ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει την Πελοπόννησο

Πότε θα είναι έτοιμος

Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει την Πελοπόννησο

Η πρόοδος στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού, είναι σημαντική.

Εκτιμάται ότι οι εκτελεσμένες εργασίες θα υπερβούν το 50% τον Ιούνιο του 2024 και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα προσεγγίσουν το 80%. Όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου, δέσμευση του αρμόδιου υπουργείου είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2025, αν και δεν αποκλείεται να παραδοθεί κοντά στο πρώτο μισό του έτους.

Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκος 75 χλμ., εκ των οπoίων τα 13 χλμ. θα είναι στην υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα.

Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει ένας όμιλος. Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το τμήμα Γαστούνη-Πύργος, ενώ τα υπόλοιπα είναι το Μιντιλόγλι-Καραίικα που περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα, και το Καραίικα-Γαστούνη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Με την ολοκλήρωσή του θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Τέλος, θα αποφέρει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.

Αναφορικά με την υφιστάμενη Ε.Ο. Πατρών-Πύργου, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι μετά τις επεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

«Τα θανατηφόρα ατυχήματα, που την τελευταία πενταετία ανέρχονταν – κατά μέσο όρο – σε πάνω από 10 κατ’ έτος, να περιορισθούν σημαντικά ήδη από την έναρξη κατασκευής των εργασιών αναβάθμισης, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον στόχο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, που είναι η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έως 50% μέχρι το 2030.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Έτσι, για το έτος 2022, έτος υλοποίησης εργασιών με ταυτόχρονη χρήση της οδού, καταγράφηκαν δύο θανατηφόρα. Το έτος 2023, καταγράφηκε ένα θανατηφόρο. Και το έτος 2024, καταγράφηκε αυτό που συνέβη πρόσφατα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας ωστόσο ότι προαπαιτούμενο για τη μη πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων είναι ο σεβασμός στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.