Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πλάνο, με επένδυση αρκετών δισ. ευρώ, ανακοίνωσε η Daimler. Ο γερμανικός όμιλος θα λανσάρει μέσα στα επόμενα χρόνια μία σειρά από plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις Mercedes και smart, αλλά και έκδοση F-Cell με καύσιμο το υδρογόνο για την GLC, το μεσαίο SUV. Παράλληλα, η smart θα γίνει η πρώτη μάρκα που θα προσφέρει όλη τη γκάμα της είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσης είτε με ηλεκτρικά μοτέρ.

Το ποσό που θα διατεθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια για τις λεγόμενες «πράσινες τεχνολογίες» θα ξεπεράσει τα 7 δισ. ευρώ. Μετά τις υβριδικές S 500e, C 350e (σε sedan, station και έκδοση με μακρύ μεταξόνιο για την Κίνα), GLE 500e 4MATIC και GLC 350e 4MATIC, ακολουθούν εντός του 2016 η GLC Coupe 350e 4MATIC και η E 350e. Το επόμενο βήμα θα γίνει το 2017, με την ανανεωμένη έκδοση της S 500e. Θα προσφέρει δυνατότητα διάνυσης απόστασης άνω των 50 km με τη χρήση των μπαταριών ιόντων λιθίου (από 33 km που προσφέρει το σημερινό μοντέλο).

Οι μηχανολόγοι της Mercedes εξέλιξαν ένα σύστημα κυψελών καυσίμου (fuel-cell) το οποίο θα είναι μικρότερο σε μέγεθος και θα χωρά κάτω από το καπό. Θα κάνει την εμφάνισή του το 2017 στην GLC F-CELL, η οποία θα φέρει μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 9 kWh. Θα αποτελούν μία επιπλέον πηγή ενέργειας για το ηλεκτρικό μοτέρ (πέρα δηλαδή από το υδρογόνο στις δεξαμενές του SUV) και θα μπορούν να φορτιστούν όπως σε ένα υβριδικό plug-in μοντέλο. Έτσι η GLC F-CELL θα έχει αυτονομία περίπου 500 km.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η Mercedes αναπτύσσει και μία νέα αρχιτεκτονική, αποκλειστικά για μία σειρά ηλεκτρικών μοντέλων, το πρώτο εκ των οποίων θα κυκλοφορήσει πριν το τέλος της δεκαετίας.