ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

GP Ουγγαρίας: Νικηφόρος ο «κόκκινος» Φέτελ (φωτό)

GP Ουγγαρίας: Νικηφόρος ο «κόκκινος» Φέτελ (φωτό)

Με πραγματικά «πυρωμένη» θερμοκρασία ξεκίνησε το επεισοδιακό Ουγγρικό GP.

Στο grid παρατάχτηκαν 18 μονοθέσια με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Μόνο οι Κβίατ και ντι Ρέστα (σ.σ: αντικαθιστά το Μάσα στη Williams) έβαλαν τη μαλακή γόμα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος καθιστούσε σχεδόν επιβεβλημένη την υιοθέτηση στρατηγικής δυο αλλαγών ελαστικών. Παραταύτα τα ελαστικά άντεξαν και όλοι έκαναν μόνο μια αλλαγή.

Στην εκκίνηση ο Φέτελ έφυγε καλά και ο Ράικονεν κρατήθηκε πίσω του. Ο Φερστάπεν προσπάθησε να περάσει το Μπότας από την εξωτερική φάνηκε να τα καταφέρνει αλλά στην 2η στροφή μπλόκαρε τους τροχούς του με αποτέλεσμα να χτυπήσει το Ρικιάρντο καθώς το μονοθέσιό του κινήθηκε ανεξέλεγκτο με υποστροφή προς την άλλη Red Bull. Ο Αυστραλός οδηγός που είχε σερί εμφανίσεις στο βάθρο ήταν πολύ εκνευρισμένος καθώς αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη.

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ολλανδό οδηγό. Έτσι οριοθετήθηκαν οι ελπίδες της Red Bull για ένα καλό αποτέλεσμα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Ρικιάρντο χαρακτήρισε ερασιτεχνική την κίνηση του Φερστάπεν: ‘Δε νομίζω ότι του αρέσει όταν τον περνάει ο άλλος οδηγός της ομάδας. Είχε όλα τον αγώνα να διορθώσει το λάθος που έκανε. Δεν υπήρχε χώρος εκεί πίεσε και τρακάραμε΄.

Ο Ρικιάρντο σταματημένος στην άκρη της πίστας.

Ο αλυτάρχης του αγώνα χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο ασφαλείας για να απομακρυνθεί η Red Bull του Ρικιάρντο που είχε μείνει στην άκρη της πίστας. Πίσω από τις δυο Red Bull είχαν επαφή ο Χούλκενμπεργκ (Renault) με το Γκροζάν (Haas) στην 1η στροφή μετά την εκκίνηση. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν αλλά απεφάνθησαν ότι δεν χρειάζεται κάποια ενέργεια.

Ο αγώνας βρήκε ρυθμό με το Φέτελ να διατηρεί μια απόσταση 3 sec από τον Ράικονεν. Φτάνοντας στον 20στο γύρο ο Φερστάπεν δεν είχε μπει ακόμη στα πιτ για να εκτίσει την ποινή του και ο Χάμιλτον ήταν 14 sec πίσω από τον πρωτοπόρο Φέτελ.

Ο Φέτελ λίγο πριν τον 30στο γύρο ακούστηκε να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς της Ferrari ότι το τιμόνι τραβάει αριστερά στην ευθεία και έπρεπε να το στρίβει λίγο για να κινείται ίσα. Πολύ σύντομα ο Ράικονεν μείωσε τη διαφορά στο μισό. H αντοχή της πολύ μαλακής γόμας βοηθήθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και πάλι όμως ήταν εντυπωσιακό ότι οι οδηγοί έφτασαν να κάνουν ΄31 +3 γύρους στις δοκιμές’, με το ίδιο σετ ελαστικών.

Πρώτος μπήκε ο Μπότας στον 31ο γύρο από τους οδηγούς που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις. Αντιμετώπισε πρόβλημα στην αντικατάσταση του εμπρός αριστερά ελαστικού που χρειάστηκε 2η προσπάθεια για να τοποθετηθεί. Παραταύτα διατήρησε τη θέση του. Ο Χάμιλτον μπήκε αμέσως μετά και ακολούθησαν οι Ferrari, πρώτος ο Φέτελ, δεύτερος ο Ράικονεν. Δεν υπήρξε κάποια μεταβολή στην κατάταξη παρά την προσπάθεια του Ράικονεν να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορούσε όταν είχε άδειο δρόμο μπροστά του. Ο Φερστάπεν που δεν είχε μπει ακόμη στα πιτ παρότι εκκρεμούσε και η ποινή των 10 sec. Ο Ολλανδός μ’ αυτά και μ’ αυτά βρέθηκε προσωρινά επικεφαλής του αγώνα.

Ο Ράικονεν ρωτούσε αν ο Φέτελ πιέζει καθώς ήταν σαφώς πιο γρήγορος και ανησυχούμε ότι οι Mercedes πλησίαζαν. Ο μηχανικός του, τον ενημέρωσε ότι η άλλη Ferrari αντιμετώπιζε πρόβλημα κρατήματος. Ο Φερστάπεν έκτισε την ποινή του άλλαξε ελαστικά έβαλε τη μαλακή γόμα πηγαίνοντας για μια αλλαγή όπως όλοι οι πρωτοπόροι. Βγαίνοντας ήταν 5ος πίσω από το Χάμιλτον 15 sec πίσω από το Βρετανό.

Ο Χάμιλτον επωφελήθηκε από το Βάλτερι Μπότας που έκανε στην άκρη για να περάσει και βρέθηκε στην 3η θέση.

Ο Χάμιλτον υποσχέθηκε να δώσει πίσω τη θέση αν δεν μπορέσει να περάσει τους κόκκινους. Αμέσως άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τη Ferrari του Ράικονεν που με τη σειρά του ζητούσε να κάνει στην άκρη ο Φέτελ για να περάσει μπροστά και να κινηθεί ταχύτερα. Αγωνία στα πιτ της Ferrari με το μεγάλο αφεντικό το Σέρτζιο Μαρκιόνε να ρωτά εναγωνίως το Πιέρο Φεράρι για την εξέλιξη. Ο Ράικονεν κόλλησε πίσω από το Φέτελ ανοίγοντας τη διαφορά λίγο αλλά αμέσως ο Χάμιλτον πλησίασε. Ο Ράικονεν μείωσε τη διαφορά κάτω από δευτερόλεπτο από το Φέτελ για να έχει DRS ώστε να εκμηδενίζει το αντίστοιχο πλεονέκτημα του Χάμιλτον. Τελικά δεν άλλαξε τίποτα ως το πέσιμο της καρό σημαίας έτσι ο Χάμιλτον έδωσε πίσω τη θέση στο Μπότας στην τελευταία στροφή. Από 15 βαθμούς που θα έπαιρνε αν τερμάτιζε 3ος πήρε 12 βαθμούς όντας 4ος και είναι θέμα αυτό αν το πρωτάθλημα κριθεί στον πόντο όπως όλα δείχνουν. Πάντως ο Χάμιλτον σήμερα έδειξε αθλητικό πνεύμα.

Συνολικά η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:

Ο Φέτελ μετά την 4η φετινή του νίκη και τη 2η επί Ουγγρικού εδάφους στην καριέρα του αύξησε τη διαφορά του από το Χάμιλτον στους 14 βαθμούς. Αντίστοιχα η Ferrari που έκανε το 1-2 για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια στην Ουγγαρία μείωσε τη διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από την Mercedes στους 39 βαθμούς.

Επόμενος αγώνας μετά από ένα μήνα το Βελγικό GP στις 27/8.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.