ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

«The Social Dilemma»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix που «φωτίζει» τη σκοτεινή πλευρά των social media (βίντεο)

«The Social Dilemma»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix που «φωτίζει» τη σκοτεινή πλευρά των social media (βίντεο)

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχουν φτάσει να ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μας, επηρεάζοντας ακόμα και την ψυχολογική κατάστασή μας.

Έτσι, φως στον… σκοτεινό τομέα των social media ρίχνει το ντοκιμαντέρ του Netflix με τίτλο «Το κοινωνικό δίλημμα» («The Social Dilemma»), στο οποίο παλιά στελέχη της Google, του Facebook, του Twitter και του Pinterest αποκαλύπτουν πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος των διαδικτυακών εφαρμογών τους.

Κοινός τόπος των δηλώσεών τους δεν είναι άλλος από το ότι οι δημιουργοί των social media στοχεύουν να κρατούν τον χρήστη συνεχώς στην οθόνη, παρουσιάζοντάς του περιεχόμενο, το οποίο είναι ανάλογο της δραστηριότητάς του.

Άλλωστε, όπως επισημαίνουν, τίποτα δεν μένει κρυφό στον κόσμο του διαδικτύου και, δη, των social media αφού τα πάντα παρακολουθούνται από τους δεκάδες υπερυπολογιστές των εταιρειών, με σκοπό το κέρδος.

Tο πιο τρομακτικό, εντούτοις, είναι πως δεν διστάζουν να ομολογήσουν πως «αν ένα προϊόν διατίθεται δωρεάν, τότε το τελικό προϊόν δεν είναι άλλο από τους ίδιους τους χρήστες του» οπότε στόχος των social media είναι το κέρδος από τις διαφημίσεις, γιατί μεγαλύτερος χρόνος ενασχόλησης με τις διαδικτυακές πλατφόρμες συνεπάγεται περισσότερα έσοδα.

Φυσικά, ο… σκοτεινός ρόλος των social media δεν τελειώνει εκεί, αφού ιδίως όσοι έχουν γεννηθεί από το 1996 και μετά («γενιά Ζ»), έχουν περάσει τα παιδικά και τα εφηβικά χρόνια τους στο διαδίκτυο.

Ως εκ τούτου, τα παιδιά και οι έφηβοι ασυνείδητα μπορεί να γίνουν έρμαια του αριθμού των likes που έχουν λάβει, γιατί -όπως τονίζεται στο ντοκιμαντέρ- θεωρείται ως μέσο αποδοχής πια.

Σοκαριστικό, δε, είναι το γεγονός πως -σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζονται στο ντοκιμαντέρ από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων- οι αυτοκτονίες των κοριτσιών σε προ-εφηβική ηλικία, σε σχέση με τις αρχές του 21ου αιώνα, έχουν αυξηθεί κατά 151% στις ΗΠΑ, ιδίως από το 2009 και μετά, δηλαδή από τότε που τα social media άρχισαν να καθιερώνονται στη ζωή μας.

Το ανάλογο ποσοστό, ανά ένα εκατομμύριο θανάτους, σε κορίτσια εφηβικής ηλικίας (15-19 ετών) έχει αυξηθεί κατά 70%.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.