Στο «φως» νέα καταγγελία: «Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης»

Τι καταγγέλλει πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο «φως» νέα καταγγελία: «Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης»

Πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας τα λάθη του οποίου φαίνεται ότι συνετέλεσαν καθοριστικά στο να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς .

Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου».

Όπως εξήγησε «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα “μαύρο κουτί” που καταγράφει τις κινήσεις που γίνονται σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποίησει καθώς τις προηγούμενες ημέρες από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή». Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αποκαλυφθεί, ο Βασίλης Σαμαράς ήταν πέντε ημέρες σερί νυχτερινή βάρδια στο σταθμαρχείο Λάρισας πριν το μοιραίο βράδυ.

Το δεύτερο στοιχείο που κατά τον κ. Ρετσινά δείχνει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που βρίσκεται ήδη στη φυλακή για την εμπλοκή του στη σύγκρουση των τρένων, δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας είναι οι κινήσεις του με τον συρμό του προαστιακού 2597 πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Κάνει λάθος με τον προαστιακό από Θεσσαλονίκη, χειροκίνητα δεν έχει λειτουργήσει μια αλλαγή και έβαλε το τρένο να πηγαίνει προς Βόλο μέχρι που το κατάλαβε και έκανε το τρένο να προχωρήσει σε οπισθοπορεία» είπε ο κ. Ρετσινάς.

Όσον αφορά, δε, τον ισχυρισμό του σταθμάρχη Λάρισας περί «φλασαρίσματος» του κλειδιού, ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν συνέβη ποτέ καθώς, όπως είπε, «αν συνέβαινε το φλασάρισμα το σύστημα θα του έδειχνε με φωτάκια το πρόβλημα και θα ενεργοποιούσε τον κλειδούχο».

Ο κ. Ρετσινάς επισήμανε, ακόμα, ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, έκανε άλλο ένα λάθος καθώς «στο τηλεγράφημα πρέπει να λες που γίνεται η κίνηση, στην άνοδο ή την κάθοδο, γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο και κάνουμε μονοδρόμηση».

Όπως, όμως, είπε και «ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει “από πού φεύγω” και να αναγγείλει ότι η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου. Αν τον είχε ρωτήσει θα του είχε πει άνοδο (σ.σ. και έτσι θα είχε αντιληφθεί ότι κάτι γινόταν λάθος δεδομένου ότι η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στην κάθοδο) γιατί ο σταθμάρχης είχε τρικυμία εν κρανίω εκείνη τη στιγμή».

Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου» είχε εξηγήσει πριν από μερικές ημέρες ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» είχε εξηγήσει ο κ. Τερεζάκης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.