Η ρωσική εταιρεία Rostec παρουσίασε την Τρίτη (20/07) το νέο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς, που ονομάζεται «Checkmate».
Η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης MAKS 2021, παρουσία του προέδρου της χώρας Βλαντίμιρ Πούτιν.
Πρόκειται για ένα μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς με έναν κινητήρα, σχεδιασμένο από την OBI Sukhoi, κόστους 25,5 εκατ. ευρώ με την πρώτη του πτήση να υπολογίζεται στο 2023.
Το νέο ρωσικό «όπλο των αιθέρων», θα μπορούσε να γίνει ο κύριος αντίπαλος των αμερικανικών F-35 στη διεθνή αγορά, σύμφωνα με ειδικούς στον συγκεκριμένο τομέα.
Τα χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του «Checkmate»
To «Checkmate» πήρε την ονομασία του από την ορολογία στο σκάκι που σημαίνει «ματ». Με αυτόν τον τρόπο, οι κατασκευαστές του θέλουν να δώσουν έμφαση στις ικανότητες του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Rostec, Σεργκέι Τσερμέζοφ, «το αεροσκάφος είναι ένα ελαφρύ “ιππικό” και ευέλικτο, ικανό να κάνει απρόσμενες κινήσεις και να αποφασίσει την πορεία του παιχνιδιού».
Το μονοκινητήριο αεροσκάφος θα είναι σε θέση να εκτελεί ομαδικές δράσεις με επανδρωμένα και μη επανδρωμένα οχήματα σε έναν σχηματισμό ενώ είναι ικανό να καταστρέψει αποτελεσματικά στόχους σε ξηρά και θάλασσα.
Τα χαρακτηριστικά του «Checkmate»:
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γιούρι Μπορίσοφ, η ζήτηση για τα ολοκαίνουρια ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη ανέρχεται ήδη περίπου στα 300 ενώ οι δυνητικοί αγοραστές τους είναι η Ινδία, το Βιετνάμ και αφρικανικές χώρες.
«Η επιτυχία της εξαγωγής του “Checkmate”, θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα το φέρει η Ρωσία στη διεθνή αγορά», υπογράμμισε ο Μπορίσοφ και πρόσθεσε πως ελπίζει ότι «η προθεσμία θα είναι τα τέλη του 2025 και οι αρχές του 2026».
Ο Ρώσος επικεφαλής της Βιομηχανίας και του Εμπορίου, Ντένις Μαντούροφ, έκανε σαφές πως η κατασκευή του εν λόγω μαχητικού αεροσκάφος θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια.
Το κόστος κατασκευής του μαχητικού αγγίζει τα 25-30 εκατομμύρια δολάρια, την ίδια στιγμή που τα γαλλικά Rafale φτάνουν ακόμα και τα 60 με 90 εκατομμύρια δολάρια.
Το μέγιστο φορτίο μάχης του μαχητικού είναι 7,4 τόνοι ενώ το εύρος πτήσης χωρίς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου είναι 2,9 χιλιάδες χιλιόμετρα.
«Αυτές είναι πολύ υψηλές τιμές για συμβατικά ελαφριά μονοκινητήρια οχήματα», συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Rostec.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.