ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Κατά τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή δεν αναγνωρίζεται ο όρος «γυναικοκτονία» δολοφονούνται γυναίκες. Δηλαδή η γυναίκα είναι ιδιότητα και όχι άνθρωπος...

Τί «ψήνουν»;- Γιατί Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket, Μασούτης «κάθονται» στο ίδιο τραπέζι!

Τί «ψήνουν»;- Γιατί Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket, Μασούτης «κάθονται» στο ίδιο τραπέζι!

Είναι ιδιαίτερα σπάνιο, και ειδικά την παρούσα περίοδο όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει ενταθεί, να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας όταν χρειάζεται. Πολύ περισσότερο να λαμβάνεται απόφαση για κοινή δράση. Έτσι αύριο το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket και Μασούτης θα παραχωρήσουν κοινή Συνέντευξη Τύπου για ένα «εθνικό θέμα», καθώς η Ελλάδα κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο.

Όσο και αν φαίνεται παράξενο το πρόβλημα ακούει στο όνομα «πλαστική σακούλα». Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που ηγείται της πρωτοβουλίας η χώρα μας το 2015 ήταν αυτή με την μεγαλύτερη κατανάλωση πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις εκτιμήσεις πρόπερσι, αντιστοιχούσαν 363 σακούλες ανά κάτοικο ανά έτος, κοινώς κάθε Έλληνας σχεδόν “κατανάλωνε” μία σακούλα την ημέρα. Η μέτρηση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη θεση, διπλάσια σχεδόν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 175 τεμαχίων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία (σ.σ. αύριο αναμένεται να ανακοινωθούν τα ευρήματα έρευνας που διεξήγαγε τον Μάιο του 2017 το ΙΕΛΚΑ για την χρήση πλαστικής σακούλας) συνολικά χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες με σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Σε πρώτη φάση οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, MyMarket) φιλοδοξούν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους καταναλωτές για την ζημιά που προκαλεί η κατάχρηση πλαστικής σακούλας αλλά και για τα αυστηρά όρια ποι θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι το πρώτο βήμα για την επιβολή και στην Ελλάδα της χρέωσης χρήσης πλαστικής σακούλας η οποία ουσιαστικά αποτελεί και ευρωπαϊκή οδηγία. Συγκεκριμένα βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας η ΕΕ έχει δώσει δύο εναλλακτικές λύσεις στα κράτη μέλη.

Η πρώτη έχει να κάνει με την λήψη μέτρων που εξασφαλίζουν ότι το ετήσιο επίπεδο κατανάλωσης δεν υπερβαίνει τις 90 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς (σ.σ. τύπου σούπερ μάρκετ) το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και τις 40 σακούλες κατά κεφαλήν έως το τέλος Δεκεμβρίου 2025 και η δεύτερη με έκδοση πράξεων που εξασφαλίζουν ότι το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου 2018 οι πλαστικές σακούλες δεν θα παρέχονται δωρεάν στα σημεία πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο λόγος που από το κλαμπ των μεγάλων που έλαβαν την πρωτοβουλία απέχει η Lidl έχει να κάνει ξεκάθαρα με την πολιτική που εφαρμόζει στον συγκεκριμένο τομέα από την πρώτη ημέρα έλευσης της στην Ελλάδα, δηλαδή την χρέωση της πλαστικής σακούλας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.