Νέα προβλήματα στην υπογραφή της σύμβασης για την υποστήριξη των Mirage 2000! – Πότε θα δούμε FOS επιτέλους;

Νέα προβλήματα στην υπογραφή της σύμβασης  για την υποστήριξη  των Mirage 2000! – Πότε θα δούμε FOS επιτέλους;

Προβλήματα έχουν ανακύψει τόσο στην υπόθεση αναβάθμισης των F-16 της ΠΑ, αλλά κυριότερα στην υπόθεση της «Εν Συνεχεία Υποστήριξης» των Mirage 2000 που τείνει να μετατραπεί σε ένα νέο «γεφύρι της Άρτας» για την ΠΑ.

Για το F-16 το πρόγραμμα αναβάθμισης συνολικού κόστους 1,5 δισ. δολαρίων έχει ξεκινήσει μεν, αλλά για να προχωρήσει με τη συμμετοχή της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) χρειάζεται η κατασκευή συγκεκριμένων υποδομών στις εγκαταστάσεις της, οι οποίες προβλέπονται στη συμφωνία των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α Ω) που συνοδεύει την κύρια σύμβαση.

Όμως, για την ενεργοποίηση της σύμβασης των Α.Ω απαιτείται η έγκρισή της από τη Βουλή, αλλά έγκριση δεν υπάρχει ακόμη!

Η καθυστέρηση, όπως εκτιμούν στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, ενδεχομένως να οφείλεται στο θέμα που υπάρχει γύρω από τις συμβάσεις των ΑΩ, με αφορμή τα «αμαρτωλά» αντισταθμιστικά εξοπλιστικών προγραμμάτων του παρελθόντος, αλλά και στην κριτική που ασκήθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα για τις εταιρίες που ανέλαβαν την υλοποίηση των Α.Ω.

Τα Mirage 2000: Πότε επιτέλους θα υπογραφεί η υποστήριξη; – Για το τέλος του χρόνου και αν!

Νομικό κώλυμα παρουσιάζεται και στην υπόθεση της υποστήριξης των υπερπολύτιμων γαλλικών μαχητικών Mirage ώστε να είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα και τα επόμενα χρόνια.

Οι διαπραγματεύσεις με τη γαλλική πλευρά για τη τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται η υπογραφή σύμβασης προμήθειας ανταλλακτικών, διάρκειας 4 ετών και συνολικού κόστους 140 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά… η σύμβαση δεν μπορεί να υπογραφεί καθώς η γαλλική πλευρά επιθυμεί να μην ισχύσουν προβλέψεις του Ν.3978 /2011 για τις αμυντικές προμήθειες που αφορούν στις τραπεζικές εγγυήσεις και σε ζητήματα διαιτησίας!

Λόγω όμως της αποδεδειγμένης ανάγκης της Πολεμικής Αεροπορίας, (δεν πετάει σχεδόν… τίποτα) θέλει να προχωρήσει μέχρι το τέλος του χρόνου σε νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των Mirage.

Βέβαια το παραπάνω “θέλει” δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, καθώς όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση που επικρατεί.

Η σύμβαση θα έπρεπε να είχε υπογραφεί, αλλά τώρα πρέπει να έρθει πρώτα νομοθετική ρύθμιση και πότε θα ψηφιστεί αυτή, για να υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσει η ροή των ανταλλακτικών;

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Κανείς δεν μπορεί ασφαλή απάντηση, άρα πρακτικά είμαστε στο ίδιο μηδενικό σημείο, όπως και πριν από χρόνια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.