Το μικρότερο σκάφος του κόσμου μπορεί να «πλεύσει» πάνω σε μία ανθρώπινη τρίχα (φωτό)

Ερευνητές δημιούργησαν το μικρότερο σκάφος του κόσμου το οποίο μπορεί να «πλεύσει» πάνω σε μία ανθρώπινη τρίχα.

Με τη χρήση ηλεκτρονικού μικροσκοπίου, ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Λάιντεν, δημιούργησε το σκάφος ως μέρος της έρευνας για πιθανά σχέδια οχημάτων τα οποία θα μπορούσαν να ταξιδέψουν μέσα στο ανθρώπινο σώμα, και να χρησιμοποιηθούν για τη χορήγηση ιατρικών θεραπειών.

Πρόκειται για ένα αντίγραφο του σκάφους BENCHY το οποίο αποτελεί συχνή δοκιμαστική εκτύπωση ώστε να ελέγχεται η αποτελεσματικότητα των εκτυπωτών 3D.

Το σκάφος αποτελεί μία από τις πολλές κατασκευές που δημιουργήθηκαν κατά τις έρευνες για «μικροκολυμβητές» τα μικροσκοπικά σωματίδια που μπορούν να κινηθούν σε υγρά και να παρακολουθηθούν από μικροσκόπιο. Οι συνθετικοί «μικροκολυμβητές» που κινούνται μόνοι τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν, μεταξύ άλλων, και για την «παράδοση» φαρμάκων στο ανθρώπινο σώμα.

Οι επιστήμονες διεξήγαγαν τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Soft Matter, μεταξύ άλλων για να ερευνήσουν τη συμπεριφορά βακτηρίων. Οι «μικροκολυμβητές» που δημιούργησαν είχαν μέγεθος μόλις 4 μικρόμετρα. Ένα μικρόμετρο ισούται με το εκατομμυριοστό του μέτρου.

«Αυτό που προσπαθούμε να απαντήσουμε είναι: τι αποτελεί καλό σχέδιο; Πώς είναι το ιδανικό σχήμα ώστε να κινείται και είναι αποτελεσματικό;» ανέφερε η Ντανιέλα Κραφτ, φυσικός στο ολλανδικό πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο CNN, η κίνηση σωματιδίων με ελικοειδές σχήμα αποδείχθηκε «υποσχόμενη».

«Όταν κινείται προς τα εμπρός, συχνά πρέπει να περιστρέφεται και αυτό βοηθά, για παράδειγμα, στην επιτάχυνση» ανέφερε συμπληρώνοντας πως εάν χρειαζόμαστε «ένα μικρό μηχάνημα που να πηγαίνει κάπου» τότε ίσως είναι περισσότερο χρήσιμο να έχει ελικοειδές σχήμα «ώστε να κολυμπάει ταχύτερα».