ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Το ευρώ βοήθησε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Το ευρώ βοήθησε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Αν και το 2000 τα γερμανικά εργοστάσια κατασκεύασαν μόλις το 30% του συνόλου των αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών, ο αριθμός αυτός φέτος θα φτάσει το 44% σύμφωνα με προβλέψεις της UBS, αναφέρουν σε άρθρο τους οι Financial Times.

Οι εξελίξεις υπογραμμίζουν τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι βασικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εδρεύουν στην Γερμανία -οι μεγαλύτερες από τις οποίες είναι η Volkswagen, η Daimler και η BMW-, και οι οποίες έχουν αναδείξει τις εγκαταστάσεις τους στην πατρίδα τους ως μια πλατφόρμα εκκίνησης για την παγκόσμια επέκτασή τους.

Τα ανταγωνιστικά οφέλη συνδέονται επίσης με την εισαγωγή του ενιαίου νομίσματος το 1999. «Κλειδώνοντας» το σύνολο της Ευρωζώνης κάτω από την ίδια νομισματική πολιτική, το ευρώ έδωσε σε πολλούς Γερμανούς κατασκευαστές ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες έχασαν τη δυνατότητα της εσωτερικής υποτίμησης με αποτέλεσμα να βγουν χαμένες στο παιχνίδι του επιχειρηματικού ανταγωνισμού.

Επιπλέον, οι γερμανικές επιχειρήσεις ωφελήθηκαν από τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασία που εισήχθησαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ενώ παράλληλα απολάμβαναν τους καρπούς από τα χρόνια ανάπτυξης των βιομηχανικών τεχνολογιών σε τομείς όπως η μηχανολογία, την αυτοματοποίηση και τη μεταλλουργία.

Ο Γκράχαμ Μάτχερ, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτικού Φόρουμ, μια ερευνητικής ομάδας με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε: «Τα δεδομένα δείχνουν ότι η λειτουργία του ευρώ (στην ευρωπαϊκή βιομηχανία) ευνόησε τη Γερμανία. Ο ανταγωνισμός έχει δεχτεί εξαντλητικές προκλήσεις στην προσπάθειά του να διατηρηθεί».Η σταθερή απόδοση των γερμανικών εργοστασίων έχει βοηθήσει στην αύξηση των κερδών των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.

Σύμφωνα με προβλέψεις της Morgan Stanley, η VW, η Daimler και η BMW είναι πιθανό να παρουσιάσουν στα οικονομικά τους αποτελέσματα για το 2012 περιθώρια λογιστικού κέρδους ύψους 6,9%, 7,6% και 10,6% αντίστοιχα, πολύ μεγαλύτερα από τις άλλες τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες που εδράζουν στην Ευρώπη.

Αντίθετα, η PSA Peugeot Citroën και η Renault, και οι δύο γαλλικές, αναμένεται να παρουσιάσουν για το 2012 ένα περιθώριο ελλείμματος ύψους 4,5% και 0,3% αντίστοιχα, γεγονός που σημαίνει ότι και οι δύο θα σημειώσουν απώλειες. Η ιταλική Fiat παρουσίασε ένα περιθώριο κέρδους στις δραστηριότητές της ως αυτοκινητοβιομηχανία -μη συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της στην αμερικανική Chrysler- ύψους 2,8% στα αποτελέσματά της για το 2012, τα οποία δημοσιοποίησε την περασμένη εβδομάδα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

TAGS:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.