«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν έφτιαξαν cyborg ακρίδες που «μυρίζουν» τον καρκίνο!

Tο σύστημά τους απαιτεί μεταξύ έξι και 10 εγκεφάλους ακρίδων για να λειτουργήσει

Μία ομάδα ερευνητών στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ανέπτυξε ένα σύστημα προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο που χρησιμοποιεί ακρίδες.

Σύμφωνα με το MIT Technology Review στην αρχή οι ερευνητές τοποθέτησαν ηλεκτρόδια στους λοβούς του εγκεφάλου των ακρίδων. Τα ηλεκτρόδια παίρνουν σήματα από τις κεραίες του εντόμου, τις οποίες και χρησιμοποιεί για να ανιχνεύει τις μυρωδιές.

Ακολούθως η ομάδα καλλιέργησε τρεις διαφορετικούς τύπους ανθρώπινων καρκινικών στοματικών κυττάρων αλλά και ένα ξεχωριστό σύνολο υγιών.

Παράλληλα, προχώρησαν στην κατασκευή μιας συσκευής η οποία συλλαμβάνει τα αέρια που εκπέμπει ο κάθε τύπος κυττάρου. Ακολούθως ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο εγκέφαλος των ακρίδων ανταποκρινόταν διαφορετικά σε κάθε τύπο κυττάρου καθώς και ότι μπορούσε να αναγνωρίσει σωστά τα άρρωστα κύτταρα από τα αέρια.

«Το έντομο είναι νεκρό όσον αφορά τη λειτουργία του σώματός του», ανέφερε σε δηλώσεις του ο ερευνητής Debajit Saha στο MIT Technology Review.

«Εμείς απλώς κρατάμε ζωντανό τον εγκέφαλό του», συμπλήρωσε. Σημειώνεται πως η εν λόγω μελέτη δεν έχει αξιολογηθεί ακόμη με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει κάποιος εάν ρυθμιστικές αρχές όπως η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων θα ενέκριναν ποτέ μια τέτοια διαδικασία.

Την ίδια ώρα η ομάδα των ερευνητών αναμένεται να συνεχίσει τα πειράματα με τις ακρίδες. Μάλιστα το σύστημά τους απαιτεί μεταξύ έξι και 10 εγκεφάλους ακρίδων για να λειτουργήσει.

Για τον λόγο αυτό οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα νέα ηλεκτρόδια θα μπορούν να καταγράφουν περισσότερους νευρώνες, ώστε ένας μόνο εγκέφαλος να είναι αρκετός για μια ατομική εξέταση.

Ακόμη θέλουν να μετατρέψουν τη συσκευή που περιέχει τον εγκέφαλο και τις κεραίες σε φορητή, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός εργαστηρίου. Σημειώνεται ότι τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο «bioRXiv».