ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Τραγωδία στην Αιθιοπία: «Φλεγόμενες βαλίτσες έπεφταν από τον ουρανό…» Πολλά τα ερωτηματικά – Που στρέφονται οι υποψίες

Τραγωδία στην Αιθιοπία: «Φλεγόμενες βαλίτσες έπεφταν από τον ουρανό…» Πολλά τα ερωτηματικά – Που στρέφονται οι υποψίες

Πολλά ερωτηματικά εγείρονται γύρω από τη μεγάλη τραγωδία με το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines. Συγκλονίζει η μαρτυρία ενός ντόπιου που είδε το αεροπλάνο να συντρίβεται.

Μια τραγωδία με 157 νεκρούς. Οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν απαντήσεις. Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ένα αεροπλάνο Boeing 737 MAX 8 συντρίβεται μόλις λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του. Αυτή τη φορά στην Αιθιοπία. Πριν 120 μέρες, η τραγωδία είχε συμβεί στην Ινδονησία.

Κυριακή πρωί το Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμα στην Αιθιοπία με προορισμό το Ναϊρόμπι της Νιγηρίας. Λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, χάνεται από τα ραντάρ και συντρίβεται σε σημείο σχεδόν δυο ώρες νότια έξω από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας.

Ο Γκεμπεγέχου Φικάντου είδε την τραγωδία να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια του. Την ώρα της συντριβής του Boeing μάζευε ξύλα από το βουνό, μαζί με άλλους ντόπιους. Ξαφνικά, είδε το μοιραίο αεροπλάνο να πέφτει, κάνοντας εκκωφαντικό θόρυβο και βγάζοντας πυκνούς καπνούς από το πίσω μέρος. «Ήμουν εκεί κοντά όταν είδα ένα αεροπλάνο να πλησιάζει το βουνό, πριν κάνει στροφή, με πολύ καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος του και να συντρίβεται σε εκείνο το σημείο. Ακούστηκε ένα μεγάλο μπαμ.Φλεγόμενες βαλίτσες και ρούχα έπεφταν από τον ουρανό. Το αεροπλάνο στροβιλιζόταν καθώς έπεφτε, πολύς καπνός έβγαινε από το πίσω μέρος και έκανε έναν εκκωφαντικό, περίεργο θόρυβο πριν συντριβεί», είπε ο 25χρονος Αιθίοπας στο CNN.

Οι υποψίες

Το γεγονός πως το Boeing της Ethiopian Airlines είναι το δεύτερο του ίδιου τύπου που συντρίβεται μέσα σε λίγους μήνες, δημιουργεί πολλά ερωτήματα. Τον περασμένο Οκτώβριο, Boeing 737 MAX της εταιρίας Lion Air στην Ινδονησία είχε συντριβή στη Θάλασσα της Ιάβας μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του. Τότε είχαν σκοτωθεί 189 άνθρωποι.

Το αεροπλάνο της Lion Air είχε συντριβεί 13 λεπτά μετά την απογείωση. Εκείνο της Ethiopian Airlines, μόλις 8 λεπτά μετά. Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία σύνδεση ανάμεσα στα δυο δυστυχήματα, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή. Μιλάμε, άλλωστε, για τον ίδιο τύπο αεροπλάνου

«Είναι πολύ ύποπτο» τόνισε η Μαίρη Σκιάβο, αναλύτρια αεροναυπηγικής στο CNN και πρώην γενική επιθεωρήτρια στο υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. «Δυο ολοκαίνουργια αεροσκάφη έπεσαν μέσα σε έναν χρόνο. Αυτό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην αεροπορική βιομηχανία. Γιατί απλά αυτό δεν γίνεται», είπε. «Οι ομοιότητες είναι πολύ μεγάλες για να μην προκαλούν προβληματισμό», σημείωσε.

Στο αεροσκάφος της Lion Air που έπεσε τον Οκτώβριο στην Ινδονησία είχε τοποθετηθεί ένα νέο σύστημα ασφαλείας, το Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), που αυτόματα κατεβάζει το ρύγχος του αεροπλάνου αν τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι υπάρχει κίνδυνος, αναφέρει το CNN.

Στην πτήση της Lion Air, το λογισμικό αυτό, ανταποκρινόμενο σε λάθος δεδομένα, «κατάλαβε» ότι το ρύγχος του Boeing ήταν σε υψηλότερη γωνία και πως το αεροπλάνο κινδύνευε. Οι πιλότοι προσπάθησαν μάταια να απενεργοποιήσουν το σύστημα καθώς δεν θα έπρεπε να έχει ενεργοποιηθεί τόσο γρήγορα μετά την απογείωση.

«Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτή τη λειτουργία μετά(την τραγωδία της) Lion Air», συμπλήρωσε η Σκιάβο. Αντί όμως να εκπαιδευτούν οι πιλότοι, η Boeing «έκανε κάτι ασυνήθιστο για οποιοδήποτε κατασκευαστή: έστειλε μια επείγουσα ενημέρωση και είπε σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες να εξασφαλίσουν πως οι πιλότοι τους θα εκπαιδευτούν στο πως να απενεργοποιούν τη λειτουργία. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να γίνονται μετά την απογείωση», τόνισε η Σκιάβο.

Η αντίδραση της Boeing

Λίγη ώρα μετά την απόφαση της Κίνας να καθηλώσει σχεδόν 100 Boeing 737 MAX 8, η εταιρία κατασκευής των αεροσκαφών ανακοίνωσε ότι οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής στην Αιθιοπία είναι σε πρώιμο στάδιο. Γι’ αυτό και θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος να δώσει οδηγίες στους αερομεταφορείς που έχουν αγοράσει το νέο αεροσκάφος!

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», ανέφερε εκπρόσωπος της Boeing σε δήλωση που έστειλε με… e-mail στο Reuters.

Η μετοχή της Boeing έπεσε 9% με το άνοιγμα των αγορών τη Δευτέρα, σύμφωνα με το Reuters, και μετά την απόφαση πολλών εταιριών να καθηλώσουν τα αεροσκάφη τύπου 737 MAX 8.

Τα αεροσκάφη που καθηλώνει η Κίνα αντιστοιχούν σε πάνω από το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο. Την ίδια απόφαση πήρε και Cayman Airways.

Αντίθετα, η αεροπορική εταιρεία Flydubai ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737. «Παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την Boeing. Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητά μας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

*Με πληροφορίες και από CNN και Reuters

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.