ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Οι συνέπειες των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των ΝΗ-90…

Οι συνέπειες των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των ΝΗ-90…

Έχοντας αντιμετωπίσει την δυσάρεστη πραγματικότητα της καθυστέρησης στην οριστική αποδοχή, των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ειδικότερα η Αεροπορία Στρατού, αποφάσισε την διατήρηση…
Έχοντας αντιμετωπίσει την δυσάρεστη πραγματικότητα της καθυστέρησης στην οριστική αποδοχή, των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ειδικότερα η Αεροπορία Στρατού, αποφάσισε την διατήρηση του στόλου των ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-1H Huey σε χρήση, για τουλάχιστον 15 με 20 χρόνια ακόμα.

Η απόφαση αυτή αποτελεί βεβαίως λύση ανάγκης, και μια απέλπιδα προσπάθεια διατήρησης υποτυπώδους ικανότητας αερομεταφοράς, καθώς τα υπέργηρα πλέον ελικόπτερα UH-1H, παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένες επιχειρησιακές επιδόσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την δυνατότητα μεταφοράς φορτίου, και την εμβέλεια.

Ταυτόχρονα, η απόφαση αποτελεί την έμπρακτη παραδοχή, ότι η διευθέτηση των προβλημάτων των σχετικών με την πιστοποίηση των ελικοπτέρων ΝΗ-90, είναι ακόμα μια μακρινή πιθανότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή 8 ελικοπτέρων ΝΗ-90, ενώ άλλα 8 βρίσκονται στην γραμμή τελικής συναρμολόγησης, με τις σχετικές όμως εργασίες να έχουν διακοπεί στο 16ο ελικόπτερο, καθώς από ό,τι φαίνεται και η εταιρεία, δεν εκτιμά ταχεία επίλυση του ζητήματος.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανάφεραν στο www.defencenet.gr ότι ενώ η πρόταση της εταιρείας για άμεση αποδοχή των ελικοπτέρων με καθεστώς ενισχυμένης αρχικής επιχειρησιακής ετοιμότητας (IOC+) η οποία δεν απαιτεί την επαναπροώθηση των ελικοπτέρων στο εργοστάσιο για την απόκτηση πλήρους επιχειρησιακής ετοιμότητας, είναι ελκυστική, εντούτοις, υπάρχουν ανυπέρβλητες δυσκολίες, σχετικά με την νομική διευθέτηση του ζητήματος, σε επίπεδο σύμβασης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η απόφαση για την διατήρηση των UH-1H σε υπηρεσία για επιπλέον χρονικό διάστημα, επιβάλλει πλέον, την υλοποίηση κάποιου προγράμματος εκσυγχρονισμού, ώστε τα ελικόπτερα να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες επιχειρησιακές συνθήκες.

Υπενθυμίζεται ότι παρόμοιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που είχε εκπονηθεί πριν κάμποσα χρόνια, και το οποίο επρόκειτο να ανατεθεί τελικά «κατέρρευσε» λόγω υπερβολικού κόστους.

Παρά την τραγικότητα της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η Αεροπορία Στρατού, που βλέπει καθημερινά τις δυνατότητες αεροκίνησης να φθίνουν, γεγονός το οποίο επηρεάζει την συνολική ελληνική μαχητική ικανότητα, και ιδιαίτερα την δυνατότητα ταχείας αντίδρασης, που είναι εξορισμού κρίσιμη για την αντιμετώπιση τυχόν τουρκικών προκλήσεων ή και τετελεσμένων, δεν μπορεί παρά να επισημάνει κανείς την ειρωνία των εξελίξεων καθώς μόλις πρόσφατα το Συμβόυλιο Άμυνας απεφάσισε την μετατροπή της 5ης Ταξιαρχίας Πεζικού που εδρεύει στην Κρήτη, σε 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία.

Έτσι ο Ελληνικός Στρατός ίσως να αποτελεί την μοναδική περίπτωση στον κόσμο που διατηρεί στην δομή του δυο (!) αερομεταφερόμενες ταξιαρχίες χωρίς να διαθέτει ούτε κατ’ ελάχιστον τα απαραίτητα για αυτές μέσα αεροκίνησης…

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.