ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Έβαλαν τον οδηγό του Fiat που ενεπλάκη στο τροχαίο της Νταϊάνας να τη σκοτώσει; (φωτό)

Έβαλαν τον οδηγό του Fiat που ενεπλάκη στο τροχαίο της Νταϊάνας να τη σκοτώσει; (φωτό)

Ακόμα και αν έχουν περάσει 20 χρόνια από το θάνατο της Νταιάνας φαίνεται να υπάρχουν στόματα που δεν έχουν ανοίξει ακόμα για τα καλά και σιγά σιγά οι μαρτυρίες για το δυστήχημα της γίνονται όλο και περισσότερες και το θέμα επανέρχεται στο προσκύνιο

Ο Le Van Thanh είναι ο άνθρωπος που κρατά, κατά τη Scotland Yard, εξαιρετικά σημαντικές λεπτομέρειες για εκείνη τη μοιραία νύχτα στο τούνελ Αλμά του Παρισιού, αλλά αρνείται πεισματικά να μιλήσει.

Ο 42χρονος είναι ιδιοκτήτης ενός Fiat Uno, ίδιου με αυτό που χτύπησε η Mercedes της Νταϊάνα λίγο πριν τη σύγκρουση στο τούνελ.

Το 2006 ο πατέρας τού Le Van Thanh υποστήριξε ότι ο γιος του λίγες ώρες μετά το δυστύχημα με ένα σπρέι έβαψε κόκκινο το αυτοκίνητό του.

Ο ίδιος αρνείται πεισματικά ότι ενεπλάκη στο τροχαίο και ότι ήταν αυτός ο οδηγός του Fiat που συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο της Νταϊάνα, ενώ αρνήθηκε να συμμετάσχει στην έρευνα της βρετανικής αστυνομίας για το δυστύχημα. Ολα αυτά τα χρόνια έχει δεχθεί να μιλήσει μόνο στη γαλλική αστυνομία, υπό την παρουσία ανθρώπου της Scotland Yard.

Ωστόσο, ο Thanh, που ήταν 22 ετών όταν έγινε το δυστύχημα, είναι γνωστό ότι βρισκόταν με το αυτοκίνητό του εκείνη τη νύχτα στο κέντρο του Παρισιού, το χρώμα του αυτοκινήτου του ταιριάζει με το χρώμα αυτοκινήτου που βρέθηκε πάνω στη Mercedes της Νταϊάνα, προφανώς από σύγκρουση που είχε προηγηθεί, και επίσης είναι ιδιοκτήτης ενός ροτβάιλερ, που ταιριάζει με την περιγραφή μάρτυρα ο οποίος είχε υποστηρίξει ότι στο πίσω κάθισμα του Fiat που χτύπησε το αυτοκίνητο της Νταϊάνα είδε έναν μεγάλο σκύλο.

Ο πρώην επικεφαλής της Scotland Yard λόρδος Στίβενς που έκανε την τριετή έρευνα για το δυστύχημα της Νταϊάνα είχε καλέσει δύο φορές γραπτώς τον Thanh να καταθέσει ό,τι ήξερε για το μοιραίο τροχαίο, ωστόσο εκείνος δεν προσήλθε ποτέ. Ο Στίβενς πίστευε ότι ο οδηγός ταξί από το Παρίσι θα μπορούσε να δώσει πληροφορίες που θα έδιναν ένα τέλος στις θεωρίες συνωμοσίας γύρω από το τροχαίο δυστύχημα.

Ο Στίβενς, μιλώντας στη Daily Mail υποστηρίζει δημοσίως για πρώτη φορά ότι πιστεύει ότι ο Thanh ήταν ο οδηγός του άλλου οχήματος που ενεπλάκη στο τροχαίο. Υποστηρίζει ακόμη ότι κάποιες φρικτές γκάφες των γαλλικών αρχών πυροδότησαν τις φήμες για το δυστύχημα που σκότωσε την Νταϊάνα, τον σύντροφό της Ντόντι Αλ Φαγιέντ και τον μεθυσμένο οδηγό της Mercedes τους Ενρί Πολ.

Η θεωρία συνωμοσίας

Η θεωρία συνωμοσίας που κυκλοφορεί θέλουν το λευκό Fiat Uno να συγκρούστηκε σκόπιμα με τη Mercedes της Νταϊάνα για να προκληθεί το τροχαίο που σκότωσε την πριγκίπισσα. Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι το Fiat χρησιμοποιήθηκε από έναν δολοφόνο για να αναγκάσει την Mercedes να μπει στο τούνελ Αλμά, όπου εκεί χρησιμοποιήθηκαν έντονα φλας για να τυφλώσουν τον οδηγό Ενρί Πολ και να τον αναγκάσουν να χάσει τον έλεγχο του οχήματος.

Εντεκα χρόνια μετά το θανατηφόρο δυστύχημα η έρευνα του Λόρδου Στίβενς κατέρριψε τους ισχυρισμούς ότι Νταϊάνα και Ντόντι σκοτώθηκαν σε ένα «στημένο» τροχαίο, αλλά ακόμη και σήμερα οι φήμες και οι συνωμοσίες βρίσκουν έδαφος και συνεχίζονται.

Η έκθεση που κόστισε 3,6 εκατ. λίρες δημοσιεύτηκε το 2006 και υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ότι κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας ή οι βρετανικές ή οι γαλλικές υπηρεσίες συνωμότησαν για να δολοφονήσουν την πριγκίπισσα Νταϊάνα.

Ερευνα του 2008 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το θανατηφόρο τροχαίο ήταν αποτέλεσμα του ότι ο οδηγός της Mercedes οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι παπαράτσι καταδίωξαν το αυτοκίνητο της πριγκίπισσας.

Για να εξαλείψει τους μύθους, ο πρώην επικεφαλής της Scotland Yard είχε δύο φορές επικοινωνήσει με τον Thanh. Εκείνος, ωστόσο, εμφανιζόταν ανένδοτος στο να μιλήσει, επιμένοντας, μέσω του δικηγόρου του, ότι δεν είχε καμία σχέση με το τροχαίο. Ο Στίβενς, ωστόσο, από την πλευρά του πιστεύει ότι ο 44χρονος οδηγός ταξί είναι αυτός που οδηγούσε το Fiat και ότι δεν μιλάει καθώς φοβάται μήπως κατηγορηθεί για εγκατάλειψη μετά από τροχαίο. Η άρνησή του δυσκόλεψε την έκδοση ενός ολοκληρωμένου πορίσματος για το τροχαίο της Αλμά.

«Δεν μπορούσαμε να τον εξετάσουμε πριν τα σχετικά αιτήματα γιατί οι γαλλικές αρχές δεν μας το επέτρεπαν. Η δικαιολογία τους ήταν ότι τον είχαν εξετάσει αυτοί και είχαν αποκλείσει το ενδεχόμενο να ενεπλάκη στο δυστύχημα», υποστηρίζει ο Στίβενς τονίζοντας ότι δεν έπρεπε να έχει αποκλειστεί από μάρτυρας ο Thanh, τουλάχιστον τόσο γρήγορα. «Στην έκθεσή μου αναφέρεται ότι το Fiat Uno ενεπλάκη στο δυστύχημα αλλά δεν το προκάλεσε. Ακόμη προσπαθούμε να τον πείσουμε να έρθει να μας μιλήσει».

Πηγές που επικαλείται η Daily Mail, ανέφεραν ότι οι καθυστερήσεις στον εντοπισμό του Thanh ως πιθανού οδηγού του Fiat μαζί με γκάφες των γαλλικών αρχών στην ιατροδικαστική εξέταση του οδηγού της Mercedes πυροδότησαν τις θεωρίες συνωμοσίας. Συγκεκριμένα, είχε ληφθεί δείγμα αίματος από τον θώρακα του Πολ και όχι από την καρδιά ή τη βουβωνική χώρα και έτσι τα αποτελέσματα έδιναν μεγαλύτερες συγκεντρώσεις μονοξειδίου του άνθρακα. Αυτό φούντωσε όμως τις θεωρίες ότι το δείγμα αίματος δεν είχε ληφθεί από το σώμα του οδηγού της Mercedes και ότι το είχαν αλλάξει εσκεμμένα. «Ηταν ένα πολύ πολύ σοβαρό λάθος. Χρειάστηκε πολύς χρόνος να παραδεχτούν ότι δεν είχαν πάρει δείγμα αίματος από την καρδιά. Μόλις το διαπιστώσαμε βάλαμε τη συγκεκριμένα θεωρία συνωμοσίας στο ντουλάπι».

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα λίγη ώρα πριν το τροχαίο πηγαίνοντας προς το ξενοδοχείο Ritz @Splash

Το τροχαίο

Το τροχαίο στο τούνελ κάτω από τη γέφυρα Αλμά, έγινε τα ξημερώματα της 31ης Αυγούστου του 1997, τέσσερα λεπτά αφότου η Mercedes της Νταϊάνα είχε φύγει από την πίσω έξοδο του ξενοδοχείου Ritz σε μια προσπάθεια της πριγκίπισσας να αποφύγει τους παπαράτσι.

Ιατροδικαστές και εμπειρογνώμονες τροχαίων αξιολόγησαν τα σημάδια στο δρόμο και το ίδιο το αυτοκίνητο της πριγκίπισσας η οποία το οποίο έτρεχε με 65 μίλια την ώρα, δηλαδή κινούνταν στο διπλάσσιο του ορίου ταχύτητας.
Δύο εβδομάδες μετά το τροχαίο η γαλλική αστυνομία ανακοίνωσε ότι η Mercedes είχε συγκρουστεί με ένα άλλο αυτοκίνητο λίγο πριν ο οδηγός της χάσει τον έλεγχο και συντριβεί στο διάζωμα της γέφυρας.

Οι λευκές γρατζουνιές στη Mercedes και τα σπασμένα πίσω φώτα οδήγησαν τους εμπειρογνώμονες στο συμπέρασμα ότι το αυτοκίνητο με το οποίο συγκρούστηκε αυτό της Νταϊάνα ήταν ένα λευκό Fiat Uno, το οποίο είχε κατασκευαστεί μεταξύ 1983 και 1989.
Ο πατέρας του Le Van Thanh υποστήριξε το 2006 ότι λίγες ώρες μετά το δυστύχημα της Νταϊάνα ο γιος του έβαψε με σπρέι το λευκό Fiat Uno αυτοκίνητό του κόκκινο και μάλιστα ξύπνησε μέσα στη νύχτα τον μηχανικό αδελφό του για να τον βοηθήσει.

H γέφυρα Αλμά

Πλήθος έξω από το παλάτι του Κένσιγκτον μετά την είδηση του θανάτου της Νταϊάνα

Οι γιοι της και ο Κάρολος διαβάζουν τα μηνύματα του κόσμου

Στο νησάκι μέσα στη λίμνη του κτήματος της οικογένειας Σπένσερ στο Αλθορπ βρίσκεται η τελευταία κατοικία της Νταϊάνα

Λίγα λουλούδια στο σημείο που έχασαν τη ζωή τους Νταϊάνα-Αλ Φαγιέντ και ο οδηγός τους, λίγες ώρες μετά το δυστύχημα

Νταϊάνα και Ντόντι σε μια από τις τελευταίες τους φωτογραφίες, σε διακοπές τους στη Μεσόγειο λίγες ημέρες πριν το θάνατό τους

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.