ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Φωτιά στο Airbus A350 της Japan Airlines: Τα 90 δευτερόλεπτα της εκκένωσης «θαύμα» – Πώς σώθηκαν οι 379 επιβάτες (βίντεο)

Πώς προκλήθηκε η τραγωδία: Τα δύο σενάρια που εξετάζονται

Φωτιά στο Airbus A350 της Japan Airlines: Τα 90 δευτερόλεπτα της εκκένωσης «θαύμα» – Πώς σώθηκαν οι 379 επιβάτες (βίντεο)

Ενενήντα δευτερόλεπτα χρειάστηκε το πλήρωμα του αεροσκάφους Airbus A350 της Japan Airlines που συγκρούστηκε με αεροπλάνο της ιαπωνικής Ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο, και «τυλίχθηκε» στις φλόγες, προκειμένου να το εκκενώσουν οι 379 επιβάτες του.

Και ενώ οι αρχές ερευνούν τα αίτια της μυστηριώδους σύγκρουσης με το αεροσκάφος της ακτοφυλακής που μετέφερε βοήθεια για τους πληγέντες του σεισμού (στο οποίο οι 5 από τους 6 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους), όλοι μιλούν για μια εκκένωση- «θαύμα», χάρη στην οποία σώθηκαν οι ζωές των 367 επιβατών και του πληρώματος των Ιαπωνικών Αερογραμμών.

Δεν ήταν όμως «θαύμα». Οι ειδικοί εξηγούν ότι η επιτυχής εκκένωση του Airbus που είχε τυλιχτεί στις φλόγες οφείλεται σε έναν συνδυασμό σύγχρονων κανονισμών ασφαλείας και της αυστηρής κουλτούρας ασφαλείας της Japan Airlines.

Το πλήρωμα έκανε «απλώς» αυτό που είχε εκπαιδευθεί: Έμεινε ψύχραιμο και οδήγησε τους επιβάτες με τάξη και ταχύτητα στην ασφάλεια, πρώτα στην φουσκωτή τσουλήθρα που ξεδιπλώνεται και φουσκώνει αυτόματα μετά από ατύχημα και έπειτα εκτός του αεροπλάνου.

Αυτή η αντίδραση του πληρώματος δεν ήταν ακριβώς έκπληξη. Τα μέλη της JAL περνούν από σκληρή και λεπτομερή εκπαίδευση καθώς η αεροπορική εταιρεία έχει μια πολύ αυστηρή κουλτούρα γύρω από τις στάνταρ διαδικασίες και το να κάνουν τα πάντα σωστά.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που σε αυτή την περίπτωση το πλήρωμα φαίνεται να τα κατάφερε τόσο καλά. Πού εδράζεται αυτή η κουλτούρα;

Στα κεντρικά γραφεία της Japan Airlines, από το 2005 εκτίθενται τα συντρίμμια της πτήσης 123 και οι ιστορίες των ανθρώπων που χάθηκαν σε αυτή.

Είναι το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα μόνο αεροπλάνο και συνέβη στις 12 Αυγούστου 1985, όταν αεροπλάνο της Japan Airlines που εκτελούσε την πτήση Τόκιο- Οσάκα συνετρίβη, σκοτώνοντας 520 από τους 524 επιβαίνοντες.

Παρότι, όπως αποδείχθηκε, αιτία της συντριβής ήταν ένα λάθος από τους τεχνικούς της Boeing στην ουρά του αεροσκάφους και επ’ ουδενί της αεροπορικής, αυτό τη στοιχειώνει τη JAL μέχρι και σήμερα. Είναι, άλλωστε και το μοναδικό δυστύχημα στην ιστορία της Japan Airlines.

Οι ιθύνοντες της εταιρείας λένε ότι οι νεοπροσληφθέντες σε αυτή, πρέπει να βλέπουν τα συντρίμμια και τις ιστορίες των ανθρώπων που χάθηκαν, για να έχουν συναίσθηση της ευθύνης που αναλαμβάνουν. Ότι πρέπει να κατανοήσουν πως πρέπει να είναι έτοιμοι να κάνουν ό,τι πρέπει να κάνουν όταν κάτι πάει στραβά. Και αυτό, καθώς φαίνεται, λειτουργεί καλά όταν συνδυάζεται με την πολύ σκληρή εκπαίδευση και την εμμονή και στην τελευταία λεπτομέρεια ασφαλείας.

Γι’ αυτό και η Japan Airlines βαθμολογείται ως μια από τις πιο ασφαλείς του πλανήτη, με επτά αστέρια στην κατάταξη της Airlineratings.com.

Ταυτόχρονα, εκτός από την ταχύτητα και τον επαγγελματισμό του πληρώματος (το οποίο επέλεξε και τη σωστή πλευρά να ανοίξει τις εξόδους κινδύνου για να μην καούν οι επιβάτες) και την ψυχραιμία των επιβατών, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το Airbus αυτό καθεαυτό.

Μετά από μια σειρά δυστυχημάτων με καταστροφικές πυρκαγιές, τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν «ανοίγματα» κοντά στις εξόδους και μεγαλύτερες τσουλήθρες, ώστε να μπορούν οι επιβάτες να βγαίνουν πιο γρήγορα.

Διαθέτουν επίσης περισσότερα και πιο ευδιάκριτα φωτεινά σήματα προς τις εξόδους κινδύνου για τους επιβάτες που δεν παρακολουθούν την ενημέρωση πριν από κάθε πτήση, ενώ οι καμπίνες είναι φτιαγμένες από υλικά που καθυστερούν, όσο γίνεται, την πυρκαγιά να φτάσει στους επιβάτες.

Τα σενάρια

Και καθώς το Airbus βρίσκεται εντελώς κατεστραμμένο και καμμένο στον διάδρομο προσγείωσης του Χανέντα, οι ειδικοί προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο της σύγκρουσης των δύο αεροπλάνων.

Η Japan Airlines έχει δηλώσει πως το πλήρωμά της είχε λάβει άδεια από τον Πύργο Ελέγχου για να προσγειωθεί -κάτι που επιβεβαιώθηκε χθες- οπότε το βάρος πέφτει στο πλήρωμα του δικινητήριου ελικοφόρου ASH-8 της ακτοφυλακής που μετέφερε τη βοήθεια στους σεισμόπληκτους.

Τα κυρίαρχα σενάρια είναι δύο:

Ο πιλότος του αεροπλάνου του ακτοφυλακής που ήταν σε αναμονή για να απογειωθεί, μπήκε από λάθος στον διάδρομο για να απογειωθεί, ή ο Πύργος Ελέγχου καθοδήγησε λανθασμένα το μικρό ελικοφόρο στον διάδρομο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε κάθε περίπτωση, οι μαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ των πληρωμάτων εδάφους και αέρος και τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών, θα δώσουν τις απαντήσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.