ΟΠΕΚΕΠΕ; Ποιος ΟΠΕΚΕΠΕ;

Μέσω Τουρκίας διεξάγεται πλέον η αεροπορική κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας!

«Μαύρα μαντάτα» για τουρισμό και μεταφορές

Μέσω Τουρκίας διεξάγεται πλέον η αεροπορική κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας!

Tο αποτέλεσμα των δύο ενόπλων συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και Ιράν και Ισραήλ είναι αυτή την στιγμή η αεροπορική κίνηση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας να διεξάγεται αποκλειστικά μόνο μέσω της Τουρκίας!

Όπως φαίνεται στον χάρτη, έχει απομείνει μία «στενή λωρίδα» για να πραγματοποιούνται τα αεροπορικά ταξίδια.

Έτσι λοιπόν σε μία ακόμα γεωπολιτική συγκυρία η Τουρκία βγαίνει πάλι κερδισμένη.

Οι πολλαπλασιαζόμενες ζώνες συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερο βάρος για τις δραστηριότητες και την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών, και αποτελούν όλο και μεγαλύτερο πρόβλημα για την ασφάλεια.

Οι παρακάμψεις αυξάνουν το κόστος καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών και επιμηκύνουν τον χρόνο ταξιδιού.

Τα δεδομένα του FlightRadar έδειξαν ότι ο εναέριος χώρος πάνω από το Ιράν, το Ιράκ και την Ιορδανία ήταν άδειος, με πτήσεις που κατευθύνονταν προς τη Σαουδική Αραβία και την Αίγυπτο.

Περίπου 1.800 πτήσεις προς και από την Ευρώπη είχαν επηρεαστεί μόνο την Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένων περίπου 650 ακυρωμένων πτήσεων, σύμφωνα με το Eurocontrol.

Με τον ρωσικό και τον ουκρανικό εναέριο χώρο να είναι κλειστός λόγω πολέμου, η περιοχή της Μέσης Ανατολής είχε γίνει μια ακόμη πιο σημαντική διαδρομή για τις διεθνείς πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Η κλιμάκωση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή έριξε τις μετοχές των αεροπορικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο.

Η απότομη αύξηση των τιμών του πετρελαίου μετά την επίθεση προκάλεσε επίσης ανησυχίες σχετικά με τις τιμές των καυσίμων για αεροσκάφη.

«Η κυκλοφορία εκτρέπεται τώρα είτε νότια μέσω Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, είτε βόρεια μέσω Τουρκίας, Αζερμπαϊτζάν και Τουρκμενιστάν», σύμφωνα με το Safe Airspace, έναν ιστότοπο που διαχειρίζεται η OPSGROUP, ένας οργανισμός με μέλη που μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με τον κίνδυνο πτήσεων.

Η ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση στη Μέση Ανατολή από τον Οκτώβριο του 2023 οδήγησε την εμπορική αεροπορία να μοιράζεται τους ουρανούς για σύντομα χρονικά διαστήματα με μπαράζ drones και πυραύλων σε κύριες διαδρομές πτήσης – μερικά από τα οποία φέρεται να ήταν αρκετά κοντά ώστε να είναι ορατά από πιλότους και επιβάτες.

Έξι εμπορικά αεροσκάφη έχουν καταρριφθεί ακούσια και έχουν σημειωθεί τρία παραλίγο ατυχήματα από το 2001, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων για τον αεροπορικό κίνδυνο Osprey Flight Solutions.

Το ζήτημα είναι απλό: Τα διαθέσιμα δρομολόγια μειώνονται και τα καύσιμα αναμένεται να αυξηθεί η τιμή τους.

Ουσιαστικά «κόβεται» ο πλανήτης στα δύο και τα νέα για τον τουρισμό, που αφορά άμεσα την Ελλάδα, αλλά και για τις μεταφορές, δεν είναι καθόλου καλά.

Η Ευρώπη στο σύνολό της θα πληρώσει ακριβό τίμημα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.