Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Frontera Electric

Το Opel Frontera Electric κερδίζει σε άνεση, αλλά η αυτονομία από τις 44 kWh προβληματίζει

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Frontera Electric

Το Opel Frontera Electric βαδίζει επί τα ίχνη των ξαδερφιών του στον Όμιλο Stellantis που πάνω στην ίδια αρχιτεκτονική βασίζουν θερμικές, μικροϋβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. 

Όπως το Citroën C3 Aircross κι ένα μελλοντικό ξαδέρφι της FIAT, καθώς και τα C3 και Grande Panda, το Frontera βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car, η οποία εξελίχτηκε μακριά από την έδρα της Opel στο Rüsselsheim. Μάλιστα, η εξέλιξή της ανατέθηκε σε εξωτερικούς συνεργάτες, στην Tata Consulting Engineers, θυγατρική του ινδικού γίγαντα Tata, όπως και η εξέλιξη του C3, που παράγεται στην Ινδία, στη Βραζιλία και πιο πρόσφατα στην Ινδονησία.

Σε αυτήν την πλατφόρμα λοιπόν, συνέχισαν την εξέλιξή τους τους και τα μοντέλα του ομίλου που πωλούνται στην Ευρώπη, πιθανώς και εν μέρει σε εξωτερικούς συνεργάτες. Η παραγωγή τους πραγματοποιείται στην Trnava της Σλοβακίας. Με λίγα λόγια, μην περιμένετε να βρείτε πληθώρα γερμανικής μηχανολογίας σε αυτό το μοντέλο, το οποίο η Opel αναγνωρίζει ότι έχει μια «νέα τοποθέτηση» για τη μάρκα.

Και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως: Το γερμανικό SUV εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP με χωρητικότητα 44 kWh. Που σύμφωνα με την Opel και το πρωτόκολλο WLTP, του επιτρέπει να διανύσει έως 306 km. Περνώντας από τις εργοστασιακές μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο, το νούμερο αυτό θα μπορέσεις να το πλησιάσεις μόνο αν κινείσαι μέσα στην πόλη. Μόνο. Οδηγώντας με σύνεση θα καις 13,9 kWh/100 km και θα ξεπεράσεις για λίγο τα 300 km σε αυτονομία. Σε περιφερειακούς δρόμους μέσης και υψηλής ταχύτητας και με ποικίλο ανάγλυφο, η κατανάλωση ανεβαίνει στις 18,5 kWh και η αυτονομία πέφτει κάτω από τα 230 km.

Και κάτω από τα 200 km αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις και να κινείσαι σταθερά με τα τριψήφια νούμερα των ορίων ταχύτητας στην εθνική, οπότε και η κατανάλωση υπερβαίνει τις 23 kWh. Που σημαίνει ότι εκκινώντας γεμάτος και βγαίνοντας στην εθνική, τον πρώτο ανεφοδιασμό θα τον κάνεις στα 160 km και στη συνέχεια κάθε 130 km. Από τις παραπάνω συνιστώσες καταναλώσεις, η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE είναι 17,4 kWh/100 km και η αυτονομία 240 km.

Τουλάχιστον, όταν φτάσει η στιγμή της απαραίτητης φόρτισης, η αναμονή δεν θα είναι μεγάλη. Με ισχύ φόρτισης 100 kW σε DC -τιμή που κινείται στo επίπεδo του ανταγωνισμού- η αναπλήρωση από 20% σε 80% ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά. Σε ένα οικιακό wallbox ισχύος 11 kW από την άλλη, η πλήρης φόρτιση διαρκεί λίγο λιγότερο από πέντε ώρες -στάνταρ ο εσωτερικός φορτιστής 11 kW.

Εύλογα, λοιπόν, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η ακτίνα δράσης του ηλεκτρικού Opel Frontera περιορίζεται στα σύνορα της πόλης. Ως εκ τούτου, δύσκολα μπορεί να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Λίγο οξύμωρο, αν σκεφτεί κάποιος πως οι χώροι που προσφέρει το τοποθετούν στο ανώτατο άκρο της κατηγορίας. Η Opel ωστόσο, ήδη σε κάποιες αγορές διαθέτει το Frontera με την 54άρα μπαταρία και αυτονομία WLTP, 407 km. Που αναμένουμε οσονούπω και στην Ελλάδα.

Η έκδοση αυτή εκτιμούμε ότι θα κοστίζει €2.000 επιπλέον από τις €28.500 (χωρίς επιδότηση) που ξεκινά το Frontera με τη 44άρα μπαταρία. Μια καλή τιμολόγηση σε σύγκριση με τις €37.900 που ξεκινά το λιγότερο ευρύχωρο ηλεκτρικό Mokka. Ωστόσο, το τελευταίο διατηρεί το πλεονέκτημα της ισχύος με έναν κινητήρα 156 ίππων, σε σύγκριση με τους 113 ίππους στο Frontera.

Στον δρόμο, το Opel Frontera είναι άνετο και καλοζυγισμένο ηλεκτρικό SUV «για να κάνει τη δουλειά του». Με 113 PS και 125 Nm αναμενόμενα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το 0-100 km/h έρχεται σε 12,1” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 km/h.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.