ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Για τέταρτη ημέρα καίγεται το οχηματαγωγό με τα 3.783 αυτοκίνητα στην Ολλανδία – Δεν σβήνουν τα ηλεκτρικά οχήματα

«Οι μπαταρίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου»

Για τέταρτη ημέρα καίγεται το οχηματαγωγό με τα 3.783 αυτοκίνητα στην Ολλανδία – Δεν σβήνουν τα ηλεκτρικά οχήματα

Τέσσερις μέρες τώρα, μαίνεται ανεξέλεγκτη η πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Fremantle Highway, στη Βαλτική, στα ανοιχτά των ολλανδικών ακτών και πλέον το ερώτημα όλων είναι τι θα μπορούσαμε να δούμε στους δρόμους αν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιάσει φωτιά.

Το καράβι μεταφέρει 3.783 αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου 500 είναι ηλεκτρικά. Οι Αρχές, οι οποίες θέλουν να ελπίζουν ότι τις επόμενες ημέρες η φωτιά στο πλοίο θα υποχωρήσει πριν αυτό βυθιστεί, αναφέρουν ότι η πυρκαγιά κατά πάσα πιθανότατα ξεκίνησε από ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρει.

Και ξεκαθαρίζουν ότι, με ένα μέλος του πληρώματος να έχει χάσει τη ζωή του και το υπόλοιπα πλήρωμα να έχει εγκαταλείψει το πλοίο, ίσως πάρει μέρες για να περιοριστεί η φωτιά, καθώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φλέγονται με πυρκαγιές οι οποίες είναι υψηλότερων (διπλάσιων) θερμοκρασιών και μεγαλύτερης διάρκειας από τα συμβατικά, ενώ σβήνουν δύσκολα, με τον κίνδυνο όταν γίνει αυτό, να ξανατυλιχτούν στις φλόγες.

Η πυρκαγιά στο Fremantle και η παραδοχή των αρχών ότι δεν μπορούν να τη θέσουν υπό έλεγχο λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου που φέρουν τα αυτοκίνητα, ξαναφέρνει στο προσκήνιο ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί πολλές ναυτιλιακές και όχι μόνο ανά τον κόσμο:

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν τυλιχτούν στις φλόγες, δεν σβήνουν με “παραδοσιακές” μεθόδους, όπως τη χρήση νερού, τη στέρηση οξυγόνου, ακόμα και αν βυθιστούν στη θάλασσα.

Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», λέει ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR), Νέιθαν Χάμπερς.

Δεν είναι η πρώτη τέτοια φωτιά. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, το οχηματαγωγό Felicity Ace το οποίο μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα τυλίχθηκε στις φλόγες και βυθίστηκε στον Ατλαντικό, δυτικά της Πορτογαλίας, με τη φωτιά να πιστεύεται πως ξεκίνησε από τη μπαταρία ενός από τα EV του φορτίου του.

Με δεδομένο ότι και πέρυσι, που καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός πυρκαγιών σε πλοία την τελευταία δεκαετία (209, κατά 17% περισσότερες από το 2021) σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ναυτιλιακής Ασφάλειας εκτιμά ότι “ένα μεγάλο μερίδιο των πυρκαγιών αφορούσε μπαταρίες ιόντων λιθίου”.

Και ωθεί οργανισμούς, όπως τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) να επιβάλλουν περιορισμούς και μέτρα κατά τη μεταφορά τους, αλλά και ναυτιλιακές -όπως η νορβηγική Havila Kystruten- να απαγορεύσουν τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοία τους.

Έχουν δίκιο για τη “δαιμονοποίηση”; 

Η αλήθεια είναι ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης σε περίπτωση που χτυπηθούν οι μπαταρίες -σε κάποιο τρακάρισμα, για παράδειγμα- ή στη διάρκεια της φόρτισης. Όμως ο κίνδυνος αυτός, όπως έχουν καταδείξει έρευνες, είναι μικρότερος από τον κίνδυνο να τυλιχτεί στις φλόγες ένα βενζινοκίνητο, ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Εκεί που υπάρχει διαφορά, είναι η ένταση και η διάρκεια της φωτιάς, η οποία μοιάζει να είναι αδύνατο να σβήσει με τους τρόπους που γνωρίζαμε ως τώρα.

Σε όλο τον κόσμο, έχουν καταγραφεί περιστατικά που μοιάζουν εξωπραγματικά όταν πιάνουν φωτιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

Για να σβήσει η φωτιά σε ένα Tesla στις ΗΠΑ χρησιμοποιήθηκαν περίπου 23 τόνοι νερού, ενώ ένα άλλο αυτανεφλέγη έξι μέρες μετά την κατάσβεσή του.

Στην Ολλανδία, οι πυροσβέστες δοκίμασαν να βυθίσουν σε δεξαμενή με νερό ένα EV που καιγόταν, στις ΗΠΑ δοκίμασαν να το θάψουν (!).

Ακριβώς επειδή πρόκειται για πυρκαγιά η οποία προκαλείται από χημική αντίδραση, χρειάζεται ποσότητες νερού και 10 φορές μεγαλύτερες από αυτές που θα χρειάζονταν για ένα βενζινοκίνητο, ώστε να περιοριστεί η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό, με το ρίσκο αναζωπύρωσης να είναι υπαρκτό ως και εβδομάδες αργότερα.

Πυροσβέστες εκτιμούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί ποσότητα που μπορεί να φτάσει και τους 150 τόνους κρύου νερού (δηλαδή ποσότητα που φέρουν περίπου 20-30 οχήματα της Πυροσβεστικής) για να περιοριστεί μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι πυροσβεστικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο εξετάζουν νέες λύσεις για να μπορούν να κατασβέσουν πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως νέες χημικές ουσίες, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες κ.α..

Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν διαρκώς εκπαίδευση, αλλά και manual στις πυροσβεστικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

https://twitter.com/Burgaert/status/1684287295787094017?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1684287295787094017%7Ctwgr%5Ea490636d0e71c6ee3f0ca0c160fe521d7d0fd0ee%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.protothema.gr%2Fworld%2Farticle%2F1397308%2Follandia-kaigetai-gia-tetarti-imera-to-ohimatagogo-me-ta-3783-autokinita-giati-de-svinoun-ta-ilektrika-amaxia%2F

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.