ΚΛΕΙΣΙΜΟ
To «κοτόπουλο» της Eurovision πιο πολύ άντρας είναι από κάτι προσκυνημένους

Τέμπη: Αίτημα «φωτιά» να ελεγχθεί η αυθεντικότητα των συνομιλιών

Ζήτησαν τον έλεγχο της ορθότητας των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και ηχητικών που έχουν ενσωματωθεί στην δικογραφία

Τέμπη: Αίτημα «φωτιά» να ελεγχθεί η αυθεντικότητα των συνομιλιών

Συγγενείς του μηχανοδηγού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέθεσαν ζήτημα ορθότητας και αυθεντικότητας των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και ηχητικών που συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών. 

Πιο αναλυτικά, οι συγγενείς του άτυχου μηχανοδηγού που οδηγούσε την αμαξοστοιχία – «φέρετρο», κατέθεσαν σήμερα σχετικό αίτημα στον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, μέσω του δικηγόρου Βασίλη Ζησιμάτου. Οι ίδιοι ζήτησαν τον έλεγχο της ορθότητας των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και ηχητικών που έχουν ενσωματωθεί στην δικογραφία, αλλά και την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου κάθε εμπλεκόμενου, προκειμένου να διαλευκανθεί εάν ακολουθήθηκαν όλες οι ενέργειες που θα απέτρεπαν το πολύνεξρο δυστύχημα.

Οι ίδιοι κατέθεσαν το συγκεκριμένο αίτημα μέσω του κ. Ζησιμάτου, εκφράζοντας σημαντικές «υπόνοιες» σχετικά με την αυθεντικότητα των απομαγνητοφωνημένων αρχείων της δικογραφίας. Πρόκειται για κρίσιμες συνομιλίες και επικοινωνίες από την τραγική νύχτα από όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα (σταθμάρχες, μέλη πληρώματος, επηθεωρητές κλπ), οι οποίες θα απαντήσουν σε αμείλικτα ερωτήματα και θα οδηγήσουν σε κρίσιμα συμπεράσματα για εκείνη τη νύχτα.

Ο εφέτης καλείται από τους συγγενείς του μηχανοδηγού να προβεί σε «έλεγχο της ορθότητας και της αυθεντικότητας του αποδεικτικού υλικού» ακόμη και με «διορισμό ειδικού τεχνικού πραγματογνώμονα».

Στο «κρίσιμο χρονικό διάστημα» που μεσολαβεί από την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας μέχρι και την ώρα του δυστυχήματος, διαπιστώνεται «παρατεταμένη και περίεργη σιωπή στα ηχητικά, η οποία δεν δικαιολογείται, καθότι αμέσως προηγουμένως, αλλά και μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση, υπάρχουν συχνότατες συνομιλίες», όπως καταγγέλλουν οι συγγενείς.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνεται, σε κάποιες συνομιλίες που έχουν γίνει μέσω ασυρμάτου, άμεσα εμπλεκόμενα πρόσωπα ζητούν ο ένας από τον άλλο να μιλήσουν από κινητό τηλέφωνο προκειμένου να μην καταγραφεί η κλήση. Σε άλλες συνομιλίες, «ακούγονται μεν οι κλήσεις μέσω ραδιοτηλεφώνου, δίχως όμως να ακούγεται και η συνομιλία».

Προς επίρρωση μάλιστα των όσων υποστηρίζουν, επισημαίνεται ότι ενώ συγκεκριμένο άτομο μίλησε με το μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, «η συνομιλία αυτή δεν εμπεριέχεται πουθενά εντός της δικογραφίας».

Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν

Η ιδέα αυτή δεν ήρθε «ουρανοκατέβατη» στους συγγενείς του μηχανοδηγού. Οι ίδιοι στο αίτημά τους στέκονται ιδιαίτερα στην υπόθεση της νόθευσης υπηρεσιακού εγγράφου σε άλλο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην οποία εμπλέκεται ο προφυλακισμένος για το δυστύχημα των Τεμπών πρώην προϊστάμενος Επιθεώρησης του ΟΣΕ της Λάρισας Δημήτρης Νικολάου, όπως μεταδίδει το Documento.

Σε εκείνη την περίπτωση, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας άσκησε ποινική δίωξη σε βάρος του Δ. Νικολάου για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση υπηρεσιακού εγγράφου) για σιδηροδρομικό δυστύχημα που είχε γίνει στη Λάρισα τον Ιούνιο του 2022 και στοίχισε τη ζωή σε έναν 34χρονο οδηγό ΙΧ. Για την ίδια υπόθεση διώκονται ακόμη τρία πρόσωπα για το αδίκημα της πλαστογραφίας.

Η νόθευση φέρεται να έγινε με σκοπό τη μετάθεση των ευθυνών για το δυστύχημα προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, όπως είχε καταγγείλει σε επιστολή της προς τη Hellenic Train η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης τον Οκτώβριο του 2022.

Η σημασία της άρσης απορρήτου στα τηλέφωνα

Από την οικογένεια ζητήθηκε η άρση απορρήτου των επικοινωνιών για συγκεκριμένα πρόσωπα, όπως «του εταιρικού προσωπικού κινητού του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας». Έτσι, θα διαπιστωθεί εάν οι δύο οδηγοί είχαν έρθει σε επαφή μεταξύ τους πριν συμβεί το μοιραίο δυστύχημα.

Αντίστοιχο είναι το αίτημα και για τα εταιρικά και προσωπικά κινητά τηλέφωνα όλων των εμπλεκόμενων γιατί, όπως αναφέρεται, στις συνομιλίες αυτές «αποτυπώνεται η πρόθεση τους να μην συνομιλήσουν περεταίρω μέσω των ασυρμάτων και των εταιρικών τηλεφώνων, αναφέροντας πολλές φορές “πάρε με στο άλλο”».

Έτσι, θα φανεί εάν οι δύο μηχανοδηγοί, αλλά και όλοι όσοι εμπλέκονται στο μοιραίο δυστύχημα, είχαν προβεί σε όλες τις προβλεπόμενες και απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.