
Ύστερα από μια καταστροφική χρονιά για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία το 2024, το 2025 φέρνει σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης.
Το πρώτο 6μηνο του έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 35,1%, κατακτώντας πλέον το 17,7% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2025 ταξινομήθηκαν 201.563 ηλεκτρικά οχήματα -BEV, σημειώνοντας άλμα 43,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών φτάνει πλέον το 17,6%, έναντι μόλις 12% το 2024. Ο Ιούνιος επιβεβαίωσε τη θετική αυτή δυναμική, με άνοδο 8,6% σε ετήσια βάση και μερίδιο 18,4%.
Το ηλεκτρικό ανεβαίνει, αλλά τα θερμικά καταρρέουν. Η άνοδος αυτή των ηλεκτρικών καταγράφεται παρά την ελαφρά συνολική πτώση της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σημείωσε μείωση 2,4% (1,15 εκατομμύρια ταξινομήσεις στο 5μηνο). Οι θερμικοί κινητήρες ήταν οι μεγάλοι χαμένοι: -26% για τα βενζινοκίνητα και -21% για τα πετρελαιοκίνητα. Η σύγκριση με την πορεία των ηλεκτρικών είναι εντυπωσιακή.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η αγορά ηλεκτρικών είχε βρεθεί σε ελεύθερη πτώση το 2024, λόγω της αιφνιδιαστικής διακοπής των κρατικών επιδοτήσεων αγοράς. Το 2025 όμως, η επιθετική εμπορική πολιτική αρκετών κατασκευαστών φαίνεται να ανατρέπει την εικόνα. Μάλιστα, η Volkswagen και η BYD είναι οι πιο επιθετικές φίρμες. Το Wolfsburg είδε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών του να εκτοξεύονται κατά 124% (44.399 μονάδες) στο πρώτο 6μηνο, χάρη και σε γενναίες εκπτώσεις που έφταναν τα 6.000 ευρώ για μοντέλα όπως το ID.4. Αντίστοιχα, BMW και Hyundai κατέγραψαν επίσης θετικά αποτελέσματα. Αντίθετα, η Tesla σημείωσε πτώση, ενώ η κινεζική BYD συνεχίζει να ανεβαίνει: +319% (!) με 3.251 οχήματα από Ιανουάριο έως Μάιο. Η γρήγορη άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών στη Γερμανία ίσως αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη των επόμενων ετών. Όπως προαναφέραμε, σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά έπαιξαν τα νέα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις. Η γερμανική κυβέρνηση ετοιμάζει νέο κύμα φορολογικών κινήτρων για τα EV, αυτή τη φορά όμως στοχεύοντας κυρίως τις εταιρικές πωλήσεις. Το ερώτημα που μένει, είναι αν η σημερινή δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών στηρίζεται σε πρόσκαιρα κίνητρα ή σε μια πιο μόνιμη αλλαγή στάσης των καταναλωτών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.