ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Παραπομπή του Πάτση στον εισαγγελέα αποφάσισε η Επιτροπή του Πόθεν Έσχες της Βουλής: Γιατί μόνο αυτός από τη ΝΔ;

Αίρεται το τραπεζικό, φορολογικό και χρηματιστηριακό απόρρητο που βουλευτή

Παραπομπή του Πάτση στον εισαγγελέα αποφάσισε η Επιτροπή του Πόθεν Έσχες της Βουλής: Γιατί μόνο αυτός από τη ΝΔ;

Η Επιτροπή πόθεν έσχες της Βουλής, σε έκτακτη συνεδρίαση μετά την λήψη της έκθεσης επανελέγχου αποφάσισε ομόφωνα την παραπομπή στους αρμόδιους εισαγγελείς και τον έλεγχο του Ανδρέα Πάτση για παραβάσεις που οδηγούν σε έκπτωση βουλευτικό του αξίωμα.

Βέβαια προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα: Γιατί μόνο αυτός από τους βουλευτές της ΝΔ; Υπάρχουν κι άλλοι που πρέπει να εξεταστούν όπως ο βουλευτής Μαγνησίας Κ.Μαραβέγιας ο οποίος χρηματοδότησε τον εαυτό του μέσω του «Αναπτυξιακού Νόμου» με… 11.000.000.

Το οποίο είναι νομότυπο αλλά δεν είναι ηθικό.

Ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Μαραβέγιας υπέβαλε φάκελο στο Υπουργείο Ανάπτυξης με υπό ίδρυση εταιρεία για να χρηματοδοτηθεί από τον Αναπτυξιακό Νόμο για επένδυση 11εκ. στον Βόλο (Κέντρο Αποκατάστασης), την στιγμή που βάσει του άρθρου 57 του Συντάγματος οι βουλευτές απαγορεύεται να μετέχουν σε εταιρείες, οι οποίες συνάπτουν με το Δημόσιο συμβάσεις επενδυτικού ή αναπτυξιακού χαρακτήρα.

Σύμφωνα λοιπόν με όσα αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης,, μόλις εγκρίθηκε οριστικά η επένδυση (10.1.2022), ο Κώστας Μαραβέγιας σύστησε στο όνομα της γυναίκας του μονοπρόσωπη ΙΚΕ με κεφάλαιο 5.000 ευρώ.

Αυτά δεν πρέπει να διερευνηθούν;

Γιατί υπάρχουν πολλοί βουλευτές στη ΝΔ που βγάζουν λεφτά μέσω… κρατικών επιχορηγήσεων.

Να θυμίσουμε και το πόθεν έσχες του υπουργού Ανάπτυξης Α.Γεωργιάδη το οποίο δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον τρόπο ζωής του και την διαμονή του σε σπίτι 450 τ.μ.

Το ετήσιο κόστος ρεύματος και θέρμανσης της μονοκατοικίας του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη έχει μία ιδιαιτερότητα:

Ξεπερνά τα δηλωμένα εισοδήματά του!

∆εν γίνεται να συντηρείς κατοικία 450 τ.µ. στο Μαρούσι για να στεγάζεις την οικογένειά σου και να δηλώνεις ότι ζεις ετησίως µε το ποσό των 18.641,75 ευρώ! ∆ιαιρούµενο δια 12 –όσοι δηλαδή είναι οι μήνες του χρόνου–, βγαίνει το μηνιαίο εισόδημα των 1.553,49 ευρώ.

Για να καταλάβουμε το μέγεθος αρκεί να αναφέρουμε ότι μόνο το ετήσιο ενεργειακό κόστος της μονοκατοικίας του το 2020 ξεπερνά κατά πολύ το ετήσιο διαθέσιμο ποσό από τα δηλωθέντα εισοδήματα του.

Μια µονοκατοικία 450 τ.µ. στο Μαρούσι απαιτεί για λογαριασμούς ρεύματος τουλάχιστον 15.000 έως 20.000 ευρώ ετησίως, µαζί µε όσα πληρώνει ο καταναλωτής µέσω της ∆ΕΗ (δηµοτικά τέλη κ.λπ.).

Αν λοιπόν αθροίσουµε, πάντα συντηρητικά, τη δαπάνη ετήσιας θέρµανσης και λογαριασµών ρεύµατος, εύκολα προκύπτει ότι μιλάμε για ποσό της τάξης των 20.000-22.000 ευρώ.

Όμως ο Αδ. Γεωργιάδης µαζί µε τη σύζυγο και τα δύο ανήλικα τέκνα τους καλούνται να ζήσουν µε µόλις 18.641,75 ευρώ.

Ακολουθεί η απόφαση της Επιτροπής Πόθεν Έσχες της Βουλής:

*Η παραπομπή στον Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών της υπόθεσης, για τα μέχρι τώρα ευρήματα

*Η αποστολή στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος της υποθέσεως, για τις δικές του ενέργειες.

*Την άρση του τραπεζικού, φορολογικού και χρηματιστηριακού απορρήτου του βουλευτή, προκειμένου να διερευνηθεί διεξοδικά η εν γένει δραστηριότητά του, σύμφωνα και με τα δημοσιεύματα καθώς και η ενδεχόμενη σύναψη συμβάσεων με το Ελληνικό Δημόσιο, κατά παράβαση του άρθρου 57 του Συντάγματος και την αποστολή των σχετικών ευρημάτων στα αρμόδια όργανα, με την ολοκλήρωση του ελέγχου, μετά την άρση.

*Την αποστολή στο Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των στοιχείων του ελέγχου, για καταλογισμό και επιστροφή ποσών, εφόσον μετά την άρση διαπιστωθεί αδικαιολόγητος πλουτισμός του ελεγχόμενου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς είναι εμπιστευτική η έκθεση των ελεγκτών της Επιτροπής, φέρεται να εντοπίζονται συνολικά ανακρίβειες στις Δηλώσεις του σε ακίνητα, σε περιουσιακά στοιχεία της πρώην και νυν συζύγου του, στις καταγραφές των δανειακών του υποχρεώσεων, στην συμμετοχή σε εταιρείες του ιδίου και της συζύγου του.

Σύμφωνα με το άρθρο 57 του Συντάγματος

1. Τα καθήκοντα του βουλευτή είναι ασυμβίβαστα με τα έργα ή την ιδιότητα του ιδιοκτήτη ή εταίρου ή μετόχου ή διοικητή ή διαχειριστή ή μέλους του διοικητικού συμβουλίου ή γενικού διευθυντή ή των αναπληρωτών τους επιχείρησης, η οποία:

α) Αναλαμβάνει έργα ή μελέτες ή προμήθειες του Δημοσίου ή παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο ή συνάπτει με το Δημόσιο συναφείς συμβάσεις αναπτυξιακού ή επενδυτικού χαρακτήρα.
β) Απολαμβάνει ειδικών προνομίων.
γ) Κατέχει ή διαχειρίζεται ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό ή εκδίδει εφημερίδα πανελλήνιας κυκλοφορίας.
δ) Ασκεί κατά παραχώρηση δημόσια υπηρεσία ή δημόσια επιχείρηση ή επιχείρηση κοινής ωφέλειας.
ε) Μισθώνει για εμπορικούς λόγους ακίνητα του Δημοσίου.

Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής με το Δημόσιο εξομοιώνονται οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και οι άλλες επιχειρήσεις τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος. Μέτοχος επιχείρησης που εμπίπτει στους περιορισμούς της παραγράφου αυτής είναι όποιος κατέχει ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου μεγαλύτερο του ένα τοις εκατό.

Με ειδικό νόμο μπορεί να καθορίζονται επαγγελματικές δραστηριότητες, πέραν αυτών που αναφέρονται στα προηγούμενα εδάφια, η άσκηση των οποίων δεν επιτρέπεται στους βουλευτές.
Η παράβαση των διατάξεων αυτής της παραγράφου συνεπάγεται έκπτωση από το βουλευτικό αξίωμα και ακυρότητα των σχετικών συμβάσεων ή πράξεων, όπως νόμος ορίζει.

2. Βουλευτές που υπάγονται στις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου οφείλουν, μέσα σε οκτώ ημέρες αφότου η εκλογή τους γίνει οριστική, να επιλέξουν με δήλωσή τους μεταξύ του βουλευτικού αξιώματος και των παραπάνω έργων ή ιδιοτήτων. Αν παραλειφθεί αυτή η εμπρόθεσμη δήλωση, εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμα του βουλευτή.

3. Βουλευτές που αποδέχονται οποιαδήποτε από τις ιδιότητες ή τα έργα που αναφέρονται σε αυτό ή στο προηγούμενο άρθρο και που χαρακτηρίζονται ότι αποτελούν κώλυμα για την υποψηφιότητα βουλευτή ή ότι είναι ασυμβίβαστα με το βουλευτικό αξίωμα, εκπίπτουν από το αξίωμα αυτό, όπως νόμος ορίζει.

4. Ειδικός νόμος ορίζει τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζονται ή εκχωρούνται ή διαλύονται συμβάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 και έχουν αναληφθεί από βουλευτή ή από επιχείρηση στην οποία αυτός μετείχε πριν από την απόκτηση της βουλευτικής ιδιότητας ή με ασυμβίβαστη προς το αξίωμά του ιδιότητα.​

Σύμφωνα με το νόμο, για την έκπτωση του βουλευτή θα πρέπει να προσφύγει είτε ενδιαφερόμενος πολίτης ή και ένας βουλευτής που έχει έννομο συμφέρον.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.