ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Euroferry Olympia: Έξαλλοι οι συγγενείς των αγνοουμένων από τον σχεδιασμό της επιχείρησης διάσωσης

Kατήγγειλαν την απόφαση ρυμούλκησης του πλοίου από την Κέρκυρα προς τον Αστακό

Euroferry Olympia: Έξαλλοι οι συγγενείς των αγνοουμένων από τον σχεδιασμό της επιχείρησης διάσωσης

Οργισμένοι είναι οι συγγενείς από τον σχεδιασμός της επιχείρησης διάσωσης των εννιά αγνοούμενων που εγκλωβίστηκαν στο μοιραίο πλοίο Euroferry Olympia από τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά.

Είναι οι άνθρωποι, που άυπνοι επί έξι μερόνυχτα, φώναζαν και εκλιπαρούσαν όλους τους εμπλεκόμενους, από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ μέχρι τους πυροσβέστες, να προσπαθήσουν να εισέλθουν στο πλοίο, να επιχειρήσουν να ανοίξουν διόδους στα γκαράζ, για να απεγκλωβίσουν τους ανθρώπους που βρίσκονταν εκεί.

Αντί όμως για αυτό, οι συγγενείς οι ίδιοι όσο και νομικοί τους εκπρόσωποι, κατήγγειλαν ήδη από εχθές, την απόφαση ρυμούλκησης του πλοίου από την Κέρκυρα προς τον Αστακό, μία επιχείρηση που ήταν να διαρκέσει 27 ώρες, στερώντας ακόμα και εκείνες τις ελάχιστες ελπίδες που μπορεί να υπήρχαν να βρισκόταν κάποιος ζωντανός.

Δοκίμασαν τα όρια

Ήταν ακόμη μία διακοπή της επιχείρησης αναζήτησης ζωντανών ανθρώπων η ρυμούλκυση του πλοίου. Δεν το μετέφεραν στην Κέρκυρα που ήταν δίπλα αλλά σε έναν προορισμό 27 ώρες πιο μακριά. «Σαν να δοκίμαζαν τα έσχατα όρια ζωής όποιου τύχαινε να είναι ζωντανός πάνω στο πλοίο», όπως θα πει συγγενής ανθρώπου που αγνοείται.

Ήταν προφανές, σύμφωνα με τους συγγενείς, ότι η απόφαση να ρυμουλκυθεί το πλοίο, είχε σημάνει και τη διακοπή της αναζήτησης για επιζώντες. «Η όποια αναφορά για συνέχιση των ερευνών στο λιμάνι του Αστακού, είναι προσχηματική».

Η επίσημη ενημέρωση για τη μεταφορά του πλοίου ήταν ότι επιχειρησιακά δεν μπορούσε να γίνει τίποτα άλλο στη θέση που βρισκόταν. «Όλη η Ελλάδα μαζί με τους συγγενείς των 9 ανθρώπων, δεν άκουσαν καμία επίσημη ενημέρωση για το πότε αποφασίστηκε να κηρυχτούν νεκροί οι αγνοούμενοι και όταν φτάσει το πλοίο στον Αστακό, να αναζητηθούν απλώς οι σοροί τους».

Αφημένοι στην τύχη τους

Το συγκεκριμένο ερώτημα, όπως το διατύπωσαν συγγενείς αγνοουμένων, αναδεικνύει όχι μόνο την οργή των ανθρώπων εκείνων που νιώθουν αφημένοι στην τύχη τους και εγκαταλελειμμένοι από την πολιτεία, αλλά και τα σοβαρά κενά και ερωτήματα στη διαδικασία έρευνας και διάσωσης.

Ήταν μόλις το δεύτερο 48ωρο όταν ξεπρόβαλε στο κατάστρωμα του φλεγόμενου πλοίου ο 22χρονος Λευκορώσος οδηγός φορτηγού που παρέμενε ζωντανός σε γκαράζ του πλοίου. Και ήταν μεγάλη η έκπληξη των μελών των συνεργείων διάσωσης που είδαν μέσα από τις στάχτες και τις καιόμενες λαμαρίνες να εμφανίζεται νεαρός επιβάτης και μάλιστα να κατεβαίνει μονάχος τη σκάλα.

Όμως, όπως είπαν συγγενείς και μέλη Ενώσεων Ναυτικών όπου και όταν τους δόθηκε βήμα να ακουστούν, εκείνη τη στιγμή οι προσπάθειες θα έπρεπε όχι μόνο να ενταθούν αλλά και να εμπλακούν ακόμη περισσότερες δυνάμεις στην κατάσβεση και τη διάσωση.

Ο νεαρός Λευκορώσος κατάφερε και βγήκε στο κατάστρωμα από έναν διάδρομο που δεν είχε παραδοθεί στις φλόγες. Από εκεί δεν μπήκε κανείς να φθάσει στο γκαράζ, έστω για λίγα λεπτά, για να προσπαθήσει να διαπιστώσει αν υπήρχε κάποιο ίχνος ζωής.

Ο 22χρονος μετά το αναπάντεχο τέλος της περιπέτειάς του, δήλωσε ότι ένιωσε πως δεν θα έβγαινε ζωντανός αλλά με τη θέλησή του τα κατάφερε. Σίγουρα την ίδια θέληση είχαν και οι υπόλοιποι που αγνοούνται. «Η ψυχολογία μου ήταν άσχημη, το μόνο που ήθελα να ζήσω», και σίγουρα το ίδιο θα έλεγαν τις πρώτες ώρες ή 24ωρα και οι υπόλοιποι δέκα που αγνοούνται.

Ορισμένοι υποστήριξαν ότι η επιχείρηση διάσωσης δεν έλαβε εξαρχής υπ’ όψιν της το σοβαρό ενδεχόμενο κάποιο γκαράζ να μπορεί τα πρώτα 24ωρα να κρατήσει ζωντανούς κάποιους ανθρώπους. Γι αυτό αιφνιδιάστηκαν όλοι βλέποντας τον Λευκορώσο να ξεπροβάλλει στο κατάστρωμα, ύστερα από 55 ώρες.

Όπως και να έχει, το πλοίο μεταφέρθηκε στον Αστακό, χωρίς κανείς – εκτός από τους κάτωχρους από την αγωνία συγγενείς – να προσμένει σε κάποιο θαύμα. Μαζί με τις τελευταίες εστίες φωτιάς, το πλοίο ακόμα καπνίζει και μέσα του διαχέονται τοξικά αέρια και αναθυμιάσεις, στάχτη γίνοnται και οι ελπίδες.

Τυπική διαδικασία

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι 60 διασώστες στον Αστακό, έχουν τυπική διαδικασία. Στο γκαράζ 1 ο καταπέλτης δεν έχει ανοίξει για να μην εισρεύσει οξυγόνο και η φωτιά φουντώσει. Τα μέλη των διασωστών φορούν στολές και αντιασφυξιογόνες μάσκες και επιχειρούν για λίγα λεπτά κάθε φορά ανάμεσα στα στριμωγμένα φορτηγά, ή ό,τι έμεινε από αυτά. Δέκα άνθρωποι συνεχίζουν να αγνοούνται. Οι οικογένειές τους, βρίσκονται κι αυτές στο λιμάνι του Αστακού. Ταξίδεψαν από την Κέρκυρα. Νωρίς το βράδυ εντοπίστηκε απανθρακωμένη στο πλοίο η σωρός ενός αγνοούμενου. Βουβός πόνος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.