Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Mazda CX-6e: Όσα γνωρίζουμε για τον ανταγωνιστή του Model Y

To Mazda CX-6e αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο βαρβάτο ηλεκτρικό της Χιροσίμα. Με κάμποση βοήθεια από την Κίνα

Mazda CX-6e: Όσα γνωρίζουμε για τον ανταγωνιστή του Model Y

Η ιαπωνική εταιρεία πρεσβεύει -όπως κι η μητρική Toyota- ότι το μέλλον δεν μπορεί να είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Για αυτό και το MX-30, η πρώτη της προσπάθεια στα EV, ήταν κάπως χλιαρή. Αλλά τώρα θα πάρει το αίμα της πίσω με το Mazda CX-6e.

Η αποστολή του θα είναι εξαιρετικά δύσκολη: Να ανταγωνιστεί το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο του 2023 και μάλλον του 2024, το Tesla Model Y. Για να τα καταφέρει, το Mazda CX-6e θα ζητήσει κινεζική EV τεχνογνωσία, την πιο προηγμένη στον πλανήτη. Και δεν θα προσφέρεται αποκλειστικά ως 100% ηλεκτρικό. Μια range-extender έκδοση θα κλείνει το μάτι σε όσους δεν τολμούν το βήμα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Ο πρώτος καρπός της κινεζό-ιαπωνικής συνεργασίας είναι η μπερλίνα 6e, που πωλείται ως EZ-6 στην Κίνα. Τώρα, το νέο SUV θα αποτελέσει το δεύτερο προϊόν της συνεργασίας μεταξύ της Mazda και της Changan.

Το Mazda CX-6e πιθανότατα θα έχει παρόμοιες διαστάσεις με το Deepal S07, το οποίο έχει μήκος 4.750 mm και μεταξόνιο 2.900 mm. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι αντίστοιχο του πρόσφατα αναβαθμισμένου Tesla Model Y και του θερμικού CX-60. Ουσιαστικά, πρόκειται για την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Arata, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο. Αναμένεται να κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Το Mazda CX-6e ενδέχεται να προσφέρεται με μπαταρίες χωρητικότητας 68,8 kWh και 80 kWh, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως 500 km. Με έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος, θα αποδίδει έως 260 ίππους. Η EREV έκδοση θα διαθέτει πιθανότατα έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 lt κάτω από το καπό, σε συνδυασμό με μικρότερη μπαταρία.

Στο εσωτερικό, το Mazda CX-6e πιθανότατα θα μοιράζεται πολλά στοιχεία με το σεντάν, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών, η heads-up display προβολή και το infotainment των 14,6 ιντσών.

Εκτός από το Tesla Model Y, το οποίο παραμένει το EV με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο και το ορόσημο για κάθε νέο ανταγωνιστή, οι αντίπαλοι του Mazda CX-6e είναι αξιολογότατοι. Περιλαμβάνουν το VW ID.4/ID.5, το Hyundai Ioniq 5, το Kia EV6, το Peugeot E-3008 και την BMW iX1. Αλλά κυρίως τον κινεζικό συρφετό, το BYD Sealion 7, το Onvo L60 της Nio, το Zeekr 7X, το smart #5, το Xiaomi YU7.

Εκτός από τα ηλεκτρικά σεντάν και SUV που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Changan, η Mazda επιβεβαίωσε ότι ετοιμάζει άλλο ένα ηλεκτρικό. Το νέο μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2027 και θα βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια -εσωτερικά αναπτυγμένη- πλατφόρμα. Με τη Mazda να μελετά τη δυνατότητα προσθήκης ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.