
Η Renault επιχειρεί να αναζωογονήσει την αγορά των μικρών αυτοκινήτων πόλης με το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Twingo E-Tech, που παρουσιάστηκε σήμερα σε μορφή έτοιμη να μπει στην παραγωγή.
Ο Olivier Laik, διευθυντής του προγράμματος Twingo, σημειώνει ότι τα τελευταία δέκα χρόνια οι πωλήσεις αυτοκινήτων πόλης (A segment) στην Ευρώπη μειώθηκαν δραστικά, από πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες ετησίως σε λιγότερες από 600.000.
«Με την αύξηση των κανόνων ασφαλείας και ρύπων, η τιμή αυτών των αυτοκινήτων ανέβαινε σημαντικά», εξηγεί ο Laik. «Ως δεύτερο αυτοκίνητο για ένα νοικοκυριό, οι πωλήσεις μειώθηκαν, ενώ αρκετοί πελάτες αναβάθμισαν σε B segment για λίγο περισσότερο χώρο, πληρώνοντας λίγα παραπάνω. Οι πελάτες αυτοί παραμένουν, αλλά η σημερινή προσφορά δεν τους καλύπτει».

Το νέο Twingo βασίζεται σε μια μικρότερη έκδοση της πλατφόρμας Ampr Small του Renault 5, με ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση από το Renault Captur, μειώνοντας το κόστος και το βάρος. Η μπαταρία 27,5 kWh LFP προέρχεται από την κινεζική CATL, είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον και προσφέρει αυτονομία 263 km κατά WLTP.
Η βασική έκδοση διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 6,6 kW με καλώδιο Mode 3 πέντε μέτρων, ενώ το προαιρετικό πακέτο Advanced Charge προσφέρει φόρτιση AC 11 kW και DC έως 50 kW, μειώνοντας τον χρόνο πλήρους φόρτισης στις 2 ώρες και 35 λεπτά και από 10% έως 80% σε ταχυφορτιστή DC στα 30 λεπτά. Υποστηρίζεται και αμφίδρομη φόρτιση (Vehicle-to-Load) έως 3.700 W, σπάνιο χαρακτηριστικό για την κατηγορία. 
Το νέο Twingo διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα με ισχύ 82 ίππων και ροπή 175 Nm, επιτάχυνση 0 100 km/h σε 12,1’’ και τελική ταχύτητα 130 km/h. Οι επιδόσεις είναι μέτριες, αλλά περισσότερο από επαρκείς για καθημερινή χρήση σε πυκνό αστικό περιβάλλον, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Renault, με έμφαση στην ευκολία και την οικονομία.
Η σχεδίαση του νέου Twingo αντλεί εμφανείς αναφορές από το πρώτο μοντέλο του 1992: στρογγυλά φώτα ημέρας, τρεις αεραγωγοί στο καπό και χαρακτηριστικά «σπαστά» πίσω παράθυρα στις πίσω πόρτες, όπως και στο τελευταίο θερμικό Twingo με πίσω κίνηση.
Το μήκος φτάνει τα 3.789 mm, το πλάτος τα 1.720 mm, το ύψος 1.491 mm και το μεταξόνιο 2.493 mm, με χαμηλό βάρος 1.200 kg, αξιοποιώντας έξυπνα τον εσωτερικό χώρο. 
Η καμπίνα διακρίνεται για την ευελιξία: τα δύο πίσω καθίσματα μπορούν να σύρονται, να ανακλίνονται και να αναδιπλώνονται ανεξάρτητα, προσφέροντας εύρος χώρου αποσκευών από 360 έως πάνω από 1.000 lt, ενώ υπάρχει και επιπλέον θήκη 50 lt κάτω από το πάτωμα. Το σύστημα Youclip της Dacia επιτρέπει προσαρμογή αξεσουάρ, όπως πτυσσόμενα ράφια, χωρίς να περιορίζεται η πρακτικότητα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.