Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

“Χenobots”: Τα πρώτα «ζωντανά» ρομπότ στον κόσμο μπορούν τώρα να αυτοαναπαραχθούν!

“Χenobots”: Τα πρώτα «ζωντανά» ρομπότ στον κόσμο  μπορούν τώρα να αυτοαναπαραχθούν!

Τα πρώτα «ζωντανά» ρομπότ στον κόσμο – γνωστά ως “xenobots” – μπορούν τώρα να αναπαραχθούν(!), αποκάλυψαν Αμερικανοί επιστήμονες.

Λεπτομέρειες για τα βιορομπότ, που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας βλαστοκύτταρα από την καρδιά και το δέρμα του αφρικανικού βατράχου, αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά πέρυσι αφού πειράματα έδειξαν ότι αυτά μπορούσαν να κινηθούν και να αναπαραχθούν.

Τώρα, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Tufts, του Πανεπιστημίου του Βερμόντ και του Χάρβαρντ που έφτιαξαν τα “xenobots” λένε ότι οι μικροσκοπικές αυτές «σταγόνες» μπορούν επίσης και να αυτοαναπαραχθούν.

Τα αποτελέσματα της νέας έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Proceedings of the National Academy of Sciences τη Δευτέρα. Τα πειράματα έδειξαν ότι οι οργανισμοί μπορούν να κολυμπήσουν, να βρουν άλλα μεμονωμένα κύτταρα και να συναρμολογήσουν «μωρά» ξενομπότ.

Λίγες μέρες αργότερα, τα μωρά γίνονται νέα ξενομπότ που φαίνονται και κινούνται ακριβώς όπως η αρχική δημιουργία. Τα xenobots, τα οποία, όπως αναφέρθηκε, είναι φτιαγμένα από βλαστοκύτταρα βατράχων, έχουν την ικανότητα να μεταμορφώνουν εκατοντάδες μεμονωμένα κύτταρα σε εκδοχές του εαυτού τους.

Τα Xenobots, τα οποία έχουν πλάτος μικρότερο από ένα χιλιοστό. Οι επιστήμονες είπαν ότι έμειναν έκπληκτοι όταν έμαθαν ότι οι μικροσκοπικές σταγόνες μπορούσαν να αναπαραχθούν από μόνες τους, δημιουργώντας πρακτικά κλώνους του «εαυτού» τους.

«Οι άνθρωποι πίστευαν για πολύ καιρό ότι έχουμε επεξεργαστεί όλους τους τρόπους με τους οποίους η ζωή μπορεί να αναπαραχθεί. Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν έχει παρατηρηθεί ποτέ πριν», είπε ο Ντάγκλας Μπλάκιστον, ο οποίος εργάστηκε στη μελέτη.

«Αυτό είναι σημαντικό», πρόσθεσε ο Μάικλ Λέβιν, συν-επικεφαλής της έρευνας. «Αυτά τα κύτταρα έχουν το γονιδίωμα ενός βατράχου, αλλά, χωρίς ποτέ να γίνουν γυρίνοι, χρησιμοποιούν τη συλλογική τους νοημοσύνη, για να κάνουν κάτι εκπληκτικό».

Η ομάδα είπε ότι η νέα έρευνα θα μπορούσε να είναι ευεργετική για τις εξελίξεις στην αναγεννητική ιατρική.

«Αν ξέραμε πώς να πούμε σε συλλογές κυττάρων να κάνουν αυτό που θέλαμε να κάνουν, τελικά, αυτή είναι η αναγεννητική ιατρική – αυτή είναι η λύση για τραυματισμούς, γενετικές ανωμαλίες, καρκίνο και γήρανση», είπε ο Levin.