Ανακαλύφθηκε παράξενη «υπερ-Γη» γύρω από τον Κόκκινο Νάνο (βίντεο)

Ο πλανήτης έχει την ονομασία TOI 2257 b

Ανακαλύφθηκε παράξενη «υπερ-Γη» γύρω από τον Κόκκινο Νάνο (βίντεο)

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Βέρνης στην Ελβετία πρόσφατα ανακάλυψε έναν εξωπλανήτη που περιστρέφεται γύρω από ένα άστρο της τάξης μεγέθους των Κόκκινων Νάνων.

Ο πλανήτης έχει την ονομασία TOI 2257 b και αρχικά εντοπίστηκε από το τηλεσκόπιο NESS της NASA και παρατηρήθηκε επί τέσσερις μήνες.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 7 Γενάρη στο επιστημονικό περιοδικό Astronomical Journal, αναφέρει ότι ο εξωπλανήτης έχει τροχιακή περίοδο 35 ημερών –δηλαδή περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο του κάθε 35 μέρες. Η εγγύτητά του στο άστρο του –που είναι μικρότερο και πιο πολύ πιο ψυχρό από τον δικό μας Ήλιο– κάνει δυνατή την παρουσία νερού σε υγρή μορφή στην επιφάνεια του πλανήτη.

Και ως γνωστόν, το νερό σε υγρή μορφή πρόκειται για μια συνθήκη που ευνοεί για τη ζωή.

Ωστόσο, οι ειδικοί επιστήμονες ανέφεραν ότι η διάμετρος του εξωπλανήτη – ο TOI 2257 b είναι 2,2 φορές μεγαλύτερος από τη Γη – μάλλον σημαίνει ότι πρόκειται για έναν μάλλον αέριο πλανήτη, με τη μεγάλη ατμοσφαιρική πίεση που πιθανότατα επικρατεί εκεί να περιπλέκει την πιθανή κατοικησιμότητά του.

Από την πλευρά της, η Δρ Νικόλ Σάνκε πρόσθεσε ότι ο πλανήτης διαθέτει την πιο εκκεντρική περιστροφή γύρω από ένα ψυχρό άστρο που έχει ποτέ παρατηρηθεί.

«Ενώ η μέση θερμοκρασία του πλανήτη είναι ευχάριστη, στην πραγματικότητα κυμαίνεται από τους -80 βαθμούς Κελσίου έως περίπου τους 100 βαθμούς Κελσίου, ανάλογα με το εάν ο πλανήτης βρίσκεται κοντά ή μακριά από τον ήλιο του» σχολίασε η ειδικός.

Σύμφωνα με την έρευνα, η μελέτη του εξωπλανήτη δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και μένουν ακόμα παρατηρήσεις για να πραγματοποιηθούν στο μέλλον.

«Για παράδειγμα, ο πλανήτης θα μπορούσε να μελετηθεί για σημάδια ύπαρξης παραγόντων όπως υδρατμοί στην ατμόσφαιρα» ανέφερε η Σάνκε