
Tο ρωσικό καταδρομικό «Ναύαρχος Νακίμοφ» κλάσης «Κίροφ» πραγματοποιεί θαλάσσιες δοκιμές μετά από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και αναμένεται να ενταχθεί και πάλι σε υπηρεσία στις αρχές του 2026 στον Στόλο της Βόρειας Θάλασσας (τον οποίο οι Ρώσοι έχουν ενισχύσει ιδιαίτερα όπως και αυτόν του Ειρηνικού).
View this post on Instagram
Το Ναύαρχος Ναχίμοφ ( Ρωσικά : Адмирал Нахимов ) είναι το τρίτο καταδρομικό Project 1144 Orlan ( αναφορική ονομασία ΝΑΤΟ, κλάση Kirov ) του ρωσικού Ναυτικού.
Το πλοίο αρχικά ήταν μέρος του Σοβιετικού Ναυτικού ως Καλίνιν ( Ρωσικά : Калинин ), μέχρι που μετονομάστηκε το 1992 σε Πάβελ Ναχίμοφ.
Επισήμως χαρακτηρίζεται ως «βαρύ πυρηνοκίνητο καταδρομικό πυραύλων», αλλά επειδή είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο επιφανείας σε υπηρεσία εκτός από τα αεροπλανοφόρα, η κλάση Kirov συχνά παρουσιάζεται ως «θωρηκτό».
Παρουσιάστηκε στις 17 Μαΐου 1983 στο Ναυπηγείο της Βαλτικής στο Λένινγκραντ , καθελκύστηκε στις 25 Απριλίου 1986 και τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία στις 30 Δεκεμβρίου 1988.
Τα καταδρομικά κλάσης Kirov αναπτύχθηκαν για την αντιμετώπιση υποβρυχίων του ΝΑΤΟ και ομάδων κρούσης αεροπλανοφόρων.
Ο Ναύαρχος Nakhimov διαθέτει ένα μεγάλο οπλισμό που αρχικά περιελάμβανε πυραύλους κατά πλοίων P-700 Granit , πυραύλους εδάφους-αέρος S-300F, πυραύλους εδάφους-αέρος 4K33 Osa-M και αρκετούς εκτοξευτές πυραύλων κατά υποβρυχίων.
Διαθέτει επίσης χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων και εγκαταστάσεις κάτω από το κατάστρωμα για την παραμονή τριών ελικοπτέρων Kamov Ka-27.
Για να μπορεί το πλοίο να φτάσει σε υψηλή ταχύτητα άνω των 30 κόμβων, είναι εξοπλισμένο με ένα συνδυασμένο πυρηνικό και ατμοκίνητο σύστημα, με καθεμία από τις δύο ατμοστρόβιλες του να είναι συνδεδεμένη με έναν πυρηνικό αντιδραστήρα και έναν λέβητα πετρελαίου που παρέχει πρόσθετη ισχύ.
Από το 1999, το Ναύαρχος Ναχίμοφ βρίσκεται υπό επισκευή και ανακατασκευή για να λάβει νέα και βελτιωμένα όπλα και είχε προγραμματιστεί να εισέλθει ξανά σε υπηρεσία με το Ρωσικό Ναυτικό γύρω στο 2022. Το 2021 αναφέρθηκε ότι η επιστροφή του πλοίου σε υπηρεσία θα καθυστερούσε μέχρι «τουλάχιστον» το 2023, ενώ τον Φεβρουάριο του 2022 αναφέρθηκε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Sevmash, Μιχαήλ Μπουντιτσένκο, σημείωσε ότι το πολεμικό πλοίο είχε προγραμματιστεί για παράδοση το 2022.
Αργότερα μέσα στο έτος αναφέρθηκε ξανά ότι η επιστροφή του πλοίου σε υπηρεσία μπορεί να καθυστερήσει έως και το 2024, κάτι που τελικά επιβεβαιώθηκε από τον επικεφαλής της United Shipbuilding Corporation, Αλεξέι Ραχμάνοφ.
Τώρα η επιστροφή του αναμένεται στις αρχές του 2026.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.