Ανεβαίνει το κόστος της Type 31: Κόντρα βρετανικού ΥΠΑΜ με τα ναυπηγεία για το ποιος ευθύνεται

Οι δύο πλευρές διαπραγματεύονται εδώ και μήνες για το ποιος ακριβώς θα πρέπει να πληρώσει για τις αυξήσεις

Ανεβαίνει το κόστος της Type 31: Κόντρα βρετανικού ΥΠΑΜ με τα ναυπηγεία για το ποιος ευθύνεται

Το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας βρίσκεται σε διαμάχη με την εταιρεία Babcock International για το ποιος είναι υπεύθυνος για το αυξανόμενο κόστος της σύμβασης για τις νέες φρεγάτες Type 31 του Βασιλικού Ναυτικού.

Οι δύο πλευρές διαπραγματεύονται εδώ και μήνες για το ποιος ακριβώς θα πρέπει να πληρώσει για τις αυξήσεις του κόστους του προγράμματος.

«Δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον πελάτη μας ως προς το ποιος είναι υπεύθυνος για το πρόσθετο κόστος βάσει της σύμβασης. Ως αποτέλεσμα, έχει ξεκινήσει μια διαδικασία επίλυσης διαφορών (DRP) βάσει της σύμβασης», ανέφερε η εταιρεία. To βρετανικό υπουργείο Άμυνας αρνείται να σχολιάσει τις συζητήσεις για τη σύμβαση.

Η Babcock επιρρίπτει τις ευθύνες σε «ουσιώδεις μακροοικονομικές αλλαγές που δεν είχαν προβλεφθεί κατά τη στιγμή της έναρξης της σύμβασης». Η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά πιθανώς αναφέρεται στον αντίκτυπο που είχε ο υψηλός πληθωρισμός στη βρετανική οικονομία τους τελευταίους 12 μήνες.

Το ΥΠΑΜ της Βρετανίας ανέθεσε στην Babcock, τον Νοέμβριο του 2019, μια σύμβαση για να ναυπηγήσει πέντε από τις φρεγάτες Type 31 (Arrowhead 140 – κωδική ονομασία της κατασκευάστριας εταιρείας) στο ναυπηγείο Rosyth της Σκωτίας με μέσο κόστος 250 εκατομμύρια λίρες ανά πλοίο.

Οι πρόσθετες δαπάνες υπολογίζονται από την εταιρεία συνολικά στις 50 με 100 εκαττομύρια λίρες (60 με 120 εκατομμύρια δολάρια). «Η αποτυχία ανάκτησης των πρόσθετων δαπανών από την βρετανική κυβέρνηση θα θέσει το συμβόλαιο κατασκευής σε κίνδυνο», υποστηρίζει η Babcock.

«Μέχρι σήμερα, έχουμε αναγνωρίσει έσοδα άνω των 600 εκατομμυρίων λιρών, αλλά κανένα κέρδος από το συγκεκριμένο πρόγραμμα», αναφέρεται σε δήλωση της εταιρείας.

Η Babcock υποστηρίζει ότι η διαφωνία για το αυξανόμενο κόστος δεν θα έχει αντίκτυπο στην πρόοδο της κατασκευής ή τα συμβόλαια εξαγωγής με την Πολωνία και την Ινδονησία.

Δύο από τις πέντε φρεγάτες πολλαπλών χρήσεων που προορίζονται για το Βασιλικό Ναυτικό βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, με την παράδοση ολόκληρου του στόλου, γνωστού ως Inspiration class, να έχει προγραμματιστεί για το 2028.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο Babcock είπε ότι το πρόγραμμα παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος και το πρώτο στην κατηγορία πλοίο, το HMS Venturer, πρόκειται να ολοκληρωθεί δομικά τον Δεκέμβριο του 2023.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.