
To Škoda Enyaq ήταν το μοντέλο που έβαλε την τσεχική φίρμα στο μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης. Και το έκανε με μεγάλη επιτυχία, καθώς από το 2020 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε μετρά περίπου 300.000 πωλήσεις. Εκ των οποίων, οι 75.000 πωλήσεις αφορούσαν το 2024.
Ακριβώς πάνω σε αυτή την επιτυχία έρχεται να πατήσει και το ανανεωμένο μοντέλο. Που όχι μόνο διατηρεί το γνώριμο, πρακτικό DNA της φίρμας, αλλά μοιάζει έτοιμο να το πάει ένα βήμα παρακάτω.
Το ανανεωμένο Enyaq υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid (που πρωτοείδαμε στο Elroq), με σημείο αναφοράς την μαύρη μάσκα «Tech Deck Face». Μια μαύρη ματ ταινία που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μάσκας και φιλοξενεί ραντάρ και αισθητήρες για τα ADAS. Αλλά και τις κομψές φωτιστικές μονάδες που χρησιμεύουν ως φώτα ημέρας, φώτα θέσης και φλας.

O προφυλακτήρας είναι αναθεωρημένος και ενσωματώνει αρμονικά τα μεσαία φώτα και τη μεγάλη σκάλα. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως τα φανάρια είναι τεχνολογίας LED Matrix (προαιρετικός εξοπλισμός) με κορυφαία απόδοση τη νύχτα, όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι πιο συγκρατημένες και περιορίζονται κυρίως στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τα νέας σχεδίασης φώτα. Η μεγαλύτερη είδηση αφορά στο πιο αεροδυναμικό προφίλ, μιας και ο -ήδη πολύ καλός- συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από Cd 0,262 σε Cd 0,245, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για την κατανάλωση και την αυτονομία. Κοινώς, το ανανεωμένο Škoda Enyaq ακολουθεί μια σχεδιαστική λογική που το καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό, με καθαρές γραμμές και δυναμικά στοιχεία που τονίζουν τον σύγχρονο χαρακτήρα του. Από άποψη διαστάσεων έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε σχέση με τον προκάτοχό του, παραμένοντας στην καρδιά των C-SUV. Και εξηγούμαστε αμέσως: Με μήκος 4,66 m είναι εννιά πόντους μεγαλύτερο και με ύψος 1,62 m έξι πόντους ψηλότερο. Το μεταξόνιο έχει κερδίσει σχεδόν έναν πόντο (2,77 m) και τo πλάτος παραμένει ίδιο, στα 1,88. Μπαίνοντας στην καμπίνα θα νιώσεις αμέσως οικεία καθώς η σχεδιαστική λογική του ταμπλό θυμίζει το απερχόμενο Enyaq. Στο κέντρο ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής 13” που ενσωματώνει το νέο λογισμικό MΙΒ 4 και διακρίνεται για την ταχύτητα, την απόκριση και τα καθαρά γραφικά του. Το σύστημα υποστηρίζει ελληνικό μενού και το user interface είναι αρκετά φιλικό προς τον χρήστη. Αν μπαίνεις για πρώτη φορά σε μοντέλο του Volkswagen Group θα χρειαστείς 1-2 μέρες για να εξοικειωθείς. Το γεγονός όμως ότι μπορείς να εγκαταστήσεις μέχρι και τέσσερις συντομεύσεις στο επάνω μέρος της οθόνης σαφώς θα βοηθήσει. Ακολουθώντας το τρεντ της εποχής, η τσεχική φίρμα έχει ενσωματώσει της βασικότερες λειτουργίες στην οθόνη. Ευτυχώς όμως έχει διατηρήσει μπόλικα φυσικά κουμπιά προς όφελος της εργονομίας. Έτσι, αν θέλεις να έχεις πρόσβαση στον κλιματισμό απλώς πατάς το σχετικό μπουτόν και στη συνέχεια ρυθμίζεις τον ανεμιστήρα και τη θερμοκρασία από την οθόνη. Για να τα λέμε όλα όμως, θα προτιμούσαμε τα περιστροφικά χειριστήρια «Smart Dials» που είδαμε στο Kodiaq και πιο πρόσφατα στο Superb, τα οποία πέρα από καινοτόμα είναι και πολύ πιο πρακτικά. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι κομμάτι μικρή, στις 5,3” και παρέχει μόνο τις απαραίτητες πληροφρίες: Ταχύτητα, κατανάλωση, πλοήγηση και αυτονομία. Τα γραφικά είναι κι εδώ καλά όμως η αναγνωσιμότητα δεν εντυπωσιάζει. Εν τούτοις, η Škoda έχει προνοήσει με το μεγάλο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει τις πληροφορίες στο παρμπρίζ. Ποιοτικά, το Enyaq παραμένει στον αφρό. Κι αυτό διότι στο Mladá Boleslav συνεχίζουν να επενδύουν -ορθώς κατά την ταπεινή μας άποψη- στην ποιότητα κατασκευής. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ευχάριστα στην αφή αφρώδη υλικά, που αναμενόμενα σκληραίνουν όσο κατεβαίνεις προς τα κάτω. Η συναρμογή και το φινίρισμα όμως είναι κορυφαίου επιπέδου. 

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.