Η έλλειψη ρευστότητας και ο περιορισμένος οικογενειακός προϋπολογισμός αν και προκλήθηκε από το δυσάρεστο για όλους μας γεγονός της κατάρρευσης της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο δημιούργησε νέα δεδομένα στην καταναλωτική συμπεριφορά. Για πρώτη φορά, οργανωμένα, παρατηρείται στροφή στην κατανάλωση εγχώριων προϊόντων.  Σε αυτό, ενεργό ρόλο διαδραμάτισε η δράση του Κινήματος Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», ένα κίνημα που δημιουργήθηκε με στόχο την προστασία των θέσεων εργασίας, τη μείωση της ανεργίας, τον περιορισμό του κλεισίματος των καταστημάτων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η αλλαγή αυτή της καταναλωτικής νοοτροπίας η οποία προέκυψε κάνοντας πράξη το σύνθημα «Ντύνομαι ελληνικά, Τρώω ελληνικά, Κάνω τουρισμό ελληνικά» και αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, τις επιχειρήσεις, τους παραγωγούς και την ίδια την πολιτεία, φάνηκε στην πορεία του χρόνου ότι μπορεί να στηρίξει και εν τέλει στηρίζει τους αγρότες, τον τουρισμό, τους παραγωγούς, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που έως σήμερα αποτελούν τον κορμό της οικονομίας μας.  

Τώρα πια γνωρίζουμε: Σε κάθε αγορά προϊόντος ή κάθε παροχή υπηρεσιών επιλέγουμε, ενισχύουμε και επιβραβεύουμε τις εγχώριες επιχειρήσεις που αντέχουν και κρατιούνται ανοικτές, που προωθούν και πωλούν τοπικά προϊόντα, που στηρίζουν την οικονομία και τις θέσεις εργασίας.

Η έλευση του Νέου Έτους 2016 είναι για όλους μας, πολιτεία, άτομα και κοινωνικοί φορείς, μια ευκαιρία να κάνουμε πράξη το σύνθημα ”Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε”! Γιατί έτσι στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και τελικά τις θέσεις εργασίας! Και αυτό είναι μέγα ζητούμενο σήμερα!

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

*Η Ιωάννα Καρανδινάκη είναι Γραμματέας Καταναλωτικού Κινήματος ΓΣΕΕ, Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Αντιπρόεδρος Κινήματος Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε», Τακτικό Μέλος Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.).