ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Φόρος υγείας» σε αλάτι, ζάχαρη, αλκοόλ, καπνά! Για τα εμβόλια θα πληρώσει κανείς;

Δες πώς πρέπει να αντιδράς στο gaslighting – Τι να κάνεις

Αποτελεί μια μορφή ψυχολογικής χειραγώγησης

Δες πώς πρέπει να αντιδράς στο gaslighting – Τι να κάνεις

Το gaslighting θα πρέπει να γίνει γνωστό πως είναι μια μορφή ψυχολογικής χειραγώγησης η οποία αφήνει τα άτομα να αμφισβητούν την πραγματικότητα και τις αντιλήψεις τους.

Το να αναγνωρίζεις πότε κάποιος σου κάνει gaslighting είναι το πρώτο βήμα προς την ανάκτηση του ελέγχου της δικής σου πραγματικότητας.

Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να ξεφύγεις από την πολύπλοκη δυναμική του gaslighting και να ανακτήσεις τον εαυτό σου:

Εμπιστεύσου το ένστικτο σου

Πρώτον, εμπιστεύσου το ένστικτό σου. Το gaslighting συχνά ξεκινά με μικρούς, ανεπαίσθητους χειρισμούς που κλιμακώνονται με την πάροδο του χρόνου.

Αν πιάνεις τον εαυτό σου να αμφιβάλλει για τα δικά σου συναισθήματα, σκέψεις ή εμπειρίες, κάνε ένα βήμα πίσω και σκέψου την κατάσταση. Εμπιστεύσου τη διαίσθησή σου και αναγνώρισε τα συναισθήματά σου ως έγκυρα.

Θέσε όρια

Θέσε όρια και διατήρησε τα σταθερά. Οι gaslighters συχνά προσπαθούν να διαβρώσουν την αίσθηση του εαυτού μας πιέζοντας τα όρια και υπονομεύοντας την αυτονομία μας.

Επικοινώνησε με σαφήνεια τα όρια σου και ενίσχυσε τα με συνέπεια. Αναγνώρισε ότι είναι εντάξει να δώσεις προτεραιότητα στην ψυχική και συναισθηματική σου ευημερία.

Κατάγραψε τις εμπειρίες σου

Η καταγραφή των περιστατικών στα οποία εμφανίζεται το gaslighting μπορεί να σου προσφέρει ένα απτό σημείο αναφοράς.

Αυτή η τεκμηρίωση όχι μόνο επικυρώνει τα συναισθήματά σου, αλλά χρησιμεύει και ως αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση που αποφασίσεις να αντιμετωπίσεις τον gaslighter ή να αναζητήσεις υποστήριξη από φίλους, οικογένεια ή επαγγελματίες.

Ζήτα υποστήριξη από τον κύκλο σου

Αναζήτησε υποστήριξη από έμπιστα άτομα. Το gaslighting μπορεί να σε απομονώσει κι έτσι είναι ζωτικής σημασίας το να απευθυνθείς σε φίλους, οικογένεια ή έναν ψυχοθεραπευτή που μπορεί να σου προσφέρει αντικειμενικές απόψεις.

Η συζήτηση των εμπειριών σου με άλλους μπορεί να σου προσφέρει επικύρωση και να σε βοηθήσει να διατηρήσεις μια ρεαλιστική άποψη της κατάστασης.

Φρόντισε τον εαυτό σου

Το gaslighting μπορεί να είναι συναισθηματικά εξαντλητικό, γι’ αυτό δώσε προτεραιότητα σε πρακτικές αυτοφροντίδας που καλλιεργούν την ψυχική και σωματική σου ευεξία.

Είτε πρόκειται για ενασχόληση με χόμπι, είτε για εξάσκηση της ενσυνειδητότητας, είτε απλώς για ένα διάλειμμα, η επένδυση χρόνου στην αυτοφροντίδα σου ενισχύει την ανθεκτικότητά σου.

Μάθε πράγματα σχετικά με το gaslighting

Η κατανόηση των τακτικών και των μοτίβων του gaslighting μπορεί να σου δώσει τη δυνατότητα να αναγνωρίζεις από νωρίς τη χειραγωγική συμπεριφορά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πολυάριθμες πηγές, άρθρα και βιβλία εμβαθύνουν στο θέμα, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις και στρατηγικές για την αντιμετώπιση του gaslighting.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.