Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S5 Avant TFSI quattro S tronic

Η νέα γενιά Audi S5 Avant συνδυάζει βενζίνη με ήπια υβριδική τεχνολογία και παραδοσιακό σπορ χαρακτήρα

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S5 Avant TFSI quattro S tronic

Όπως το Audi A4 έγινε A5, έτσι και το S4 έγινε Audi S5 και διατίθεται σε μπερλίνα ή στέισον -ή Avant όπως ονομάζει το Ingolstadt τα SW. 

Και μιας και είναι το δεύτερο που δοκιμάζουμε, να επαναλάβουμε με άλλον τρόπο ότι η ονομασία «S5» δεν είναι άγνωστη στην γκάμα της Audi. Αλλά είναι η πρώτη φορά που το Ingolstadt τοποθετεί το διακριτικό αυτό στο πορτμπαγκάζ ενός Avant.

Κι εξηγούμαστε. Μέχρι τώρα, το Audi S5 προσφερόταν σε κάμπριο, κουπέ ή σε φορμάτ Sportback. Μέχρι πρότινος. Διότι από το 2025 αυτό το διακριτικό κοσμεί το πίσω μέρος της μπερλίνας ή του Avant που προέρχεται από αυτήν. Πρόκειται για άμεσο αποτέλεσμα της αλλαγής ονοματολογίας του Γερμανού κατασκευαστή, σύμφωνα με την οποία ο άμεσος διάδοχος του A4 ονομάζεται πλέον A5.

Βλέπετε, το Ingolstadt επιφυλάσσει τις ζυγές ονομασίες για τα ηλεκτρικά μοντέλα e-tron, ενώ τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα υιοθετούν μονό αριθμό. Αυτή η ονοματολογία παραμένει κάπως αβέβαιη, αν κι ένα Audi όπως το S5 Avant καθιστά τη διαδικασία εξοικείωσης πιο εύπεπτη. Και στο κάτω κάτω, δεν είναι παρά ένα όνομα. Το ζήτημα που εξετάζουμε εδώ είναι η ουσία.

Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι οι διαστάσεις του S5 που έχουν αυξηθεί σημαντικά, με το Avant να μετρά σε μήκος 4,83 m. Αλλά τα επιπλέον εκατοστά όπως θα δούμε παρακάτω δεν φαίνεται να έκαναν και πολλά πράγματα. Είτε σε μπερλίνα είτε σε στέισον, το S5 απολαμβάνει τη σχεδιαστική βάση του νέου A5, που χαρακτηρίζεται από το μακρύτερο μεταξόνιο (7 cm), χαμηλό αμάξωμα και έναν σπορ χαρακτήρα που τονίζεται από το επιμηκυμένο καπό. Ο Γερμανός κατασκευαστής υποδηλώνει έτσι με σαφήνεια ότι το A5 III αποτελεί την τέλεια σύνθεση ανάμεσα στην μπερλίνα A4 και το A5 Sportback.

Όπως συνηθίζεται, το S5 διατηρεί το διακριτικό σπορ προφίλ, με εξαίρεση τις τέσσερις μπούκες της εξάτμισης. Μόνο ένα έμπειρο μάτι λοιπόν, θα το ξεχωρίσει από ένα S Line, με το οποίο μοιράζεται τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός και τον πιο σπορτίφ ψευδό-διαχύτη πίσω. Τα πλαϊνά μαρσπιέ ενισχύουν επίσης τον δυναμικό χαρακτήρα. Οι διακοσμητικές λωρίδες γύρω από τα πλαϊνά παράθυρα είναι στάνταρ σε ανοδιωμένο αλουμίνιο. Το S5 B10 διαθέτει επίσης αρκετά στοιχεία σχεδίασης σε ματ ασημί ανοδιωμένο αλουμίνιο, αλλά στη δική μας περίπτωση, για πιο έντονη εμφάνιση, φορά το εξωτερικό πακέτο τύπου RS, «Black Exterior» κόστους €1.066.

Ανοίγοντας την πόρτα έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα μινιμαλιστικό κόκπιτ και τα μαύρα γυαλιστερά πάνελ πανταχού παρόντα. Όπως το περιγράφει η Audi, ο εσωτερικός σχεδιασμός του νέου A5 B10, κατά συνέπεια και του S5, βασίζεται σε τέσσερα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρώτον, ένα «ανθρωποκεντρικό» εσωτερικό που σημαίνει ότι είναι προσανατολισμένο στις ανάγκες των χρηστών του. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η «Digital Stage», μια ψηφιακή σκηνή με τη μορφή τριών οθονών MMI. Που αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη OLED εμπρός από τον οδηγό (11,9″), την κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών στο κέντρο και αυτή του συνοδηγού (10,9″) -έξτρα. Στη συνέχεια, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα υλικά, το νέο Audi A5 ανταποκρίνεται στην απαίτηση για υψηλό επίπεδο άνεσης και χώρου στην καμπίνα. Τέλος, η δομή και η εργονομία της καμπίνας αποτελούν το τέταρτο χαρακτηριστικό: Την οπτική ευκρίνεια.

Προσθέτοντας όμως για την περίπτωση του S5, εδώ κι εκεί, τις ιδιαίτερες πινελιές των μοντέλων «S». Όπως το τριάκτινο τιμόνι με το φλατ κάτω τμήμα, πιο μπάκετ καθίσματα, αλλά κι εξοπλισμό ευχάριστο για την καθημερινότητα.

Όπως το head-up display. Ή το ηχοσύστημα Bang & Olufsen 3D Premium Sound, με 16 ηχεία και 16κάναλο ενισχυτή 685W (€1.463) που ανεβαίνει στα €1.922 με 20κάναλο ενισχυτή 810W και ηχεία στα προσκέφαλα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.