϋπνία. Αυτό μπορεί να επιφέρει κόπωση κατά την οδήγηση.

Εκτιμάται πως ο ύπνος στο τιμόνι προκάλεσε τον θάνατο περίπου 300 ανθρώπων μέσα σε έναν χρόνο μόνο στην Μ. Βρετανία και ότι οι οδηγοί είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην κούραση σε μακρινά ταξίδια τις βραδινές ώρες του χειμώνα.

Η Λέσχη Αυτοκινήτου AA (Automobile Association) σε άλλη έρευνα που πραγματοποίησε σε 20.000 οδηγούς κατέγραψε ότι το 13% αυτών παραδέχτηκαν ότι κάποια στιγμή αποκοιμήθηκαν στο τιμόνι ενώ οδηγούσαν.

Σχεδόν το 40% των οδηγών ανέφεραν ότι ένιωθαν τόσο κουρασμένοι κατά την οδήγηση που δεν θα μπορούσαν να μείνουν ξύπνιοι για όλο το ταξίδι, ενώ το 57% είπαν ότι σταμάτησαν τη στιγμή που συνειδητοποίησαν ότι ήταν πολύ κουρασμένοι για να συνεχίσουν να οδηγούν.

Οι νέοι οδηγοί (18-24 ετών) είναι πιο πιθανό να κοιμηθούν στο τιμόνι, όχι λόγω έλλειψης εμπειρίας, αλλά λόγω του τρόπου ζωής τους.

Από την άλλη ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι πως το 18% των νεαρών οδηγών δήλωσαν ότι θα συνέχιζαν να οδηγούν ακόμα και όταν ήταν κουρασμένοι.

Οι αιτίες κόπωσης κατά την οδήγηση δεν είναι μόνο τα ξενύχτια και ο τρόπος διασκέδασης, αλλά και διάφορα προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, η κατάθλιψη και το αυξημένο άγχος, που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο.

Από την άλλη, επιλογές τρόπου ζωής, όπως η κακή διατροφή, η έλλειψη ύπνου, η χρήση ναρκωτικών και οινοπνεύματος και η άσκηση αργά το βράδυ μπορεί να επιφέρουν κόπωση.

Υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν πως η αύξηση του άγχους και της κατάθλιψης, λόγω της πανδημίας, επηρέασαν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου.

Σήμερα αρκετά νέα μοντέλα αυτοκινήτων, θέλοντας να δώσουν λύσεις στο σημαντικό αυτό θέμα, φέρουν τεχνολογία που προβλέπει την κόπωση του οδηγού και με ηχητικά μηνύματα τον προτρέπει να κάνει μια στάση για να πιει καφέ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Κάμερες στο ταμπλό ελέγχουν τα μάτια του οδηγού και όταν χρειάζεται επεμβαίνουν, σταματώντας σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία αυτή σταδιακά μπαίνει σε όλο και περισσότερα μοντέλα, ενώ διαρκώς εξελίσσεται, βελτιώνεται και επεμβαίνει επικουρικά, αυξάνοντας τα επίπεδα ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.