ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Βαρύ πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία προκαλούν οι κυρώσεις σε Ρωσία: Τέρμα τα λάστιχα και οι μπαταρίες!

Στα ύψη οι τιμές του Νικελίου που χρησιμοποιείται για τις μπαταρίες στην ηλεκτροκίνηση

Βαρύ πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία προκαλούν οι κυρώσεις σε Ρωσία: Τέρμα τα λάστιχα και οι μπαταρίες!

Οι κυρώσεις στη Ρωσία καταφέρνουν κρίσιμο κτύπημα κυρίως λόγω των αντικυρώσεων που επέβαλε η Μόσχα στον κλάδο του αυτοκινήτου, με τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών να αδυνατούν να προμηθευτούν «μαύρο άνθρακα» του οποίου οι πρώτες ύλες παράγονται κυρίως στην Ρωσία, αλλά και μπαταρίες αυτοκινήτων λόγω του νικελίου.

Σε πρωτόγνωρα υψηλά ιστορικά επίπεδα έχει φτάσει η τιμή του νικελίου μετά τη ρωσική επιχείρηση  στην Ουκρανία, δημιουργώντας μαύρα σύννεφα στην  αγορά του αυτοκινήτου, δυσχεραίνοντας ;ακόμη πιο πολύ την παραγωγή και των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εκτός, όμως, από τη διαφαινόμενη έλλειψη νικελίου, η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να λύσει έναν ακόμα «γόρδιο δεσμό» και συγκεκριμένα τα ανύπαρκτα σχεδόν αποθέματα αιθάλης (γνωστής και ως μαύρος άνθρακας), η οποία είναι απαραίτητη για την κατασκευή των ελαστικών, τα οποία σε  συνδυασμό με άλλα πολυμερή συνθέτουν το πέλμα.

Μετά το εμπάργκο στη Ρωσία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ελαστικών στην Ευρώπη φαίνεται πως έχουν βρεθεί προ αδιεξόδου:

Αντιμετωπίζουν  μια πρωτοφανή έλλειψη μαύρου άνθρακα, (black carbon) γεγονός που ενέχει ακόμη και τον κίνδυνο του τερματισμού της παραγωγής των προϊόντων τους, σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Παραγωγής Ελαστικών WDK.

«Ο μαύρος άνθρακας είναι ένα απαραίτητο υλικό για την παραγωγή μας, και μέχρι στιγμής πάνω από το 1/3 προέρχεται από τη Ρωσία (άλλες πηγές αναφέρουν ότι στη Ρωσία κατασκευάζεται το 90% της παγκόσμιας ποσότητας!)

Οι ρωσικές προμήθειες έχουν παγώσει και η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν επαρκεί για την κάλυψη της ζήτησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της, WDK, Boris Engelgard.

Επιπροσθέτως, καθίσταται αδύνατη και η εισαγωγή της συγκεκριμένης πρώτης ύλης από τρίτες αγορές, δεδομένου ότι οι υποδομές επιμελητείας είναι ανύπαρκτες, ελλείψει επαρκών μηχανισμών για τη μεταφορά της αιθάλης.

Σημειώνεται ότι το 70% από την παραγωγή του μαύρου άνθρακα προορίζεται για τα ελαστικά, το 20% για άλλα προϊόντα καουτσούκ, και το υπόλοιπο ως χρωστική ουσία (carbon black) καθώς τα λάστιχα έχουν λευκό χρώμα που επιβραδύνει τη γήρανση των πλαστικών, προσδίδοντάς τους ιδιότητες όπως η ηλεκτρική αγωγιμότητα και η απορρόφηση της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.