
Όταν καλείτε κάποιον, περιμένετε να ακούσετε ένα «γεια» ή «παρακαλώ» στο τηλέφωνο. Αλλά αν καλέσετε τον αριθμό κάποιου νέου ανθρώπου που ανήκει στη Gen Z, δηλαδή της γενιάς που έχει γεννηθεί μεταξύ 1997 και 2012, πιθανότατα δεν θα ακούσετε τίποτα παρά μία αμήχανη σιωπή.
Οι «Zoomers», ως είθισται να ονομάζεται η γενιά, έχουν διαφορετική άποψη για αυτή την εθιμοτυπία, καθώς μεγάλωσαν σε μια εποχή όπου η συνεχής παρακολούθηση από απατεώνες και bots αποτελεί καθημερινότητα.
Αυτό συζητήθηκε πρόσφατα από χρήστες στο κοινωνικό δίκτυο X (πρώην Twitter). Ένας χρήστης έγραψε ότι παρατήρησε ότι όταν καλούσε κάποιον από τη Gen Z, συχνά περίμεναν να μιλήσουν πρώτοι, αντί να πουν «γεια» ή «παρακαλώ». Το tweet έγινε εξαιρετικά δημοφιλές και ξεκίνησε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την αλλαγή των τηλεφωνικών τους συνηθειών.
Στρατηγική ασφαλείας κατά των ανεπιθύμητων κλήσεων
Υπάρχουν λόγοι για αυτή τη συμπεριφορά. Ο πρώτος και κύριος λόγος είναι ο τεράστιος αριθμός ανεπιθύμητων κλήσεων.
Οι περισσότερες από αυτές είναι τηλεμάρκετινγκ, αυτόματες κλήσεις ή απατεώνες που θέλουν να τους αποσπάσουν χρήματα.
Το να περιμένεις να μιλήσει ο συνομιλητής σου είναι μια στρατηγική ασφάλειας, ειδικά σε μια εποχή όπου κάποιος μπορεί να ηχογραφήσει τη φωνή σου και στη συνέχεια να την πλαστογραφήσει, ίσως χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI), γεγονός που κάνει τέτοιες απειλές ακόμη χειρότερες.
Αλλαγή στην εθιμοτυπία των τηλεφωνικών κλήσεων
Ο Marijus Briedis, επικεφαλής τεχνικός της NordVPN, εξήγησε ότι είναι καλύτερο να επιλέγεις έναν ουδέτερο, συναισθηματικά «γκρίζο» τόνο. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο κάποιος να χρησιμοποιήσει τη δική σου φωνή εναντίον σου. Επίσης, συνιστά να λες πράγματα όπως «Ποιος είναι;», αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι πιο αγενές από την απόλυτη σιωπή και την αναπνοή στο τηλέφωνο.
Ωστόσο, πολλοί από τη Gen Z πιστεύουν ότι είναι ανήθικο να μιλήσουν πρώτοι όταν απαντούν σε μια κλήση. Πιστεύουν ότι το άτομο που κάλεσε τον αριθμό πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία. Ωστόσο, πολλές παλαιότερες γενιές θεωρούν εξαιρετικά αγενή και ασεβή τη συγκεκριμένη πρακτική.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.