ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Η Ευρώπη θέλει Κυριάκο και Ούρσουλα» ανέκραξε ο Σχοινάς! - Και «Pfizer»;

Αυτό είναι το μοντέλο με το οποίο γεννήθηκε η Lamborghini

Σαν σήμερα, πριν από 59 χρόνια η Lamborghini 350GTV, σηματοδοτεί τη γέννηση της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Sant'Agata.

Αυτό είναι το μοντέλο με το οποίο γεννήθηκε η Lamborghini

Όταν ο Ferruccio Lamborghini παραπονέθηκε για κάποια ελαττώματα της Ferrari 250GT που είχε στην κατοχή του, οι φήμες υποστηρίζουν πως ο Commendatore απάντησε: «Τι ξέρει από σπορ αυτοκίνητα αυτός; Ένας κατασκευαστής τρακτέρ είναι!».

Αλήθεια ή ψέματα, ο Ferruccio πείσμωσε και λίγο καιρό αργότερα, δημιουργεί το πρώτο του αυτοκίνητο: Τη Lamborghini 350GTV.

Η «Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A.» ιδρύθηκε την άνοιξη του 1963, στη Sant’Agata Bolognese, μια κωμόπολη μεταξύ της Modena και της Bologna, κοντά στο εργοστάσιο των αγροτικών μηχανημάτων του Ferruccio και στην γενέτειρα των Ferrari, Maserati και Ducati.

Ο πρόδρομος του πρώτου μοντέλου παραγωγής της νέας εταιρείας παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Τορίνο το 1963. Η κωδικοποίησή του, κατά τις συνήθειες της εποχής εκείνης και όχι μόνο, υποδήλωνε τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς του: GTV από τα ακρωνύμια των λέξεων Grand Turismo Veloce και 350 από τον κυβισμό του.

Ο V12 κινητήρας της 350GTV, καταπληκτικός τόσο σε εμφάνιση όσο και σε προδιαγραφές, ήταν ένα ακόμη έργο του Giotto Bizzarini (υπεύθυνος μεταξύ άλλων και για τις επιτυχίες της Ferrari 250GTO στους αγώνες), αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι υπήρχε και μια κάποια ανάμιξη της Honda στην εξέλιξη του…

Όταν το πρωτότυπο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Τορίνο το 1963, ο κινητήρας δεν είχε τοποθετηθεί ακόμη, με τον Lamborghini να ζητά συγνώμη που δεν άνοιγαν οι πόρτες και το καπό, λέγοντας τότε στους εκπροσώπους του Τύπου «Ο μηχανικός μου ξέχασε τα κλειδιά, ο ανόητος!».

Ο Lamborghini εμπιστεύτηκε τη σχεδίαση του πρώτου του μοντέλου στον πρώην σχεδιαστή του Bertone, τον Franco Scaglione με την κατασκευή να αναλαμβάνει η Carrozzeria Sargiotto στο Τορίνο. Ο Giorgio Neri και ο Luciano Bonacini ανέλαβαν το κτίσιμο του πλαισίου, στη Modena.

To σουλούπι φάτσμπακ είχε ένα πολύ γνώριμο εμπρός μέρος που σε πολλούς θύμιζε την Corvette Sting Ray της εποχής. Έπειτα μάλιστα από πολλά χρόνια ένας στενός φίλος του Lamborghini είχε παραδεχτεί ότι η έγκριση του σχεδίου κάθε άλλο παρά ομόφωνη ήταν.

Την τελική διαμόρφωση του αμαξώματος ανέλαβε τελικά η Carrozzeria Touring Superleggera, που ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημά του Lamborghini και παρενέβη δραστικά στον επανασχεδιασμό του μοντέλου, χωρίς όμως και να αλλάξει τη φυσιογνωμία του.

Όσο για τον 12κύλινδρο κινητήρα της έκδοσης παραγωγής, υπέστη εξορθολογισμό για την αρμονικότερη λειτουργία του, υιοθετώντας παράλληλα την ισχύ των 280 PS. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η 350GT, που παρουσιάστηκε στις 11 Μαΐου του 1964 ως το πρώτο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας και κατασκευάστηκε σε 120 μονάδες συνολικά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.