ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Κατά τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή δεν αναγνωρίζεται ο όρος «γυναικοκτονία» δολοφονούνται γυναίκες. Δηλαδή η γυναίκα είναι ιδιότητα και όχι άνθρωπος...

Μεγάλο το κόστος ελάχιστες οι απελάσεις: Αεροπορικώς η επιστροφή των παράνομων μεταναστών από την Ελλάδα

Μεγάλο το κόστος ελάχιστες οι απελάσεις: Αεροπορικώς η επιστροφή των παράνομων μεταναστών από την Ελλάδα

Με χρήματα φορολογούμενων και συγκεκριμένα με δαπάνες από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ελάχιστοι σε αστείους αριθμούς μετανάστες από τρίτες χώρες επαναπροωθούνται από την Ελλάδα στην πατρίδα τους.

Οι αριθμοί των απελάσεων είναι τόσο αστείοι που πτήση που κόστιζε 170.000 ευρώ μετέφερε 17 όλους και όλους Πακιστανούς και 5… Γεωργιανούς!

Οι τελευταία είναι μια κατηγορία παράνομων μεταναστών, με υψηλότατο εγκληματικό ιστορικό και καλώς απελαύνονται, οι αριθμοί όμως είναι τόσο μικροί που ουσιαστικά δεν κάνουν καμία διαφορά.

Επιπρόσθετα τις περισσότερες φορές πρόκειται για εθελούσιες αναχωρήσεις, κάτι που σημαίνει ότι αντί να πληρώσουν οι ίδιοι τα εισιτήρια βάζουν το ελληνικό κράτος να τους μεταφέρει πίσω στην χώρα τους.

Και το γεγονός ότι οι απελάσεις είναι ελάχιστες σε αριθμό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αλλοδαποί (Αλγερινοί και Μαροκινοί) που πιάστηκαν πρόσφατα είχαν συλληφθεί εκατοντάδες φορές αφήνονταν ελεύθεροι χωρίς να απελαθούν.

Με αεροσκάφη μισθωμένα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι συγκεκριμένες πτήσεις τσάρτερ μπορούν να χαρακτηριστούν και «χρυσές» καθώς το κόστος του είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ και αυξάνεται με βάση τον τόπο καταγωγής των μεταναστών.

Συγκεκριμένα, τα μισθωμένα αεροσκάφη εκτελούν δρομολόγια της τάξης των 170.000 ευρώ ανά πτήση μεταφέροντας έως 20 μετανάστες στην πατρίδα τους, ενώ τους συνοδεύουν μέχρι και 48 αστυνομικοί, τη στιγμή που οι πτήσεις αυτές θα μπορούσαν να μεταφέρουν πολύ περισσότερους.

Στο πλαίσιο αυτό, στις 22 Ιανουαρίου το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ενέκρινε το πρωτόκολλο οριστικής και ποιοτικής παραλαβής «υπηρεσιών ναύλωσης αεροσκαφών (Charter Flights), για την πραγματοποίηση αναγκαστικών επιστροφών παράτυπων υπηκόων τρίτων χωρών κατά το μήνα Δεκέβριο 2019».

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, «καλώς πραγματοποιήθηκε η πτήση για τη διαδρομή ΑΘΗΝΑ – ΤΙΦΛΙΔΑ -ΙΣΛΑΜΑΜΠΑΝΤ -ΤΙΦΛΙΔΑ – ΑΘΗΝΑ την 10-11 Δεκεμβρίου του έτους 2019 με την ομαλή επιστροφή δεκαεπτά (17) υπηκόων Πακιστάν και πέντε (5) υπηκόων Γεωργίας, με τη συνοδεία σαράντα οκτώ (48) αστυνομικών στις χώρες καταγωγής τους».

Σύμφωνα με τη σύμβαση εκτέλεσης πτήσεων charter για την απέλαση παράνομων μεταναστών, που έχει υπογράψει το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ με αεροπορική εταιρεία, το κόστος του συγκεκριμένου ταξιδιού ανέρχεται σε 170.800 ευρώ.

Η πτήση, «ΑΘΗΝΑ – ΤΙΦΛΙΔΑ – ΙΣΛΑΜΑΜΠΑΝΤ -ΤΙΦΛΙΔΑ – ΑΘΗΝΑ» πραγματοποιήθηκε και στις 5-6 Νοεμβρίου 2019 μεταφέροντας 9 Πακιστανούς και 8 Γεωργιανούς, οι οποίοι συνοδεύονταν επίσης από 48 Ελληνες αστυνομικούς. Νωρίτερα, το Σεπτέμβριο, 13 Πακιστανοί και 10 υπήκοοι Γεωργίας συνοδευόμενοι από 53 αστυνομικούς αυτή την φορά αφίχθησαν στα αεροδρόμια του Ισλαμαμπάντ και της Τιφλίδας αντίστοιχα.

Βάσει της λίστας των 17 προορισμών επαναπροώθησης, το κόστος της πτήσης, «Ελλάδα-Πακιστάν(Λαχώρη και Ισλαμαμπάντ)-Αφγανιστάν(Καμπούλ)-Αθήνα» ανέρχεται σε 171.000 ευρώ, το ταξίδι «Ελλάδα-Πακιστάν-Αθήνα», πραγματοποιείται έναντι 159.800 ευρώ και η πτήση, «Ελλάδα-Αφγανιστάν-Αθήνα», κοστίζει 135.800 ευρώ.

Το ετήσιο ύψος του προγράμματος εναέριας μεταφοράς αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών από οποιοδήποτε αερολιμένα της ελληνικής επικράτειας προς τις χώρες – προορισμούς και επιστροφή του ίδιου αεροσκάφους στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” είναι 1.443.000 ευρώ (Ευρωπαϊκή συμμετοχή 75%-Εθνική συμμετοχή 25%).

Με βάση όλα τα παραπάνω δημιουργούνται συγκεκριμένες απορίες και προβληματισμοί για το κόστος του εν λόγω προγράμματος, παρότι η ελληνική συμμετοχή είναι 25% και αυτή της ΕΕ 75%.

Ποια ακριβώς ήταν η διαδικασία με βάση την οποία επιλέχτηκε η εταιρεία για την ναύλωση τσάρτερ από την ΕΛΑΣ; Δεν θα μπορούσαν οι επαναπροωθήσεις μεταναστών να γίνουν με κανονικές εμπορικές πτήσεις;

Τέλος, με δεδομένο ότι ο αριθμός των μεταναστών που βρίσκονται στην Ελλάδα και θα τεθούν σε καθεστώς άμεσης απέλασης το επόμενο διάστημα θα αυξηθεί κατα πολύ, μετά και την αυστηροποίηση της διαδικασίας παροχής ασύλου, το κόστος αυτών των πτήσεων θα φτάσει τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Μήπως θα ήταν προτιμότερο τα συγκεκριμένα χρήματα να δοθούν αλλού για την καλύτερη αντιμετώπιση του προσφυγικού/μεταναστευτικού προβλήματος από το να καταλήξουν στις «τσέπες» μερικών ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών;

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

‘Η ακόμα και σε συνθήκες οξυμένης ανθρωπιστικής κρίσης, υπερισχύει και πάλι το κέρδος;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.