Ελάχιστα πίσω από τις παραδοσιακές δυνάμεις παραγωγής αυτοκινήτου

Tέταρτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο είναι η Τουρκία και αυτό στην Ελλάδα θα πρέπει να μας προβληματίσει καθώς κάποιους βολεύει το αφήγημα της καταρρέουσας τουρκικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τον σύνδεσμο των βιομηχανιών αυτοκινήτου της Ευρώπης, τον ACEA, το 2020 (για το οποίο υπάρχουν τα τελευταία στοιχεία) εισήχθησαν στις ευρωπαϊκές αγορές περί τα 3,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Και όλα αυτά για διάφορες εταιρείες, μέσα σε 12 μήνες!

Το συνολικό κόστος αυτών των οχημάτων ανήλθε στα 57,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι η αυτό συμβαίνει σε χώρες που έχουν δική τους παραγωγή αυτοκινήτων.

Από τα στοιχεία του ACEA προκύπτει ότι η μεγαλύτερη εξαγωγική δύναμη προς την Ευρώπη είναι οι ΗΠΑ, με 20,4% του συνόλου των αυτοκινήτων που μπήκαν στην γηραιά ήπειρο και συνολικής αξίας 10,452 δισ. ευρώ. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι μεγάλες γερμανικές εταιρίες, όπως οι BMW και Mercedes εισάγουν στην Ευρώπη μερικά από τα πιο εμπορικά τους μοντέλα όπως τα μεγάλα SUV.

Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Βρετανία, εκτός Ευρώπης πλέον μετά το Brexit με 17,9% και αξία 9,182 δισ. ευρώ, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 15,8% και 8,094 δισ. ευρώ αξία.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στην τέταρτη θέση, και ελάχιστα πίσω από τις παραδοσιακές δυνάμεις παραγωγής αυτοκινήτου βρίσκεται η Τουρκία. Οι εισαγωγές στην Ευρώπη από την γειτονική μας χώρα αντιπροσωπεύουν το 12,3% του συνόλου των αυτοκινήτων και αξία 6,331 δισ. ευρώ.

Η Τουρκία βρίσκεται πάνω από τη Νότια Κορέα (10,7%, 5,51 δισ. ευρώ), το Μεξικό (8,0% και 4,098 δισ. ευρώ), τη Νότια Αφρική (4,6%, 2,366 δισ. ευρώ), το Μαρόκο (3,3% και 2,191 δισ. ευρώ), την Κίνα (3,3% και 1,709 δισ. ευρώ), την Σερβία (με 306 εκατομμύρια ευρώ), και όλες τις υπόλοιπες χώρες με ποσοστό 2,1% και αξία 1,096 δισ. ευρώ.